De advertentie van de Huisdiersuper

Wandelen met je papegaai?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Actualiteiten & nieuws aangaande papegaaien

Auteur Onderwerp
qliqi
Fladderaar

Wandelen met je papegaai?  Reageer met quote  

29 april een wandeling bij de piramide van Austerlitz. (bij Utrecht) Aanvang 11.00 uur. Uitgaande van de Papegaaienclub

6 mei een brabantse wandeling in de Drunense Duinen, uitgaande van de VZP

27 mei wandeling Biesbosch, uitgaande van de SPPW

9 juni Papegaaien Meeting Villa Vilou, uitgaande van Villa Vilou en Papegaaien en Parkieten Drive-inn

24 juni papegaaien Picknick/Fietstocht uitgaande van de VZP

Ik zal de adressen en aanvangstijden tzt ook in dit topic melden maar allereerst de wandeling van 29 april....

Wij organiseren 29 april een wandeling bij de piramide van Austerlitz. Deze is centraal gelegen voor vele leden, nabij Utrecht. Aanvang 11.00 uur, kunnen we eerst even wat drinken in het restaurant.

Neem de afslag Maarn/Doorn.

Je kunt ook kennissen en vrienden mee nemen.

Tot een paar jaar geleden was slechts de stenen obelisk op de top van de Pyramide te zien, doordat er door de jaren heen weinig onderhoud meer aan het monument gepleegd was. Diverse overheidsinstanties hebben in samenwerking met de Franse overheid besloten dat het monument een monument moet blijven.

Medio 2000 is besloten het geheel, met het bos erom heen, te gaan renoveren met als uiteindelijke resultaat dat de "pyramide"onder de stenen obelisk weer zichtbaar is geworden. Dit renovatieproject is momenteel nog niet geheel afgerond.

"De Pyramide van Austerlitz" dankt zijn bezoekers vooral aan de bosrijke omgeving, het Lunapark en de diverse horeca faciliteiten met zijn ruime terrassen. Ook de baasjes kunnen hun buikje vullen.

Wandelroutes:

Routepunt Pyramide van Austerlitz is startplaats van 5 te volgen wandelroutes, u volgt hiervoor de vierkante blauwe paaltjes.

Pyramideroute - ¾ uur

Franse Putroute - 1¼ uur

Marmontbergroute - 1¼ uur

Noordhoutroute- 2 uur

Quatre Brasroute - 3¾ uur

Zie ook http://www.pyramidevanausterlitz.nl/index.htm

Doordat er best stukken zijn met zand en niet iedereen een tereinbuggy heeft, lijkt een route van 1 uur en een kwartier wel redelijk. We kunnen dit altijd ter plekke nog bekijken.
(overgenomen van 'De papegaaienclub')
Bericht Donderdag 19 April 2007 9:08 am
 Gebruikers profiel bekijken  
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

oh 6 mei in de drunese duine daar ga ik heen denk ik is bij mij in de buurt moet ik ze alleen nog leren om op de buggy tegaan hihih
Bericht Donderdag 19 April 2007 9:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wat leuk al die wandelingen. Er wordt best nog veel georganiseerd zeg. Smile

Gompie:
Willen ze nog niet op de buggy? Wat een eigenwijsjes Smile
Bericht Donderdag 19 April 2007 9:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

jade en ik zijn dan jarig dus geen wandeling voor ons op 29 april
Bericht Donderdag 19 April 2007 10:10 am
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey,wat leuk!!!
Dat is iid. een super idee dit,alle wandelingen in een agenda bij elkaar.
laatst heb ik helaas die van op de brunssumerheide hier vergeten. Sad
was er graag naar toe gegaan.

Mij lijkt die van villafilou heel leuk.
Bericht Donderdag 19 April 2007 10:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Wat leuk al die wandelingen. Er wordt best nog veel georganiseerd zeg. Smile

Gompie:
Willen ze nog niet op de buggy? Wat een eigenwijsjes Smile

gek he had er vorige keer een bakje met zaad aan gehangen maar ze willen er maar niet op gekke beestjes Rolling Eyes
Bericht Donderdag 19 April 2007 10:14 am
qliqi
Fladderaar

Reageer met quote  

Weer een wandeling - nu overgenomen van Gaaies & Co

De wandeling op hemelvaartsdag 17 mei 2007
: Ontvangst tussen 11.00 en 12.00 uur op de parkeerplaats van Paviljoen de Viersprong Noorderelsweg 6A 3329 KH Dordrecht.

Het Paviljoen is gelegen in natuurgebied de Elzen, dat weer ligt in de Dordtse Biesbosch. Het paviljoen gaat open tussen 11.30 en 12.00 uur.
Hier kan voor eigen rekening worden geluncht of een kop koffie worden gedronken. Hiervandaan gaan we wandelen.

De wandeling kan onderweg worden ingekort omdat we lussen wandelen en telkens weer in de buurt van het paviljoen komen.
Er is ook een warme keuken en er kan (warm) worden gegeten.

Vanaf de A16, de N3 op richting Papendrecht. De eerste afslag nemen (Sterrenburg), onderaan rechtsaf en alsmaar recht door, eerst over een rotonde (Copernicusweg) dan over een heel smal stukje Zuidendijk en aan het einde van dit smalle stukje dijk rechtsaf, alsmaar rechtdoor blijven rijden en dan kom je vanzelf bij de Viersprong.

Vanaf de A15, de N3 op richting Dordrecht 'Schravendeel.
Over de Merwedebrug, de eerste afslag voorbij.
Over de wantybrug ook de tweede en derde afslag voorbij.
De laatste afslag Sterrenburg nemen, onderaan linksaf en dan verder de route volgen als boven.

We hebben mooi weer besteld en een prachtige locatie met een heel mooi terras aan het water en we worden verwacht.
Bericht Donderdag 19 April 2007 11:19 am
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

29 april in Utrecht, mischien ga ik daar wel heen!
papegaaien en parkieten drive inn mischien ook!
Bericht Donderdag 19 April 2007 3:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
qliqi
Fladderaar

Reageer met quote  

Ja die bij Utrecht zulk je mij ook aantreffen, helaas gaat b6 mei niet lukken, dan heb ik een BBQ met de Bordeauxdogclub Wink

weer wat info:

Eindelijk: de eerste papegaaienwandeling in Brabant gaat van start!

Zondag 6 mei
verzamelen om 12.00 uur
bij Restaurant Bosch en Duin te Udenhout
(Loonse en Drunense Duinen)
bij het bosterras cq bosrestaurant.

De route kunnen jullie vinden op www.bosch-duin.nl.

Dit restaurant staat van heinde en ver bekend om zijn gastvrijheid ten opzichte van onze viervoeters en na 6 mei horen de kromsnavels er ook bij. Ze hebben zeer enthousiast gereageerd op ons verzoek of we met onze gaaien terecht konden voor/na de wandeling!

Het gebied (Loonse en Drunense Duinen) staat bekend om zijn zandverstuiving. Onze wandeling gaat echter door het omliggende bosgebied (verharde paden) met het oog op ons kromsnavelvervoermiddel. De afstand is niet te groot (het moet wel leuk blijven en voor iedereen te doen), dus ook voor mensen met een lichamelijke beperking makkelijk te lopen.

Na afloop hebben we een gezellig samenzijn en kan iedereen naar eigen believen, op eigen rekening, de inwendige mens (en papegaai ) versterken. Bij lekker weer buiten op het bosterras en is het wat minder kunnen we binnen terecht in het bosrestaurant.

We hopen dat we op een gigantische deelname kunnen rekenen want het is dringend noodzakelijk om ook in Brabant de papegaaien uit de kooien te halen.

Deelname is gratis maar wel graag even een mail sturen naar aloots @hccnet.nl zodat we weten hoeveel mensen/gaaien er komen.

Groetjes en hopelijk tot 6 mei,
Bericht Vrijdag 20 April 2007 9:14 am
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Noord-Brabant is best ver van hier
Bericht Vrijdag 20 April 2007 6:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

bij mij lekker in de buurt hahah 20 minuutjes rijden vanuit hier Very Happy
Bericht Vrijdag 20 April 2007 6:46 pm
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Vanuit hier ong 2½ uurtjes rijden Rolling Eyes
Maar als ik rijd, dan duurt het ong een uurtje
Bericht Vrijdag 20 April 2007 6:47 pm
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 20 April 2007 8:57 pm
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is geen grap Razz
Bericht Vrijdag 20 April 2007 9:33 pm
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

geloof je wel scheurmuis Laughing
Bericht Vrijdag 20 April 2007 9:37 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 6:24 pm
  Berichten van afgelopen: