|
|
|
Sue
Moderator

|
Hey wat goed Jolanda! Bijtbewegingen is beter dan bijten! Op naar minder bijtbewegingen!
In de kooi gedragen ze zich vaak heel anders. Zo ook Twinky van mijn zusje. Die bijt wel heel hard IN de kooi maar als ze uit de kooi is (vooral buiten) heeft ze echt geen praatjes meer.
Happy is gekortwiekt? Als dat zo is (en het goed is gebeurd, heel erg belangrijk met lichtgewicht vogeltjes!) kan ze mee naar buiten! |
Zaterdag 17 November 2007 11:13 am |
|
|
|
|
anupa
Eitje
|
|
|
|
Ik heb een zeer goede tip!
Ik heb sinds een paar weken een collie dwergpapegaai, genaamd Clio.
Ze is zeer tam en zeer lief.
Maar elke keer als ik in haar kooi ga met mijn vinger bijt ze me, dit doet ze ook als ze op mijn schouder zit en ik haar op mijn vinger wil zetten.
Als ze rondvliegt en ze zit ergens op, en ik steek mijn vinger uit, springt ze er wel gewoon op dus ik denk niet dat ze bang is van mijn hand.
Nu heb ik een goede tip gekregen van mijn buurman, die echt werkt!
Elke keer als ze bijt moet je 'NEEN' zeggen en met een spuitje een straaltje water op haar spuiten. Dit doet geen pijn en ze zijn daar niet bang van, het is gewoon niet leuk voor hun.
Als je een beetje geduld hebt, en dit elke keer doet als ze bijt krijg je al snel resultaat!
Na drie dagen beet mijn collie niet meer, zodra ze 'NEEN' hoort weet ze al hoe laat het is en het spuitje is zelfs al overbodig!
Sinds gisteren springt ze in haar kooi al gewoon op mijn vinger.
Ik hou voor de zekerheid nog altijd het gevulde spuitje in mijn buurt.
Je moet natuurlijk wel niet in de ogen mikken want dat zou je ook niet graag hebben!
Ik ben blij dat dit geholpen heeft want als mijn dwergpapegaai beet, liet hij niet meer los en bloedde het redelijk hard. En aangezien ze nog maar een paar maand oud is zal ze alleen nog maar sterker worden! |
Donderdag 10 Maart 2011 11:48 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 6:38 pm
|
|
|
|
|