|
|
|
smokeythe1
Eitje
|
| Wat te doen |
|
|
hey hallo allemaal
vorige week dinsdag was mijn Dumpie ontsnapt ... heb hem gelukig weer terug gevonden naar 3 dagen intensief zoeken en flyeren ...alleen durf ik nu me ramen niet meer open te zetten... veel te bang dat ie weer ontsnapt ... toen zat ik te denken is het dan niet verstandiger om hem te laten kortwieken... langs de Dierenarts geweest en gevraagd of ze dat willen doen...
ze wou het wel doen alleen vond ze dat we eerst andere mogelijk heden moest bekijken om dat het stress kan veroorzaken.... waar door ik nu niet meer weet wat ik moet doen ..... help me alsjeblieft
extra info ... toen ik hem mee nam uit de dierenwinkel was hij aan alle kante ge kort gewiekt zelfs zijn staart was kort door een andere aga die hem niet los wilde laten... heeft die gast hem los moeten knippen althans dat was wat die man vertelde
wat raden jullie me aan
Alvast Bedankt
groetjes cyn |
Donderdag 28 April 2011 3:23 pm |
|
|
|
|
Moria
Eitje
Hoe oud is dumpie dan eigenlijk? Wat je misschien ook zou kunnn doen is gewoon gaas of een hor voor de ramen kunnen hangen. Zo kun je de ramen wel open maken maar kan hij niet ontsnappen.
Hopelijk is het een idee?
 |
Zaterdag 30 April 2011 10:53 am |
|
|
smokeythe1
Eitje
|
Dumpie is nu 1 jaar en een paar maanden .... daarnaast zijn we aan het bekijken welke hor we het beste kunnen gebruiken .... aan gezien het een bijt graagie is .... moet het wel iets stevigs zijn ....anders ontsnapt ie nog ....
dus we kijken het even aan hoe het verloopt .... |
Zondag 1 Mei 2011 1:58 am |
|
|
|
|
smokeythe1
Eitje
|
quote:
Originally posted by smokeythe1
Dumpie is nu 1 jaar en een paar maanden .... daarnaast zijn we aan het bekijken welke hor we het beste kunnen gebruiken .... aan gezien het een bijt graagie is .... moet het wel iets stevigs zijn ....anders ontsnapt ie nog ....dus we kijken het even aan hoe het verloopt ....
en anders moeten we die kleine pinda vreter helaas dan toch nog kortwieken  |
Zondag 1 Mei 2011 2:12 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ja, een hor lijkt me het beste of gewoon je gaaitje ff in de kooi als de ramen openstaan en een paar uurtjes verluchten, dan ramen dicht en gaaitje er weer uit. Zo loslaten lijkt me niet echt handig, dan kan je er zeker van zijn dat hij weer zal ontsnappen.
euh, pinda, ja, niet gezond en misschien beter te vervangen. |
Zondag 1 Mei 2011 1:20 pm |
|
|
smokeythe1
Eitje
|
|
|
|
Hoi Sarah
Zo ging het de vorige keer ook... We hadden de huiskamer deur dicht en de ramen op klap stand.... en Dumpie hadden we gewoon bij ons in de pc kamer.... dus kon hij niet bij de open ramen komen .... wij hem naar binnen gebracht de ramen af gesloten gordijnen dicht lichten uit ... alles goed geregeld dachten we ... was ik vergeten me hendel van me raam naar beneden te doen zodat ie was af gesloten .... en de rest is al bekent ....
nu zijn we dus aan het kijken welke hor gaas we het beste kunnen gebruiken
al is dat niet het enigste probleem hij neemt ook een loopje met ons als die iets doet wat niet mag dan blijft ie heen en weer vliegen met heel wat lawaai
en piepwerk dat we verbouwereerd staan dat de buren nog niet hebben geklaagd
verder heeft ie in me hanglamp gewoond tot dat ie de kabel had ontdekt waar die aan hing heb ik weg gehaald toen heeft ie ontdekt dat ie ook lekker zat op me gordijn reling en heeft ie dat nu als slaap plek in zijn kooi zit ie alleen als ik met hem op balkon zit met mooi weer en als die straf heeft ... verder komt ie bijna niet in zijn kooi heeft ie de vrijheid door het hele huis wat ik hem ook gun en wil hem het beste geven want dat verdient ie
ps. pinda vreter is zijn bijnaam net zoals kleine kleinste adder hooligan shattie bolletjewol meliefde |
Zondag 1 Mei 2011 8:47 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik raad je toch aan het kleine monstertje te laten wieken....als ik zo hoor heb je net zo'n dondersteen in huis als onze Cleo....Ook Cleo had in het vorige huis alle vrijheid, maar met de verhuizing kwamen we er achter dat dat grote nadelen heeft. Zo was het snoer van de afzuigkap zo goed als doorgeknaagd. Volgens mn vriend hoefde ze nog maar door een dun laagje isoleer om de draad en dan was ze dood geweest. Let wel, dat snoer zat achter een 3cm dikke mdf plaat, daar had ze dus doorheen geknaagd. Ook aan de gordijnrails heeft ze geknaagd (ijzer, verf, allemaal schadelijk) de gordijnen waren ook smerig door verenstof en vogelpoep....Nu in het nieuwe huis is ze deels gewiekt, dwz ze kan van haar kooi naar de klimboom en tafel/bank vliegen, maar niet echte hoogte maken. Lampen en gordijnen lukt dus niet meer. Een hor is dan nog steeds een goed idee, maar de kans op vergiftiging en shock minder.....  |
Maandag 2 Mei 2011 12:37 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 6:48 pm
|
|
|
|
|
|