|
|
|
Jesseschouten
Net uit het ei
|
| aga's moeten waarschijnlijk weg. hoe verminder ik herrie |
|
|
ik zal mijn probleem even uitleggen.
ik heb sinds ongeveer een halfjaar 2 aga's.
maar sinds een paar weken maken ze heel veel herrie volgensmij meer dan normaal is. ze maken zo veel herrie dat m'n ouders vinden dat ze weg moeten of buiten. hoe kan ik er voor zorgen dat ze minder herrie maken want ik wil natuurlijk niet dat ze weg moeten.
ik hoop dat jullie me zo snel mogenlijk een antwoord kan geven.
groetjes jesse |
Zondag 30 Januari 2011 9:13 pm |
|
|
dr34mcatcher
Net uit het ei
|
Ik ken natuurlijk niet je hele situatie, maar het kan komen doordat ze niet genoeg "te doen" hebben. En daarmee bedoel ik speeltjes etc.
Die 2 van ons maken ook wel eens kabaal, maar ik merk dat het veel minder is als ze veel uit het hok mogen. Nu is dat vaak 3x per dag een tijdje eruit (uur tot anderhalf uur) en ze maken niet zoveel kabaal.
Ze fluiten en piepen wel eens, en ook wel heel hard, maar dat hoort bij het houden van vogels
Dus behalve veel te doen geven, veel aandacht geven en regelmatig uit de kooi heb ik zo ook geen antwoorden voor je.
Succes en ik hoop dat anderen nog tips voor je hebben. |
Zondag 30 Januari 2011 9:19 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
als je meerdere aga's samen hebt, hebben ze geen speeltjes nodig omdat ze genoeg gezelschap aan elkaar hebt. wat wel goed mogelijk is, is dat ze broeds zijn. dan maken ze meer herrie. ook de dagen worden langer zodat ze eerder wakker zijn en dus ook eerder geluid gaan maken.
wat je zou kunnen doen is ze laten slapen in een donkere kamer. de gordijnen wat later openen zodat ze ook later wakker worden.
als het straks beter weer is, kun je ze ook buiten zetten. krijgen ze niks van hoor. |
Maandag 31 Januari 2011 2:13 pm |
|
|
Jesseschouten
Net uit het ei
|
ja maar ik heb niet echt het idee dat mijn aga's wat aan elkaar hebben want ze maken af en toe ruzzie het is volgensmij niet echt dat ze elkaar echt niet moeten. maar ze doen gewoon nooit echt iets met elkaar.
en het geluid 's ochtens valt wel mee maar het is vooral overdag en 's avonds |
Dinsdag 1 Februari 2011 8:29 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
is er iets veranderd in hun omgeving, of in hun dagritme.
Is er iets verplaatst of is er iemand meer of minder gaan werken? |
Dinsdag 1 Februari 2011 9:16 pm |
|
|
Jesseschouten
Net uit het ei
|
nee er is helemaal niks veranderd of iig niks groots want het is niks wat mij opvalt dus volgensmij niks. |
Dinsdag 1 Februari 2011 9:19 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
het hoeft ook niet groot te zijn. Hun wereld is niet groter dan jullie woonkamer.
ben jij in de kerstvakantie veel met ze bezig geweest? |
Dinsdag 1 Februari 2011 9:20 pm |
|
|
|
|
Jesseschouten
Net uit het ei
|
niet extreem veel maar wel wat meer als normaal |
Dinsdag 1 Februari 2011 9:23 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Is het daarna begonnen of toe al? |
Dinsdag 1 Februari 2011 11:27 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
misschien is het een optie om de kooi overdag op jou kamer te zetten en de deur dan dicht te doen. zo heeft je mams er minder last van.
het communiceren onder elkaar is erg belangrijk voor vogels en omdat het nu langer dag wordt merken zij dat ook en worden ze ook levendiger |
Woensdag 2 Februari 2011 7:35 am |
|
|
Laura B
Moderator

Regelmatig speeltjes vervangen kan ook helpen. Mijn aga taco knaagde graag aan verse wilgentakken. Hoe tam zijn ze? stappen ze op? dan zou je trucjes kunnen leren, dit vinden ze vaak erg leuk en daarna zijn ze hier vaak moe en doen lekker een dutje...
Trouwens typisch: hier zijn ze 's ochtends heel actief, met spelen en eten (pipo heeft dan zn babbeltijd), rond twaalf uur gaan ze vaak op rust tot twee a drie uur, dan slapen ze overwegend en hoor ik ze amper tot niet... |
Donderdag 3 Februari 2011 1:26 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 5:12 pm
|
|
|
|
|
|