|
|
|
mirriexxx
Eitje
| Training tips? |
|
|
Nou, het is zover hoor...
Mijn aga mango wordt morgen voor het eerst gewiekt!
Ik wil dus met hem gaan trainen, maar kweetniet waar ik moet beginnen.
Hij gaat in de kooi al op mn vinger zitten en eet uit mijn hand maar hij vindt bijten nog heel leuk!
Iemand tips/tricks voor het trainen?
Mirte |
Woensdag 19 Januari 2011 5:01 pm |
|
|
|
|
dr34mcatcher
Net uit het ei
|
Wij hebben net 2 Collies...1 hebben we een week...de ander net 1 dag.
Viggo (die we een week hebben) moeten we nog wel steeds met een handdoek uit zijn kooi halen, maar hij bijt al niet meer.
We hebben hem gewoon in de handdoek op schoot genomen en praten, aaien en een beetje laten ontdekken.
Binnen 2 dagen konden we hem al met de hand oppakken en stapte hij al op na het beetje aandrukken op de buik. Ook bijt hij niet meer.
Lola is nu net voor het eerst uit de kooi. Eet al wel van mijn hand in haar kooi. Maar ook dat zal wel goedkomen.
Morgen gaan ze allebei in een nieuwe kooi bij elkaar in.
Geduld hebben is een schone zaak, maar bij ons kun je zien dat het ook snel kan gaan.
Niet te snel willen gaan, maar ook niet te terughoudend zijn is denk ik belangrijk. Na wat knabbelen op mijn vingers ben ik hem gewoon gaan aaien en hij vond het gelijk super.
Hopelijk gaat dat ook zo met Lola.
Succes in ieder geval!! |
Donderdag 27 Januari 2011 2:05 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
| Re: Training tips? |
|
|
quote:
Originally posted by mirriexxx
Nou, het is zover hoor...
Mijn aga mango wordt morgen voor het eerst gewiekt!
Ik wil dus met hem gaan trainen, maar kweetniet waar ik moet beginnen.
Hij gaat in de kooi al op mn vinger zitten en eet uit mijn hand maar hij vindt bijten nog heel leuk!
Iemand tips/tricks voor het trainen?
Mirte
als hij al uit je hand eet en op je vinger gaat zitten in de kooi, laat hem dan eens uit de kooi klimmen en hou dan je vonger voor hem om op te stappen.
bij bijten heel duidelijk NEE zeggen. na een paar keer weten ze dat ook. alles stap voor stap, dan komt het wel goed hoor |
Donderdag 27 Januari 2011 3:00 pm |
|
|
|
|
mirriexxx
Eitje
Okee, maar hij is maar aan 1 kant gewiekt! Ik ben er niet tevreden mee, maar ze zeiden dat het goed was. Ik ga dat met die theedoek denk ik proberen, misschien kan ik hem zo het bijten afleren.
Ik heb hem trouwens al 2,5 maand.
Greetz!! |
Donderdag 27 Januari 2011 5:44 pm |
|
|
|
|
dr34mcatcher
Net uit het ei
|
|
|
|
Wij hebben Lola in de handdoek "gewikkeld" en op de borstkast gelegd. Dan worden ze vanzelf rustig.
Daarna ben ik over de handdoek gaan aaien waar zij onder zat...dan ipv over handdoek over haar ruggetje aaien en dan langzaam naar het nekje.
In het begin zat ze een beetje in de handdoek te bijten, maar daar ging de lol ook snel van af.
Toen ze helemaal rustig was gewoon de handdoek eraf gehaald en toen zat ze al vrij snel op m'n schouder. Weer snel naar beneden gehaald en op mijn buik gezet en met de handen ervoor op de plek gehouden.
Uiteindelijk zag ze wel in dat wij toch zouden gaan winnen en toen was ze de rustigheid zelve en viel bijna gelijk al in slaap. Toen maar weer in de kooi gedaan.
Vanavond gaat ze er samen met Viggo lekker nog een keer uit en dan doen we hetzelfde nog een keer.
Zo is Viggo in 3 dagen al relatief tam geworden en kunnen we met hem alle kanten al op.
In onze optiek is een handdoek dus een handig hulpmiddel.
Oja, en ik wilde haar niet met handdoek en al in de kooi wurmen, maar op mijn vinger wil ze nog niet. Heb toen even een stokje gepakt en daar stapte ze wel op en zo in de kooi gedaan...werkte super. Even een tussenstapje voordat we het op de hand gaan proberen.
Succes ermee en laat even weten of het bij jou ook lukt !! |
Donderdag 27 Januari 2011 6:16 pm |
|
|
mirriexxx
Eitje
Bedankt!!
Ik hoop het, want mijn gaaitje bijt best wel hard, en vind het ook niet zo leuk om opgepakt te worden
Komt wel goed! |
Donderdag 27 Januari 2011 7:24 pm |
|
|
|
|
dr34mcatcher
Net uit het ei
|
Hij bijt 10x hard en jij bijt 10x op je lippen en laat nix merken...dan ziet hij wel in dat het geen nut heeft.... |
Donderdag 27 Januari 2011 9:48 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 6:41 pm
|
|
|
|
|
|