|
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
| Help,... info over uitvaart... |
|
|
Sinds een weekje ongeveer gaat het heel slecht met Sypie.
Ik kan bijna niet typen van verdriet. Ik hou echt onbeschrijflijk veel van hem. Hij heeft heel veel epileptische aanvalletjes, en kan daardoor niet meer eten of drinken. Hij is te zwak...
Mijn vriend en ik hebben besloten dat we hem verder leed willen besparen ondanks dat het ons hart breekt... Daarom gaan we hem vandaag laten inslapen. We hebben hem de hele nacht bij ons gehouden... om afscheid te nemen...
Ik las ooit dat Sue Flitje had laten cremeren. Heeft hier nog iemand ervaring mee. Het klinkt misschien raar, maar het is al zon klein vogeltje, blijft er nog wel wat van hem over? En hoe gaat dat verder in zn werk...
Sypie... I LOVE YOU.... |
Vrijdag 2 September 2011 6:36 am |
|
|
Sarah
Moderator

God nee zeg. Heel veel sterkte in elk geval. Het is niet simpel zo'n beslissing te nemen maar je doet wat best is voor jullie lieverd. Lijden mogen we niet toestaan dus veel moed nodig voor deze beslissing maar wel de juiste keuze lijkt me. Sterkte hoor.
Kan je misschien even googlen? Ik kan je niet verder helpen vrees ik, woon niet aan jou kant dus weet ook niet hoe ze daar te werk gaan. Eneuh, klein of groot, elk dier dat je in je hart draagt is groot en of het nu om een klein dier gaat of niet, het verdriet is er niet minder om.
 |
Vrijdag 2 September 2011 11:29 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik weet dat je dieren bij het crematorium kunt laten cremeren. bel er maar eens een op of ga er eens langs. de as kun je dan in een gedenksteentje doen, zodat hij nog altijd bij jullie is.
sterkte |
Maandag 5 September 2011 12:59 pm |
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
|
|
|
Het is nou 5 dagen geleden... We missen hem onbeschrijfelijk! We hebben wel goed afscheid van hem genomen. Dat neemt ons niemand af. Hij is in mijn hand, waar hij altijd graag sliep, gegaan terwijl we samen op bed lagen. En ook in het crematorium zijn we met alles bij hem gebleven. (We wilden hem niet alleen laten, en we wilden zeker weten dat er geen andere dieren mee gingen.)
Het gemis is echt vreselijk... Ons hele doen en laten draaide om Sypie. Hij sliep bij ons, hij at met ons, hij was eigenlijk altijd bij ons. Hij ging ook mee weekendjes weg en de laatste tijd ook mee op vakantie... Hij was bijna altijd uit zijn kooitje als we thuis waren. Ook snachts... Hij is gewoon ons kindje...
Ik hoop dat hij nou niet meer ziek is, en geen pijn heeft. Ik hoop ook echt dat er een dag komt dat we elkaar weer zien...
Sommige mensen snappen het niet... Hij is niet gewoon een klein vogeltje... Hij had een superkarakter! Net zoals mensen ook een karakter hebben! Hij is ons kindje en dat zal hij ook voor altijd blijven!!! We zullen hem voor altijd in ons hart dragen!
Sypie (Peetje),... We love you 4 eeuwig en altijd!!!! Vergeet dat nooit!!! |
Woensdag 7 September 2011 12:52 pm |
|
|
|
|
tom 47
Fladderaar
Hoi Manon,
ik wil jullie heel veel sterkte toewensen bij de verwerking van het overlijden van jullie Sypie. Ik begrijp dat jullie hem zullen missen, het is een dapper besluit om de beslissing te nemen om ondraaglijk lijden dan te verlichten.
Heel veel sterkte komende tijd toegewenst! |
Woensdag 7 September 2011 9:55 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Help,... info over uitvaart... |
|
|
Heel veel sterkte met het verlies van Sypie, Manon..
Ik heb Flitje destijds laten cremeren en er is nog best veel van zijn lichaampje overgebleven. Je moet hem wel alleen laten cremeren: Alleen dan kan je zijn as ophalen. Anders wordt het geloof ik uitgestrooid met de rest van de dieren?
Ik ga eventjes lezen of je wat over Sypie hebt geschreven. Epileptische aanvallen..  |
Donderdag 8 September 2011 7:32 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
maak je geen zorgen of hij nu nog ziek is.
daar waar hij nu is, de Regenboogbrug, daar is het fijn, mooi en warm. daar zijn zieke dieren weer gezond en kunnen ze spelen met de andere dieren. daar zal hij ook op je wachten tot jij weer bij hem bent om dan samen weer verder te kunnen gaan.
zoek het gedicht van de regenboogbrug maar eens op op google. het is een geweldig gedicht waar ik heel veel steun en troost aan heb gehad.
laat andere mensen maar kletsen. het is jou kindje geweest en het verlies is net zo erg als wanneer het een echt kind was geweest.
wij begrijpen je hier.
schrijf je verdriet hier maar van je af. wij zullen proberen je te steunen,  |
Donderdag 8 September 2011 7:47 am |
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
|
|
|
Bedankt voor jullie lieve reacties! Echt fijn dat jullie het begrijpen!
Het verhaal over de regenboogbrug heeft me inderdaad heel erg geholpen. Echt heel mooi!
Mijn vriend moest vorige week voor zijn werk naar het buitenland voor een paar dagen. Normaal vond ik dat niet zo erg omdat Sypie er dan was. Maar nu zag ik het dus absoluut niet zitten om alleen thuis te blijven. Zag de muren al op me af komen... Dus ben lekker mee gegaan, en heb een paar dagen op het platteland doorgebracht. Ik had daar alle tijd om alle fotos (ongeveer 1000000) van Sypie te ordenen en er een collage van te maken. Werkt beetje therapeutisch ofzo...
Ben nog steeds megaverdrietig en mis Sypie vreselijk. Maar heel soms... (nou moeten jullie alsjeblieft niet denken dat ik gek ben ofzo, ok?) is het net alsof ik hem hoor. En een paar dagen geleden werd ik wakker omdat het net was alsof ik hem rook... (Hij rook altijd zo lekker. Helemaal als ie net gedoucht had.) Dus heel stiekem hoop ik dat hij me nog af en toe komt opzoeken...
Zijn as zit trouwens in een mooi urntje in de vorm van een hart. En omdat hij altijd in mijn linkerhand sliep, hebben we van brons mijn hand laten maken (tenminste... is besteld. de proefhand krijgen we over een paar dagen) waar dan het hart in komt... Mooi he...
Zal anders kijken of ik nog wat foto's plaats, ok? |
Woensdag 21 September 2011 6:46 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Pfff, ik kan me jullie verdriet zo voorstellen hoor, ook het gemis.
Maar, ik vind dat je het heel sterk en moedig aanpakt en natuurlijk komen er traantjes, dat mag toch. Als je iemand graag hebt gezien is dat niet meer als normaal dus doe wat je voelt wat je moet doen, niemand kan zeggen hoe je met je verdriet moet omgaan. Veel sterkte in elk geval nog en ja hoor, wil heel graag de foto's zien |
Donderdag 22 September 2011 5:48 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
dat is heel mooi wat je gaat doen. en je hebt gelijk, soms komen je dierbaren je nog even opzoeken. je laten weten dat zij ok zijn. dit is niet gek. ook ik heb nog geruime tijd onze ara gehoord, nadat die was overleden. zijn geur kunnen ruiken in mijn dromen.
ik ga er van uit dat hij nu ok is. niet meer ziek, maar sterk en gezond.
ook jou kleintje is dat.
het is een goede manier waarop je met het verwerken bezig bent.
heel veel sterkte. |
Donderdag 22 September 2011 7:57 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 5:58 pm
|
|
|
|
|