|
|
|
Laura B
Moderator

| Guusje heeft een wond... |
|
|
Mijn zwager belde net, Guus heeft een wond vlak boven zn vleugel. Waarschijnlijk heeft hij zichzelf gebeten, dit plekje was altijd al wat kaal als je goed keek. Het bloed nu iig niet meer en hij eet ook nog gewoon. Ik heb gezegd maar zsm een dierenartspraktijk in de buurt te bellen om te vragen of ze de wond kunnen behandelen. Als die het niet kunnen, heb ik m Loriaux maar aangeraden, die zitten iig enigszins in de buurt en staat goed bekend. Jammer genoeg zal dat pas morgen worden, hopelijk blijft hij er tot die tijd vanaf...
Als iemand nog tips oid heeft, we horen het graag! |
Maandag 25 Augustus 2008 4:44 pm |
|
|
MariekevC
Beginnende vlieger
Niet zomaar middeltje enzo erop smeren. Dat kan het vaak erger maken. Als hij een zalfje of iets dergelijks meekrijgt en hij vertrouwd het niet laat hem dan even een gerenomeerd vogelarts bellen |
Maandag 25 Augustus 2008 5:13 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Guus heeft morgenmiddag een afspraak bij Loriaux, dus dat zit wel goed. De plaatselijke dierenarts had niet veel verstand van vogels, dus gaan ze naar A'dam.. Hoop wel dat hij er tot die tijd vanaf blijft....en dat hij er in het vervolg ook vanaf blijft... |
Maandag 25 Augustus 2008 6:23 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ow, wel goed dat ze niet zomaar gelijk wie geloven van arts, je zou dikwijls wat meemaken.
Hou je ons ff op de hoogte? Hopelijk blijft ie er mooi vanaf.  |
Maandag 25 Augustus 2008 9:05 pm |
|
|
MariekevC
Beginnende vlieger
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat. |
Dinsdag 26 Augustus 2008 7:08 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Guusje heeft een wond... |
|
|
Oh nee he! Maar heeft hij het boven zijn vleugeltje?
Als je ze nog spreekt wens ze aub heel veel sterkte.. Houd ons aub op de hoogte.. |
Dinsdag 26 Augustus 2008 8:17 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Vandaag zijn ze bij Loriaux geweest, hij heeft een shot antibiotica gehad en een vitamine shot. Volgens de VA was guus verder goed gezond. Ze gaan volgende week terug om te kijken of de wond goed geneest, zo ja dan krijgt hij geen kraagje, anders wel...
Zover valt het dus mee, houdt jullie verder op de hoogte!  |
Dinsdag 26 Augustus 2008 8:06 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hopelijk gaat het goed want zo'n kraagje is ook niet min natuurlijk. |
Dinsdag 26 Augustus 2008 8:34 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ach... Arme Guus. Kreeg hij niet genoeg vitamientjes binnen?
Hebben ze verder nog een idee waardoor het kwam?
Hopelijk blijft hij van z'n wondje af! |
Woensdag 27 Augustus 2008 8:52 am |
|
|
|
|
MariekevC
Beginnende vlieger
Nu maar hopen dat hij er van af blijft en dat het goed geneest |
Woensdag 27 Augustus 2008 11:04 am |
|
|
Laura B
Moderator

Guus is een onverbetelijke zaadeter (en geen groente eter), dus die vitamines kunnen geen kwaad denk ik...
Ik zelf denk dat Guus dit misschien wel al eerder heeft gedaan (dat zou die ietwat kale plek daar verklaren), Loriaux zei dat het kon komen omdat het plekje hem irriteert en dat hij er daarom aanzit. Laten we hopen dat het hier bij blijft...  |
Woensdag 27 Augustus 2008 12:20 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Voor degenen die dit topic volgen, kijk dan eens ff op mijn dagboekpagina als je wil
http://www.fluffies.org/nl/flu.....4368c6b125
daar zie je ineens die foto waar Jos van zijn koord op zijn kooi wil klimmen, dan moet je eens naar zijn vleugel kijken, bovenkant, daar heeft ie sinds dit weekend ook een kaal plekje , nu weet ik niet of dat plukken is of als ie te ruw gepoetst heeft. Heb het pas opgemerkt maandag. Het is niet erger geworden maar kale plekjes zie je nooit graag natuurlijk. Ben wel wat ongerust maar het is afwachten. |
Woensdag 27 Augustus 2008 12:58 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

welke foto bedoel je Sarah?? Ik kan eigenlijk niks geks aan Jos zn vleugel ontdekken?? (gelukkig maar??) |
Woensdag 27 Augustus 2008 4:19 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Wacht ff, ik zal hem nog eens onderaan de pagina bijzetten en er met een rood cirkeltje aangeven waar ik bedoel, misschien dat ik die plek ook wat kan vergroten, het is niet veel maar het kan een begin zijn, ik hoop het niet en krijg nu een vermoeden dat het misschien te bruut gepoetst geweest is maar als je een kale plek ziet krijg je schrik natuurlijk.
Zal hem ff plaatsen. |
Woensdag 27 Augustus 2008 7:01 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ahhh een zaadetertje.. En dan ook nog geen groenten eten, dan kan zo'n vitaminespuitje inderdaad niet zoveel kwaad. Is hij niet te verleiden met lekkere pellets en vogeltjes die het voordoen?
Sarah: Meen je dat nou?? Probeer er aub geen zichtbare aandacht aan te geven..) Ik ga eventjes kijken naar je foto.. |
Donderdag 28 Augustus 2008 8:58 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 6:29 pm
|
|
|
|
|