|
|
|
remon
Net uit het ei
|
|
|
quote:
Originally posted by tom 47
Hey Remon,
lees net je verhaal en de aanvulling van de anderen, heb het allemaal even in een vlucht gelezen....
en dat laatste , misschien heeft je vogeltje het gewoon een beetje koud....
ik zat te denken zou je voor je vogeltje niet een nestkastje kunnen kopen?
heel veel gaaien/ aga`s slapen graag hierin. Een niet te groot kastje nemen, eentje voor parkieten of tropen, misschien kan hij dan een beetje op temperatuur blijven `s nachts.. Mijn Aga slaapt namelijk ook in een kastje... voordeel is dat het ook een goed afleiding is, ze kunne lekker knabbelen aan het kastje...
Misschien heb je dit allang uitgeprobeerd, maar dacht misschien een idee...
en wat betreft de voeding... de meeste gaaien leren echt wel de pellets eten hoor.... maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.... Ik heb meerdere grote gaaien, zij allen eten de pellets. Tevens heb ik koppeltjes aga`s ook zij eten pellets en zaden. Echter ik heb 1 aga, die gaat liever dood geloof ik... deze gaat echt geen pellets eten... al van alles geprobeerd, hij weigert te eten.... heeft dit wel eens lang volghouden... was eigenlijk te zielig voor woorden... dus ik begrijp het wel hoor! Mijn aga plop eet nu gewoon zaden, dit gecombineerd met eivoer en fruit/ groenten en vitaminen preparaat.. en dit gaat heel goed...
ik hoop dat je je vogeltje nog een kans wil geven... begrijp dat dit soms erg moeilijk voor jullie beiden is... want haal uit je verhaal dat het je leven momenteel beheerst, dat is voor jullie beiden niet goed...
heb je geen ruimte in huis om je vogeltje `s nachts even weg te zetten...
misschien doucheruimte/keuken... plek waar je hem zo min mogelijk hoort..
heel veel sterkte toegewenst!
Dank u voor tip ivm nestkastje. Ik heb onlangs zoiets zien staan bij Action keten.Het is het proberen waard.
Ik woon in een studio (zoals ze in Belgie zeggen).Dit is een tweekamerflat met badkamer en hal op de dakverdieping,heel gezellig maar klein.
Ja gelukkig door hem veel warmte te geven heb ik het nu een beetje onder controle,maar hij eist die warmte dan ook op! Ik kan voorlopig niet anders dan toegeven totdat het zomer wordt en hij buiten kan genieten in de zon.
Veel plezier heb ik er eerlijk gezegd niet veel meer van, altijd maar plukken,niet meer kunnen vliegen en nu maar piepen en tieren.
Nou ja het blijft je kind hé
Bedankt voor de bemoedigende woordjes. |
Maandag 23 Januari 2012 10:07 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wat ik voor mijn kleine kuikens gebruik als ik ze met de hand moet voeden, is ze in een mandje leggen met daaronder zo'n electrische steen die je voor een terrarium gebruikt. voor reptielen. die worden niet al te heet, je zou er eventueel een handdoekje op kunnen leggen, blijft lekker op temperatuur en zo heeft je kleintje het altijd warm. is dat geen idee? |
Dinsdag 24 Januari 2012 8:56 am |
|
|
remon
Net uit het ei
Dit is niet meer normaal mensen, daar het gisteren relatief goed met hem ging is het afgelopen nacht een hel geweest voor mij en hem.
Niets kon meer baten, ik ben wakker gebleven van half twee s'nachts tot 9.uur vanmorgen af en toe een beetje ingedommeld. Ik ben uitgeput maar de vogel ook want die ligt zonet uitgeblust te pitten.
Hij is geen minuut stil geweest, heb hem in bed genomen en heeft veel bewogen en gekreund zou ik bijna kunnen zeggen.
Er moet meer aan de hand zijn
Ik zal weeral naar de dierenarts moeten gaan, en dan moet hij maar beslissen. Misschien is al die warmte maar om de pijn te verzachten, en de slaap te bevorderen geweest. |
Dinsdag 24 Januari 2012 10:22 am |
|
|
|
|
remon
Net uit het ei
Of kan het zijn dat ie gisteren bijna de hele dag heeft geslapen en non-actief is, dat hij daarom de hele nacht zijne draai niet heeft gevonden.
Want dat is ook alles wat ie nog doet, pitten en slapen, beweging zit er niet meer in (vermits hij niet meer kan vliegen). Vroeger nam ik hem overal mee maar dat wil ie niet meer, hij wil maar op die verwarming zitten of op zijn kersenpittenkussentje liggen. En s'nachts is ie misschien niet meer moe!?? |
Dinsdag 24 Januari 2012 10:43 am |
|
|
tom 47
Fladderaar
Hey Raymon,
als ik dit zo lees is er inderdaad veel meer aan de hand hoor...!
een vogel zonder veren gaat in de regel ook lichamelijk achteruit..
hij kan zich immers niet meer zelf warm houden..
Wel moeilijk allemaal, maar ik denk dat als je merkt dat een dier echt lijdt, je dit diertje dan z`n rust moet gunnen... Echter wanneer je de dierenarts bezoekt dan moet je zelf al weten wat je met je vogeltje wilt... je kan vragen aan de dierenarts of hij met je mee wil denken om de keuze te maken.. er samen over praten... dierenartsen zien heel snel of het leven van zo`n dier nog waardig is...
Sterkte hoor... maar wacht toch niet te lang om de dierenarts te bezoeken,
dat gepieker is voor jou zelf ook niet goed... |
Dinsdag 24 Januari 2012 10:44 pm |
|
|
vbouts
Eitje
Hallo Remon,
Hoe gaat het met chico-
Ik heb net zijn album gezien, oh wat een lieve vogel, schrok van de kale plekken,
Mijn kleine type heeft het zelfde aan een kant.
Hij mist veel veertjes en heeft daarom ook behoefte aan warmte.
En ja mijn type slaap s nachts ook niet als hij in kooi zit, moet in dekentje gewikkeld en mee naar boven.als ik thuis ben zitten ze altijd voor al type op de lamp die op dim staat, heerlijk warm, hij pikt dan ook niet, denkt dat chico die geluiden maakt als hij die kleine nieuwe pennetjes uittrekt dat doet type ook, nu heeft type weer een wond, erg ja gisteren had hij eraan gepikt en liep het bloed over zijn rug .
maar ja ik blijf volhouden.
hoeveel graden is het bij jou thuis
Ik hoop dat je blijft volhouden,
wikkel hem in een sjaal s nachts dat die ik nu al drie maande, ik kan nu doorslapen daarvoor was ik drie keer per nacht op door het getoeter van hem.
Was dan atijd aan plukken en aan wondjes aan pikken.
laat me wat weten.
gr, veronique |
Zondag 29 Januari 2012 9:08 pm |
|
|
|
|
remon
Net uit het ei
|
|
|
Hallo allen,
inmiddels zijn we alweer een week verder en ik moet zeggen dat er dagen zijn dat hij echt rustig is, zolang hij maar zijn warmte krijgt, hetzij op de verwarming, of het kersenpitje of in bed.
Maar gisteren was het weer de hel toen ik laat thuiskwam na een dagje Amsterdam. Volgens mij heeft hij geen pijn maar wel wat last van jeuk (hij plukt meer als ik er niet ben) en eenzaamheid. Tegenwoorgig als ik hem een badje geef dan raakt ie helemaal over zijn toeren totdat hij droog is.
Nu ligt ie weer lekker te pitten onder zijn dekentje maar zogauw hij tevoorschijn komt om te drinken of te eten dan begint ie weer te huilen.
Veel aandachttrekkerij! s'nachts slaap ik nog altijd met oordopjes voor het geval hij moest beginnen piepen.
Ik ben nu een oplossing aan het zoeken om hem s'nachts ergens in te stoppen zodat ik hem niet meer hoor.
Ik heb namelijk een grote rieten langwerpige mand (voor dekens) met deksel, hier ga ik hem met zijn dekentje en kersenpitje in stoppen. In de mand staat ook nog een schoenendoos met een opening waar hij zijn eten en drinken in heeft staan. Er komt ook een klein nachtlampje in te hangen zodat hij zijn eten en drinken kan vinden. En dan gaat de deksel erop en dan hoor ik hem misschien minder en word ik niet zo vlug meer wakker.
@Tom 47 ik denk dat je wel gelijk hebt dat een plukkende vogel lichamelijk achteruit gaat ook al omdat ie het al meer dan 4 jaar doet en inmiddels 12 jaar oud is.
Ik moet er niet veel meer van verwachten maar ik denk dat ie geen pijn heeft maar gewoon zijn rust en warmte nodig heeft.
Een nieuwsgierig gaaitje is ie al lang niet meer, hij is gewoon een beetje moe, en is aan zijn oude dag toe. Hij is ook niet meer sterk kan nog nauwelijks op mijn schouder zitten of op de bureaulamp zoals vroeger want dan kon hij me zien werken aan de pc en genieten van de warmte die de lamp afgeeft. Neen hij heeft zoiets van laat me gerust. |
Maandag 30 Januari 2012 2:11 pm |
|
|
vbouts
Eitje
Hallo Remon,
Denk dat jou vogel ook niet goed alleen kan en een hele dag weg tot s avonds laat is lang,
Ik werk ma en din hele dag en vind het al zielig dat ze dan alleen; nou zijn met drie wel apparte kooi maar staan naast elkaar. Als ik binnen kom piepen ze en komen ze meteen eruit om te spelen en op de lamp te zitten lekker warm.
misschien een in een aparte kooi ernaast als gezelschap.
weet het ook niet,
Ik heb vaak ook zoiets moet nu naar huis want anders gaat hij pikken uit verveling.
Als je hele dag thuis bent en hem aandacht geeft is hij dan rustig?
ik zag op foto's ook nieuwe veertjes en kleine pennetjes, trekt hij die ook steeds uit?
ik hoop dat het beter gaat.
gr, veronique |
Maandag 30 Januari 2012 6:29 pm |
|
|
remon
Net uit het ei
quote:
Originally posted by vbouts
Hallo Remon,
Als je hele dag thuis bent en hem aandacht geeft is hij dan rustig?
Neen hij piept bijna altijd vanaf het moment hij niet meer op de verwarming of op zijn kersenpitje mag zitten. Dan begint ie vervelend te doen, als ik mij hier aan erger dat voelt hij en begint nog harder te piepen.
Dan verwarm ik maar weer zijn kussentje en stop hem terug onder zijn deken. Dan gaat hij minder piepen totdat hij helemaal stil is.
Er is één dag geweest vorige week dat hij helemaal stil is was, ik was zo blij en dacht dat hij van zijn tik verlost was maar helaas de dag nadien kreeg ie weer zijn kuren.
Ik weet niet of ik dat volhou tot de zomer begint en ik hem eindelijk buiten kan zetten. En dan nog is het niet zeker dat hij dan ophoudt. |
Maandag 30 Januari 2012 7:32 pm |
|
|
|
|
vbouts
Eitje
Zet je hem dan op balkon?
Hij heeft weinig veren dus behoefte aan warmte Mijn type zit nu al vanaf vijf uur hier op de lamp, Mennie zit ernaast en schinkie in zijn kooi, Kan het niet dat hij ook eenzaam is,
Vind het zo zielig, en snap dat je moe bent, Ik was toen ook op omdat ik s nachts steeds op moest omdat hij toeterde (aan nieuwe pennen en wondjes zat) uit de kooi en wat zalf erop en weer na bed .
Als je hem nu ook in een sjaal wikkelt zoals ik doe denk ik dat hij gaat slapen , hij heeft het dan warm, Ik heb nu s nachts nergens last van, ja soms komt hij er uit dan piept hij en wikkel ik hem weer in.alleen zijn snavel en neus gaatjes zie .
hij vind het heerlijk. |
Maandag 30 Januari 2012 7:52 pm |
|
|
remon
Net uit het ei
quote:
Zet je hem dan op balkon?
.
Neen bij mijn moeder op het terras in de tuin, zij wordt binnenkort 90 jaar en is een beetje hardhorig  |
Maandag 30 Januari 2012 7:58 pm |
|
|
vbouts
Eitje
hoe gaat het met chico???
Hij heeft geen wondjes he?
gr, veronique |
Zaterdag 18 Februari 2012 9:17 pm |
|
|
|
|
remon
Net uit het ei
quote:
hoe gaat het met chico???
Hij heeft geen wondjes he?
gr, veronique
Hoi,
het gaat redelijk. De ene dag vrij goed, de andere dag is ie weer minder.
Hij slaapt veel, en heeft verder in niks interesse, wil zelfs niet meer op mij schouder zitten.
Het is zijn oude dag zullen we maar zeggen. Als ie echt ziek was dan was ie al lang dood denk ik.
Ja hij heeft soms kleine wondjes van het plukken, maar dat is niets nieuws.
Hopelijk gaat het beter met hem zodra het mooi weer wordt en hij voor het raam van het zonnetje kan genieten en ook van de frisse lucht.
Het is niet meer het nieuwsgierig gaaitje van vroeger.  |
Zaterdag 18 Februari 2012 10:21 pm |
|
|
vbouts
Eitje
Hallo Remon,
Hoe gaat het met Chico?
gr,
Veronique |
Donderdag 24 Mei 2012 2:21 pm |
|
|
remon
Net uit het ei
|
|
|
quote:
Hallo Remon,
Hoe gaat het met Chico?
gr,
Veronique
Dag allen,
het gaat toch wel iets beter met Chico.
Hij piept nog wel maar minder hard en minder frequent.
Bij dit zonnige weer zit hij voor de open raam in het zonnetje (weliswaar een raam met een hor in, buiten de tocht en eventueel kan hij in de schaduw zitten achter het gorijn).
Dan zit ie echt te genieten en is ook rustig.
Ik besproei hem ook regelmatig met de plantenspuit, wat ie lekkker vindt bij deze warmte.
Hij eet goed maar dan maakt ie toch nog wel schorre en piepende geluidjes, maar ook minder dan enkele maanden geleden.
Binnenkort gaat ie voor zijn jaarlijkse vitamienenprik bij dokter Vandersanden, ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Waarschijnlijk zal de dokter weeral zeggen dat ie poepbedorven is.
Ik ben blij dat Chico er nog is, ook al vraagt ie veel aandacht en slurpt ie veel van mijn tijd op. ik laat wel horen als ik met hem bij de dokter ben geweest.
Alvast bedankt Veronique voor het vragen.
Oja hij eet veel trosgierst (elke dag) hoop dat teveel niet schaadt!?
groetjes,
Rémon |
Gisteren om 8:46 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 6:29 pm
|
|
|