|
|
|
Jesseschouten
Net uit het ei
|
| beetje spijt van 1 van de 2 aga´s |
|
|
hoi
ik heb 2 maanden geleden 2 aga´s gekocht (blauwe roseicollie sky genaamd en een fisheri met alle kleuren van de regenboog genaamd colour)
maar colour is dus sinds een paar dagen heel tam (alleen in een andere kamer als waar de kooi staat want anders gaat ie alleen op de kooi zitten en laat niet meer los (weet iemand hier een oplossing voor) maar dat is niet het grootste probleem sky is nogal gemeen hij bijt als je hem vastpakt, hij pijt niet door maar wel hard en als ik hem met een thee doek vastpak dan bijt ie in de thee doek en om zich heen, is er een manier om dit te straffen (ik heb ooit verhaalen op internet gelezen van een strafkooitje maar ik denk dat als ie in de thee doek bijt en ik zet hem ering dat dit niet helpt (vraag me niet waarom) en hoe lang moet ie er dan in? en ze vechten ook een klein beetje in elkaars pootje bijten en in elkaars nek, en meestal begint sky dan dus ik heb zitten denken om sky weg te doen (vrienden van ons hebben een hele grote voillere met wel 50 aga's erin) en daar kan hij zo terecht, en ik heb ook niet echt het idee dat ze met elkaar spelen of zo, alleen als ze slapen of rusten zittenze samen op de bovenste stok van de kooi.
PFFF wat een lang verhaal maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
groetjes jesse |
Maandag 23 Augustus 2010 6:49 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hallo Jesse
het is mogelijk dat ze elkaar niet zo mogen. het beste wat je kunt doen is ze elk in een andere kooi zetten zodat de rust terug keert.
verder heel veel oefenen met op en af stappen. zodra hij dat door heeft zal hij ook van zijn kooi op en af stappen. je kan daar eerst een belong voor geven met kleine pijnboompitjes en daarna belonen met je stem.
met Sky kun je ook oefenen. door veel te oefenen zal ook het bijten minder worden. straffen is niet echt goed. je kan heel ferm NEE zeggen op het moment dat hij bijt.
mocht je een strafkooi willen gebruiken, zet hem daar dan 5 minuten in, negeer hem en begin dan weer opnieuw. ze hebben al heel snel door wat wel en niet mag. een kwestie van heel veel geduld en oefening.
maar ik zou ze eerst eens ieder apart in een kooi zetten, dan is er ook meer rust en wellicht dat Sky dan ook bijdraait en een stuk liever wordt. |
Dinsdag 24 Augustus 2010 6:34 am |
|
|
Jesseschouten
Net uit het ei
|
hoi
bedankt voor je reactie
ik heb ook op dit forum veel gelezen over en clicker training maar werkt dit ook bij opstappen.
groetjes jesse |
Dinsdag 24 Augustus 2010 10:24 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Absoluut werkt dit hierbij ook. Wel moet je de clicker eerst leren kennen. Dit heb ik gedaan door te klikken en een lekker snoepje te geven. Zo leer je dat de clicker iets positiefs is.
Dan kan je met iets makkelijks beginnen zoals het lekkertje gewoon aannemen, klikken. Elke positieve stap in de goede richting bij wat je wil bereiken is klikken, komt je lieverd jou kant uit om poging te doen tot opstappen dan is dit echt het klikken waard en beloon je dus ook op deze manier maar eerst de clicker introduceren, anders snappen ze het echt niet zomaar. |
Dinsdag 24 Augustus 2010 11:04 am |
|
|
|
|
Jesseschouten
Net uit het ei
|
SKY heeft me net heel erg hard gebeten en hij liet niet los dus ik heel hard een aantal keer nee roepen maar hij liet niet los, nu zit ie voor een paar minuuten in een doosje, ik zit te denken om hem naar die voillere van vrienden te brengen, maar ik vraag me af of colour zich dan niet heel eenzaam gaat voelen, ze zitten ongeveer anderhalve maand bij elkaar,
kan ik ze nu nog uitelkaar halen of is dit zielig
gr jesse |
Dinsdag 24 Augustus 2010 5:13 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Als ze goed overeen komen is dat altijd zielig natuurlijk. Waarom probeer je het niet eerst met ovenwanten aan je hand te doen of met een opstaptouw. Ben er zeker van dat er nog mogelijkheden zijn die je kan proberen. Moet je wel teleurstellen als je denkt dat dat bijten volledig op te lossen is. Een beet zoals je ze omschrijft krijgen we echt allemaal wel eens, de ene meer als de andere maar het hoort nu eenmaal bij gaaien. |
Dinsdag 24 Augustus 2010 8:32 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik ben hetmet sarah eens. geef Sky een kans. zeker weten dat je hier nog een heel leuk vogeltje aan kunt krijgen. naar een voliere brengen is zo snel gedaan en als je achteraf spijt krijgt is het te laat. zie dat als een laatste oplossing voor je.
alleen als je genoeg tijd hebt om aan de ander aandacht te geven zodat die zich niet alleen voelt, kun je Sky weg doen.
als je bang bent om toch weer gebeten te worden, waarom zet je hem dan niet in een aparte kooi. dan hebben ze toch gezelschap aan elkaar ook al ziiten ze dan niet meer bij elkaar. je kunt dan met de ander oefeningen doen. sky kun je dan eerst eens leren netjes dingen door de tralies aan te pakken.
misschien spelen de hormonen ook een beetje op, kan ook, ik weet het niet, maar wegdoen is altijd snel gedaan.
probeer het op een andere manier te benaderen. echt, doe niks overhaast. dat zou jammer zijn. |
Woensdag 25 Augustus 2010 7:58 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 5:28 pm
|
|
|
|
|
|