|
|
|
Remrov
Fladderaar
| Pilafje ziek, carprofen? |
|
|
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje.
Pilaf is gisteren gevallen. Gisteren ging het heel goed met hem daarna en er was niets mis met hem. Maar vanochtend dachten we echt tie dood zou gaan. Hij zat erbij als een zombie, wilde niet eten en drinken, Terwijl die normaal gesproken altijd ontzettend kwiek is s cohtends en om een stukje brood zit te bedelen. En hij was ontzettend suf.
We ziin meteen met hem naar de dierenarts gegaan. De dierenarts heeft hem heel goed onderzocht, en hij zei dat Pilaf door de val gisteren behoorlijk wat pijn had bij zijn schoudertjes. Hij heeft dus carprofen drops gekregen. Nu zo langzaam door de dag zien we Pilaf gelukkig steeds meer opknappen. Hi is nog wat moe enzo maar hij is echt een stuk levendiger.
Nu vraag ik me af. Op het stikkertje op het doosje van de carprofen staat dat we het gedurende de 8 dagen moeten doen, maar moet dit nu echt als Pilaf al beter is?
Ik weet dat het middel ook wel als ontstekingsremmer wordt gegeven en dan als een kuur, maar als het alleen als pijnstiller wordt gegeven is het dan nodig om zolang te blijven geven?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Het middel heeft namelijk ook wat bijwerkingen enzo zoals apathie en gebrek aan eetlust, en dat lijkt me dan niet gezond om het te blijven geven als hij het eigenlijk niet meer nodig heeft.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen. |
Zaterdag 11 Juni 2011 6:28 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

misschien heel voor de hand liggend maar: waarom bel je niet even met de arts die dit heeft voorgeschreven? Die kan je het beste adviseren hoe lang je nog door moet gaan. Ik zou niet zomaar stoppen, vogels zijn meester in het verbergen van ongemakken, wie weet heeft hij nog behoorlijk last? Even een belletje aan wagen lijkt me! Beterschap voor Pilav! |
Maandag 13 Juni 2011 7:08 pm |
|
|
Remrov
Fladderaar
Dat heb ik geprobeerd maar een andere arts had dienst en deze kon mij er niets over zeggen.
Maar inmiddels is PIlaf helemaal weer opgeknapt. HIj is weer helemaal zichzelf en hopt en huppelt weer vrolijk rond. Ik bel waarcshijnlijk morgen nog wel even voor de zekerheid naar die desbetreffende dierenarts. Maar ik denk dat het wel goed is om er nu mee te stoppen. |
Maandag 13 Juni 2011 10:36 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik denk dat het wel kan hoor, stoppen maar even vragen kan zeker alleen maar je zorgen wegnemen. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en is je kleintje weer aan de betere hand.  |
Woensdag 15 Juni 2011 5:14 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 6:29 pm
|
|
|
|
|
|