|
|
|
dekker
Eitje
|
maar goed dat mijn eten dan niet door het forum verstrekt wordt
(frietjesdag bij ons trouwwens vandaag) |
Donderdag 31 Juli 2008 4:14 pm |
|
|
dekker
Eitje
|
aha, heb net bericht gekregen van een kweker dat hij er waarschijnlijk eentje van 3 maanden kan missen. Zijn ze dan nog vlotjes tam te krijgen? |
Donderdag 31 Juli 2008 4:17 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Moet heel eerlijk zeggen dat ik met aga'tjes geen ervaring heb maar niks lijkt me onmogelijk. Misschien kan je een nieuwe vraag stellen bij het aga-forum, met die vraag of ze op 3 maanden nog makkelijk tam te maken zijn maar mij lijkt het goed te doen. Maar wil nogmaals duidelijk stellen dat ik zelf geen aga'tje heb en het niet met zekerheid durf te zeggen.
Hmmm, frietjes....Hasselt....Niet zo ver hoor  |
Donderdag 31 Juli 2008 6:09 pm |
|
|
|
|
dekker
Eitje
|
Frietjes zijn net binnengesmikkeld
Ik ga eens kijken bij die kweker. Hij wist me te vertellen dat die nog tam te krijgen is, maar dat dat wat moeizamer zou gaan dan bij een jong dat met de hand grootgebracht is.
Ik hou jullie op de hoogte
(heb al een naam voor onze nieuwste gezinsuitbreiding: "Iako") |
Donderdag 31 Juli 2008 6:17 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Dat is goed nieuws, niet van die frietjes hoor want dat is maar van Iako, mooie naam trouwens. Het zal waarschijnlijk inderdaad wat moeizamer gaan maar met veel geduld en langzaam te werk te gaan en het vertrouwen te winnen van je lieve schat moet dat lukken en zoals ik een paar berichten hiervoor al kon lezen zijn jullie wel vrij vaak thuis om ermee bezig te zijn dus moet dat wel kunnen hoor.
We kijken al uit naar foto's binnenkort.  |
Donderdag 31 Juli 2008 6:30 pm |
|
|
dekker
Eitje
|
morgenavond gaan we kijken. Spannend! |
Donderdag 31 Juli 2008 6:40 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Waar zit die kweker nu als ik vragen mag? |
Donderdag 31 Juli 2008 6:45 pm |
|
|
dekker
Eitje
|
jij mag dat vragen.
In Zonhoven. |
Donderdag 31 Juli 2008 6:48 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Oooo, dat is niet ver uit je buurt weg. We zullen voor je duimen dat het morgen goed mag gaan en zeg maar aan je vrouwtje dat ze zich echt niet schuldig moet voelen, dat helpt niemand vooruit. Iako zal haar misschien wel helemaal kunnen troosten.
Ik kreeg onze Jos(grijze roodstaart) omdat ik zo dikwijls alleen zit en gezelschap zou hebben. Heb ik nog geen seconde spijt van, hij ook niet hoor maar hij moet me wel veel missen nu want Jos die staat hoog op het trapje samen met de honden.
Gelukkig is hij er even gek van anders had hij misschien spijt gehad maar hij zou hem nog meer verwennen als ik, ik ben consequent, dat kan hij minder
Groetjes van ons allemaal. |
Donderdag 31 Juli 2008 6:55 pm |
|
|
|
|
Liz
Vlieger
Leuk dat je misschien een aga gevonden hebt. Een aga van 3 maand is nog goed tam te krijgen hoor. Hier heb ik er zitten van 8 jaar die ik binnen een week zo ver had dat ze zonder problemen opstapten. Gewoon veel mee oefenen en consequent zijn.
En de geheime truuk hier is, mee in de douche nemen^^. |
Donderdag 31 Juli 2008 8:20 pm |
|
|
dekker
Eitje
|
wat bedoel je met "mee onder de douche nemen"?
vanavond al bij een andere kweker langs geweest. Viel heel goed mee. Dit weekend hebben we onze Iako! |
Donderdag 31 Juli 2008 9:18 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Wat spannend zeg dat je morgen al kan gaan kijken! Houd ons aub op de hoogte. (Leuke naam trouwens!) |
Donderdag 31 Juli 2008 9:31 pm |
|
|
|
|
Liz
Vlieger
Als een vogel bij mij echt niet tam wilt worden, vang ik ze en neem ik ze 's morgens mee onder de douche. Zodra de douche loopt (ze zijn dan wel gewiekt natuurlijk), zet ik ze op mijn vinger. Als ze er dan afvliegen, landen ze in het bodempje water dat op de vloer van de douche ligt en dat vinden ze niet leuk. Dan bied ik dus mijn vinger aan om op te stappen en de meeste doen dit meteen. Stappen ze niet meteen op, zet ik ze zelf weer terug op mijn vinger en hou ik ze weer buiten de stralen. Zo gaan ze jou een beetje als "redder in nood" beschouwen en zelfs de moeilijkste vogels heb ik zo in no time tam gekregen.
Fijn dat je zo snel een nieuw vogeltje hebt gevonden en echt een leuke naam! |
Donderdag 31 Juli 2008 9:40 pm |
|
|
dekker
Eitje
|
|
|
|
zo, even een update.
Gisterenavond bij een kweker langs geweest. De beestjes worden daar supergoed verzorgd en hebben daar alles wat ze nodig hebben. Die vrouw leefde ook echt voor haar beestjes. Alles was ook heel proper.
Ze heeft nu een paar jongen zitten die net uitgevlogen zijn. We hebben ons oog laten vallen op een paarse. Die zat ons heel nieuwsgierig aan te kijken.
Vanavond gaan we nog naar een andere kweker. Die heeft een groene personata zitten die weg mag. Die is wel al drie maanden oud (de paarse is maar een 9-tal weken).
Nu, zaterdag hebben we alleszins onze Iako. Of die paarse van gisteren, of de groene die we vanavond gaan bekijken.
Ik ben trouwens een grote Anderlecht-supporter, en dan heeft die paarse natuurlijk een streepje voor (Iako is trouwens een afkorting van Iakovenko, één van mijn favoriete Anderlecht-spelers).
Wat dat kortwieken betreft: ik weet het zo niet. Ik ga eerst proberen om het beestje tam te krijgen zonder het kortwieken. Is er écht geen huis mee te houden, dan zullen we het overwegen.
Ik hou jullie op de hoogte! |
Vrijdag 1 Augustus 2008 7:21 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hey Dekker, wat fijn dat de kweker zo'n goede indruk heeft gemaakt. Een paars vogeltje? Ik kan me eventjes geen vogeltjes voor de geest halen die echt paars zijn, wat bijzonder! (De naam ook, ik had dat er niet achter gezocht hahaha)
Je kan het ook zonder kortwieken proberen. Kortwieken is trouwens niet permanent. Bij aga's is het binnen een half jaar weer helemaal aangegroeid. (Met 9 weken zou ik ze sowieso nog even laten vliegen, goed voor de borstspieren en het zelfvertrouwen) |
Vrijdag 1 Augustus 2008 8:55 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 22 November 2008 3:32 am
|
|
|
|
|