|
|
|
dekker
Eitje
|
zo, onze iako is bij ons. Foto's volgen
Het is niet de paarse geworden maar een blauwe personata met paarse "staartvleugeltjes".
Hij is ofwel heel actief, ofwel zit hij wat te suffen in zijn schommel. Hij heeft zijn zaadjes al gevonden, en heb ook al een beetje trosgierst in zijn beloningsbakje gelegd. Die trosgierst gaat heel vlot binnen. Ook zijn drinken heeft hij al gevonden.
Foto's volgen, nu laten we hem zoveel mogelijk met rust zodat hij zijn nieuwe kooi en zijn omgeving wat kan leren kennen.
Hij reageert niet echt angstig. Vliegt niet tegen zijn tralies enzo. Als er iets nieuws gebeurt bekijkt hij het gewoon heel fel.
Aaaah, ben blij dat we terug wat leven in huis hebben |
Zaterdag 2 Augustus 2008 11:27 am |
|
|
Sarah
Moderator

Oooohhh, super hoor. Van harte gefeliciteerd met de thuiskomst van Iako. Geniet van hem en euh...die foto's, daar houden we je aan hoor
Geniet er maar eerst ff van en deel dan die vreugde maar met ons. Kan me heel goed voorstellen dat er nu weer wat meer vreugde is thuis. Ik hoop dat je vrouw zich ook wat getroost kan voelen, dat mag ze zeker. Schuldgevoel is nergens goed voor. Geniet van Iako en kom ons ook maar regelmatig vergezellen hé.
Misschien een tip. Begin op tijd met het geven van groenten en fruit, ook al vinden ze het in het begin misschien niet altijd even lekker, ze leren dingen eten en het is gezond voor ze maar hoe langer je wacht hoe moeilijker het gaat worden.  |
Zaterdag 2 Augustus 2008 5:43 pm |
|
|
|
|
dekker
Eitje
|
er zit sinds een halve minuut een stukje appel tussen zijn tralies. Eens kijken hoe hij daarop reageert.
Hij bestudeert alles, maar raakt niet in paniek. Van elk geluidje moet hij weten waar het vandaan komt, maar hij schrikt nooit echt heel fel.
Mijn vrouw voelt zich er ook goed bij. We zijn dus allemaal heel blij |
Zaterdag 2 Augustus 2008 6:06 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Dat is al heel fijn om te horen. Op het forum zal je zeker nog veel nuttige tips vinden die je zeker nog zal kunnen gebruiken.  |
Zaterdag 2 Augustus 2008 7:03 pm |
|
|
|
|
dekker
Eitje
|
Iako heeft gisteren vanop zijn stok zaadjes en trosgierst uit mijn hand gegeten, het gaat dus de goede kant op.
Ik noem het de "uithongermethode". voederbakjes wegnemen, een tijdje laten panikeren en negeren en dan eten aanbieden op de hand. Ze houden immers van eten en aandacht. Mijn hand met voedsel en mijn aanmoedigingen zorgen dus voor die twee dingen. |
Dinsdag 5 Augustus 2008 9:45 am |
|
|
Liz
Vlieger
Dat werkt inderdaad bij sommige vogels, maar je moet uitkijken dat je hem dan wel genoeg geeft, want als ze gaan slapen met een lege krop of een paar dagen te weinig binnenkrijgen (die kans is groot met trosgierst, omdat hier vrijwel geen voedingsstoffen inzitten), kan het dat je 'm 's morgens dood aantreft. Zelf gebruik ik deze methode dan ook nooit. Vooral niet omdat het al veel stress is voor zo'n beestje om te verhuizen en aan alles te wennen, dan nog geen eten erbij krijgen, vind ik zelf een beetje te veel van het goeie. |
Dinsdag 5 Augustus 2008 10:19 am |
|
|
|
|
dekker
Eitje
|
na de training hang ik gewoon de voederbakjes terug. En het is ook niet dat ik hem een hele dag zonder eten zet. Gisteren anderhalf uurtje, en de training verliep vlekkeloos.
Nadien nog wat handengewenning in de kooi, ook dat ging schitterend. |
Dinsdag 5 Augustus 2008 10:21 am |
|
|
Sarah
Moderator

O, die kleine tijd kan best wel hoor. Lijkt precies goed te lukken op die manier. Zolang je het niet TE lang doet en je de bakjes erna terughangt is het niet zo erg. Wel altijd zien inderdaad dat ze niet met een lege krop gaan slapen want dat is niet goed.
Maar een uurtje tot anderhalfuurtje per dag kunnen ze best zonder hun eten hoor. |
Dinsdag 5 Augustus 2008 10:33 am |
|
|
|
|
kira07
Beginnende vlieger
gefeliciteerd met de thuiskomst van Iako
groetjes valerie,kira en Yenlt |
Dinsdag 5 Augustus 2008 12:05 pm |
|
|