|
|
|
smokeythe1
Eitje
|
| De feest dagen |
|
|
Hey hallo alle maal
Ik zou in het kort proberen uit te leggen waar ik mee zit
ik heb een agaponis zoals de meeste. Alleen heb ik best veel fout gedaan heb hem te veel aandacht gegeven heb hem te wijnig alleen gelaten .nooit in een kooi gehad wel der op . ziet zijn kooi als een straf plek waar door die nu in me lamp woont . ik probeer hem nu op de lamp te zetten zodat ie zijn kooi weer als vertrouwt en leuk gaat zien ....
nu staan de feestdagen voor de deur en ben ik er niet en hij kan ook niet mee dus moet hem thuis laten .... het gaat om 2 dagen. Eten en drinken speeltjes spreken voor zich laat een lampje branden en de radio zachtjes aan kan dat kwaad of moet dat voor een keer kunnen ???
uhhh daar naast zit ik met 31 dec. het vuurwerk. Normaal gesproken zou je hem in zijn kooi kunnen doen en een doek er over. zou dat ook bij me lamp kunnen proberen meestal ben ik thuis alleen die dagen niet .Het is wel is voor gekomen dat ik een hele dag weg ben. waar door die zijn eigen is gaan bijten onder zijn vleugels . Hoe moet ik dit doen ???
is het niet te veel voor Dumpie hij is bijna nooit alleen nu zou dat dus wel gebeuren plus dan nog die bommetjes wij die er niet zijn nergens een plek waar het minder hard klinkt .
en probeer me voor te nemen moet kunnen hij red het wel we zien wel hoe het loopt weet het namelijk ook niet meer
met vriendelijke groet smokeythe1
ps. wel alvast hele fijne dagen toe gewenst |
Woensdag 22 December 2010 5:39 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
|
|
|
hoi hoi
dat je hem 2 daagjes alleen laat met genoeg voer, water en speeltjes om hem af te leiden moet in feite wel kunnen, maar omdat hij niet gewend is in zijn kooi te wonen kan het problemen op leveren.
maar wat moet, dat moet.
is het niet mogelijk dat een buurman of zo zolang op kan passen op jou kleintje?
ik laat bij mij thuis ook altijd de radio aan als ik weg ga. maar mijn vogels hebben wel een maatje om mee te spelen en zijn dus nooit alleen. missschien een optie om later er nog eentje aan te schaffen zodat hij niet alleen is?
als de feestdagen voorbij zijn, zou ik toch met trainen beginnen dat hij weer went aan het leven in een kooi als jij er niet bent. maar dat gaat niet van de een op de andere dag.
met vuurwerk hebben zij nooit een rpobleem gehad met de dieren.
als je dat thuis viert, kun je hem daar mee gerust stellen. ook al is het donker, ze horen wel alles.
ik zorg altijd voor heel veel licht in de kamer en zet de tv wat harder. nergens last van.
we kijken ook door het raam naar het vuurwerk en zijn altijd heel enthousiast als er lichtjes in de lucht zijn en het knalt.
probeer dat maar eens uit.
ik weet dat het in NL er heviger aan toe gaat met het knallen dan hier waar ik woon, maar in principe hoeft jou kleintje er geen trauma aan over te houden.
jij ook hele fijne feestdagen |
Donderdag 23 December 2010 8:43 am |
|
|
smokeythe1
Eitje
|
hoi hoi
bedankt voor de snelle reactie
Het is helaas niet mogelijk dat een buurman / vrouw een oogje in het zeil kan houden... en daar naast ben ik er niet waardoor ik hem niet kan gerust stellen ... is voor Dumpie de eerste keer dat ie het jaar wisseling mee gaat maken .... me moeder heeft wel een plek in huis waar het wat rustiger is ....alleen loopt er een kat rond en we zijn daar ook niet aanwezig ... wat is er nou verstandiger hem mee nemen naar me mam waar die ook alleen zit met een kat of thuis alleen laten. normaal zijn ze hier in NL van te voren vet aan het afsteken waardoor die sneller zou kunnen wennen nu toevallig niet. het is erg rustig momenteel .... maar wat nog niet is kan altijd nog komen we wachten maar af
en met het trainen
was ik van plan om hem 10 min in zijn kooi te zetten en elke dag 5 min er bij is dat goed of fout .... ben er nog niet mee begonnen door dubbel strijdige gedachtes verder is het een schattige adder  |
Donderdag 23 December 2010 2:08 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
mak van je 10 minuten maar gelijk een kwaratier en dan elke dag 10 minuutjes langer. krijgt hij niks van.
als hij bij je moeder ook alleen is en hij moet op een kamer gezet worden vanwege da kat, zou ik hem gewoon thuis laten. dit omdat dit een bekende omgeving voor hem is en hij er graag is.
ik denk dat alles wel mee zal gaan vallen hoor. ze kunnen wel een beetje tegen wat herrie.
en die knallers zullen vanaf volgende week denk ik wel echt gaan beginnen. |
Donderdag 23 December 2010 3:17 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Waarschijlijk maak jij je er erger zorgen over dan hij.
Dieren reageren heel anders als we er bij zijn.
Zorg dat je ramen en deuren dicht zijn en zet een zacht muziekje aan. Gordijnen dicht.
Ook hier kan je nu al mee beginnen. Dan weet hij volgende week niet beter dan dat de gordijnen dicht zijn 's avonds.
Het is zo ie zo wel verstandig om hem te laten wennen aan het in de kooi zitten of in een aparte kamer waar hij niks kan slopen.
Mijn gaaien (amazones) hebben geen kooi, maar een speelboom en een aparte kamer waar ze slapen.
Ze zijn dit zo gewend, dat ik ze vrijdag daar het einde van de dag in zet met het gordijn dicht. Door het licht van buiten is het dan schemerig, tot het echt donker wordt.
Wij gaan naar vrienden en ben totaal niet ongerust over hen.
Kijk zelf maar is hoe hij overdag reageerd op de knallen. waarschijnlijk helemaal niet. Zolang jij er ook maar niet op reageerd |
Zaterdag 25 December 2010 10:27 am |
|
|
|
|
smokeythe1
Eitje
|
|
|
|
hey hallo
een beetje laat sorry mensen
Nog de beste wensen voor 2011
Wat ben ik blij dat het allemaal achter de rug is
heb me drukker gemaakt dan dat nodig was
het is goed gegaan ik ben erg trots op Dumpie
daar naast wil ik ook vertellen dat ik het voor elkaar heb... hij zit gewoon weer lekker op zijn kooi helaas nog niet begonnen met aanwennen in de kooi maar ben wel blij dat ie zijn kooi niet meer als niet leuk ervaart ....het
lijkt mijn momenteel beter er ff mee te wachten om dat ie hem nu zins een paar dagen weer als vertrouwt ziet ...ben ik bang dat ie daar door de kooi weer als niet leuk gaat zien
pfff slopen als de beste hahaha .... hij heeft alleen me lamelle te pakken gehad maanden geleden en een klein stukje van me bank die er nog geen 2 dagen stond alle bij me eigen schuld ... wie zet er dan ook een open kooi naast de nieuwe bank en wie geeft er een randje van de lamelle om dat ie een dubbelen laag had... its me hahaha.....daar naast heeft ie een hele woon kamer voor zich zelf ....in en onder de hanglamp heb ik een handdoek gehangen met daar in allemaal speeltjes en kettingen waar die in kan bengelen leuke ballen met belletjes touwtjes met spenen kralen en een zelf geweven matje van touw en een eigen happy meal doos met meerdere ingangen en zijn slaap plek is in de zelfde kamer
groetjes smokeythe1 |
Donderdag 6 Januari 2011 5:00 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 5:38 pm
|
|
|
|
|