mijn dwegpapigaai heb ik 4 dagen een badje in de kooi gehangen hier drinkt hij alleen uit heb het er uit gehaalt maar kamt welveel zijn veren trekt ze niet uit moet ik het badje er uit laten houden ze niet van baden of wathelp me het is mijn eerst dwerg papigaai
Het is heel normaal hoor dat ze hun veertjes poetsen. Hier doen ze dat ook, de ene wat fanatieker als de andere maar dat is een normaal proces bij een gaaitje. Probeer anders eens met een schaaltje op tafel om hem zich te laten badderen, of de kraan of mee de douche in (gewoon water laten lopen dus geen zeep gebruiken en ook niet te warm natuurlijk.)
je kan ook het badje gewoon laten hangen hoor!
denk dan je aga nog aan alles moet wennen, want met 4 dagen is hij nog maar kort bij jullie... Langzaam aan leert je vogeltje aan z`n omgeving en kooi te wennen.. Mijn aga`s zijn verzot op baden. ze hebben dan ook altijd een badje tot hun beschikking.
en wat Sarah zegt dat kan ook. vooral wanneer je vogeltje tam is. een druppelende kraan vinden ze ook spannend. de douche kun je ook uitproberen en wat Sarah al zegt, niet te warm hoor!
Ik heb in de woonkamer 1 tamme aga, die is gek op badderen in de afwasbak, druppelende kraan!
succes met je vogel en gun hem de tijd om aan alles te wennen. dan komt alles goed!
had even verkeerd gelezen... je bedoelde dat het badje er nog maar 4 dagen hing? maar advies is ook voor andere mensen te lezen, dus ik laat het maar staan.
Dinsdag 6 September 2011 9:19 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 6:48 pm