|
|
|
vbouts
Eitje
| help typke wordt steeds kaler |
|
|
mijn aga 2 jaar oud heeft nu al bijna een jaar een kale plek op zijn rechter vleugel, hij had daar een wondje.
hij zat toen samen met zijn ouders in een kooi, wij hebben ze toen uit elkaar gehaald omdat hij aangevallen werd en vandaar de wond. De ouders zijn bij mij gebleven en type en schinkie( een oudere aga ) bij mijn moeder gebleven. nu zijn ze alle drie bij mij typke zit nu alleen in een kooi, ernaast staat nog een met zijn vader, moeder is drie maanden geleden overleden. en nog een kooi met schinkie.
wij zijn afgelopen jaar al drie keer met hem naar een dierenarts geweest vanalles gekregen niks hielp, hij eet en drinkt goed en speelt leuk met de andere, kan alleen niet meer vliegen omdat alle veren op de vleugel weg zijn.
nu begint hij ook op rug te pikken en trekt pennen uit en donsveren, als hij los is doet hij het niet alleen s, nacht dan horen we een raar geluid.
we waren met de mama (moeder die inmiddels overleden is bij vlogelarts in lanaken geweest( van der sanden), en hebben daar ook al drie keer antibiotica gehaald voor typke. hij heeft het over een kraag, weet het ook niet meer lees dat een kraag heel veel stress veroorzaakt.
weet iemand wat ik kan doen???
wil haar niet verliezen!!! |
Zaterdag 17 September 2011 9:56 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ach gut, arme vogel.
je zou kunne proberen afgekookt knoflookwater te geven om te drinken en elke dag een douche met aloe vera |
Zondag 18 September 2011 7:12 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Een kraagje zou echt de laatste manier moeten zijn die je gaat proberen. Proberen eerst het knoflookwater eens. Heeft je lieverdje al een bloedonderzoekje gehad? Gewoon om zeker te zijn dat er lichamelijk verder niets aan de hand is. |
Dinsdag 20 September 2011 11:28 am |
|
|
vbouts
Eitje
Hoe maak je dat knoflookwater?
Nee heeft geen bloedonderzoek gehad , heb gisteren weer een kuur gehaald, synulox en over twee weken gaan we naar vogelarts.
Ben bang want de laatste keer had de mama een spuit gekregen en ik had gelezen dat het kan zijn dat zij daaraan overleden is. dus zowiezo geen spuit.
Bij de typ komen weer veel nieuwe veertjes, hoop dat hij ze eens laat zitten, smeer hem ook iedere avond in wondzalf beaphar epithol wondzalf. |
Donderdag 22 September 2011 8:05 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Knoflookwater maak je door een hele knoflookbol te koken in water.
laat het een paar minuten good trekken en dan het water afkoelen.
dat geef je dan als drinkwater.
je kan het ook gebruiken om de gaai mee te douchen.
het geeft een vieze smaak aan de veren. wellicht dat het helpt om het plukken tegen te gaan.
ook kan je gewoon knoflookteentjes geven om op te knabbelen. mijn gaaien zijn er gek op.
wondzalf zou ik voorzichtig mee zijn. juist omdat het plakkerig is, gaan ze er aan zitten en dan plukken ze zich vaak nog meer.
probeer het eens met aloe vera |
Vrijdag 23 September 2011 7:48 am |
|
|
vbouts
Eitje
Bedankt, dus gewoon een teentje pellen en in de kooi steken?
en voor de typ afkoken en wel ook gewoon water in de kooi of alleen knoflook water?
Alovera wat moet ik dan kopen creme? |
Vrijdag 23 September 2011 9:37 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik geef de teentjes ongepelt. zij vinden het geweldig om zelf alles er af te plulken.
ik zou alleen knoflookwater geven als drinkwater. dit kan geen kwaad.
je kan aloe vera als spray kopen bij reform huizen. of als olie. geen creme want dat willen ze er weer af knabbelen. en heb je weer hetzelfde resultaat.
kijk maar eens bij reform huizen wat ze hebben. het moet oplosbaar zijn in lauw warm water.
en veel douchen/sproeien met water. kan ook zonder de aloe vera. |
Maandag 26 September 2011 7:56 am |
|
|
|
|
vbouts
Eitje
hoi,
Ik heb vandaag alovera gel gehaald, hadden geen spray en heb dat er dun op kale plekken gesmeerd. Hij vind het niet prettig.
Is dit goed las net ook dat jij eens schreef aanlengen in water.
Kan ik dit gewoon opsmeren??? |
Donderdag 29 September 2011 9:58 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik zou zelf opteren om de gel in water af te lengen en dan zo te sproeien. Ze zijn nogal snel geneigd om een gel van zich af te poetsen en dus is het effect weg. Als je hem zo gaat sproeien dan lijkt het me meer effect te hebben. |
Vrijdag 30 September 2011 11:29 am |
|
|
|
|
vbouts
Eitje
hoeveel gel moet ik dan in het water ( en hoeveel water )
alvat bedankt. |
Vrijdag 30 September 2011 11:34 am |
|
|
Sarah
Moderator

http://www.fluffies.org/nl/alg.....13921.html
Via bovenstaande gel kan je ff lezen hoe het reeds bij anderen gebruikt werd. |
Vrijdag 30 September 2011 11:39 am |
|
|
|