|
|
|
Jesseschouten
Net uit het ei
|
| aga sinds 1 dag de hele tijd op de grond te scharrelen |
|
|
hoi
sinds vandaag 1 van mijn aga´s veel op de grond hij schuift de houdsnippers opzij totdat de bodem zichtbaar is en gaat dan ergens anders verder en zo de hele dag door, af en toe gaat ie 5 minuutjes op een tak zitten en dan is ie weer uuren bezig op de grond, mijn andere aga gaat gewoon door met zijn leventje, hij komt wel af en toe even kijken op de grond en schuif dan ook de houtsnippers opzij maar vliegt dan weer weg een gaat bijv. eten, drinken, klimmen of spelen of zo.
wat is er aan de hand?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
BVD jesseschouten |
Woensdag 21 Juli 2010 3:35 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

hmm, eet hij/zij goed? Hoe is het gewicht bij anders?
Is het een popje? Als alles verder oké is en hij/zij eet goed en het gewicht is ook zoals anders en je aga is lekker actief en zit niet bol (lange uitleg hé ) dan zou het bij het zijn van een popje misschien kunnen dat je aga een nestje wil maken, ik zeg maar gewoon wat bij me opkomt hoor. |
Woensdag 21 Juli 2010 3:38 pm |
|
|
Jesseschouten
Net uit het ei
|
volgens mij eet hij wel goed, of zijn gewicht anders is weet ik niet want hij is nog niet tam (ik heb ze nog maar 2 weken) het geslacht weet ik ook niet.
een nestje zou leuk zijn maar hij is nog niet geslachtsrijp hij is nog maar 7 weken. moet ik mischien iets extra's op de bodem leggen om een nestje te maken (hooi, stro, takjes of zo) |
Woensdag 21 Juli 2010 3:57 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

hmmm, nee, met 7 weken lijkt het me helemaal niet mogelijk dat dat al kan eigenlijk. Kan je hem niet even in een kommetje doen en zo op de keukenweegschaal? Dan het kommetje afzonderlijk wegen en voila, je kan het gewicht in de gaten gaan houden elke dag nu even tot je weet of dit goed zit. |
Woensdag 21 Juli 2010 4:10 pm |
|
|
|
|
Jesseschouten
Net uit het ei
|
dat gaat nogal moeilijk omdat hij nog niet tam is en hij laat zich absoluut niet pakken hij is 1X gepakt voor te kortwieken en dat duurden 3 kwartier (het vangen) hij word wel steeds tammer dat op mijn hand wil gaan zitten maar zo gaat het nu al 4 dagen bij bijden aga's heb je toevallig nog tips
voor tam maken |
Woensdag 21 Juli 2010 4:54 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk dat dit gewoon een erg nieuwsgierig vogeltje is. ik zou me niet zo druk maken hoor. soms wroeten ze veel op de grond om dingen te onderzoeken en zo.
wacht het maar even af, grote kans dat het snel over is en het gedrag weer normaal wordt. |
Donderdag 22 Juli 2010 6:36 am |
|
|
|
|
vaish
Eitje
|
7 weken en nu al gewiekt?! heeft t vogeltje so wie so al wel kunnen vliegen?
en je kunt t niet benaderen nu?
waarom als ik vragen mag! het wieken!!!!
beestje is jong genoeg om tam te maken zonder te wieken! |
Vrijdag 6 Augustus 2010 10:57 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 5:12 pm
|
|
|
|
|