|
|
|
Sonic25
Eitje
| 2 nieuwe aagjes |
|
|
Hey mensen, ben nieuw hier en heb ongeveer 3 weken geleden 2 aagjes gekocht, Ik heb de kooi naast me staan op m'n bureau maar het meeste van de tijd laat ik het deksel van de kooi eraf dus ze kunnen rond gaan wanneer ze willen. Het enige waar ik me zorgen om maak is als ik in de buurt ben is er geen probleem maar zodra m'n hand hun richting op gaat proberen ze zo rap mogelijk zich uit de voeten te maken. Ik heb al geprobeerd om ze in de kooi te zetten en dan gesloten en heb een week lang elke dag een paar keer m'n hand toen in de kooi gestoken maar zodra de hand erin was plakten m'n twee aagjes tegen de rand van de kooi en kwamen er niet af tot m'n hand uit de kooi was ... Ook als ik fruit in de kooi doe of in hun buurt eten ze hier niet van enkel van een stokje waar zaadjes met honing op waren.
Iemand die hier wat tips voor heeft zou heel handig zijn.  |
Maandag 30 Mei 2011 12:14 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Heb je enig idee hoe oud je aagjes zijn? Dat ze bang hebben is wel duidelijk maar ik zou in elk geval anders eens overwegen om ze te wieken, dan hebben ze die vrijheid niet meer om er zomaar vandoor te gaan. Eens ze het dan gewend zijn om op te stappen dan kan je hun ongewiekt laten maar om ze te helpen om je te vertrouwen kan wieken wel helpen. |
Vrijdag 3 Juni 2011 11:30 am |
|
|
Sonic25
Eitje
Ze waren toch al een paar weken oud toen ik ze gaan halen ben en ze zijn gekortwiekt hoor. Met rond gaan waar ze willen bedoelde ik dus dat ze niet echt rondvliegen maar wat rondhuppelen en verkennen vooral. Heb ondertussen ook al geprobeerd van ze apart te nemen in een andere kamer, in een hoekje zetten en daar het opstappen doen en dat werkt prima maar zodra ze terug aan hun kooi zijn en ik kom in de buurt met m'n hand is het weer je volste paniek. |
Zaterdag 4 Juni 2011 2:28 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Nu moet ik zeggen dat het wel vaker voorkomt dat ze mekaars gedrag gaan imiteren dus ook dat "paniekerige" gedrag als je in de buurt van de kooi komt. Ik zou zoals je doet ze elk afzonderlijk ff bij je nemen in een andere kamer zodat je met ze kan oefenen en een band krijgt met beide, voor dat probleem aan de kooi zou ik het heel langzaam aan doen. Eigenlijk kan je misschien ook ff langs de kooi zitten met een boek, voorlezen en zo hun interesse wekken. Komt er ene dichterbij dan kan je die belonen (met je stem kan dat ook als ze niets aannemen), gewoon dat ze na verloop van tijd gaan doorkrijgen dat je ook daar geen bedreiging voor ze bent. Oefenen, dat is het enige wat ik je kan zeggen want dat afzonderlijk nemen doe je al dus doe je ook prima. |
Zaterdag 4 Juni 2011 2:34 pm |
|
|
Sonic25
Eitje
Nog een klein vraagje buiten dit maar is het normaal dat bij een koppeltje het popje(Kyra) vrij stil is en het mannetje hier in mijn geval (Socca) enkel aan het roepen is ? Af en toe roept ze wel eens maar dit gebeurt echt zelden enkel als ik ze apart neem eigenlijk. |
Zaterdag 4 Juni 2011 3:23 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Denk dat dat niet abnormaal is maar dan zou je toch een reactie van aagjeshouders moeten krijgen. Als ze dat wel doet als je hem meeneemt dan is het omdat ze hem niet ziet en hem wil horen. Maar, kan zijn dat ze verder niet zoveel geluid maakt, als ze goed zijn samen, beide goed eten en elkaar ook de ruimte geven om overal te komen in de kooi zou ik er niet echt iets achter zoeken. |
Maandag 6 Juni 2011 4:39 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 5:05 pm
|
|
|
|
|
|