|
|
|
era
Kuikentje
| 2 de papegaai |
|
|
zeg ik heb een vraagje, is het aan te raden om een 2 de papegaai er bij te nemen ?
en kan dat in ons geval ( met een die al 40 jaar alleen zit )
en zo ja Heijtje had het laatst over opvang (herplaatsers) ik zou dan het liefst ook voor al een wat oudere kiezen.
Groetjes
Boudewijn |
Zondag 1 Mei 2005 12:49 pm |
|
|
|
|
Heijtje
Vlieger
|
|
|
|
Ik heb ook getwijfeld aan een tweede papegaai maar ik kan je zeggen dat dat alleen maar goed is voor de eerste.Hou er wel rekening mee dat ze allebei hun eigen kooi hebben.Ik weet dat er mensen zijn bij wie het goed gaat met 2 gaaien in 1 kooi, maar daar moet/mag je niet van uitgaan.Vriendjes zijn is leuk maar samen slapen is een ander verhaal Wat de stichting betreft kan ik je meedelen dat er strenge eisen gesteld worden aan een adoptie gezin.Zo moet je bekend zijn bij Dr. Hooimeijer,de vogelarts van de stichting.Je moet daar dus een gedragsconsult of cursus volgen. mensen die dat doen zijn tenslotte de mensen die het echt goed willen doen en daar gaat het om.Alles in het belang van de papegaai en om te voorkomen dat het weer mis gaat.Er zijn veel mensen die een papegaai willen adopteren en de stichting zoekt daar de beste uit.Het moet ook klikken met de papegaai.Er moet dus gewerkt worden volgens het 5 stappenprotocol,de gaai krijgt harrisson pellets,en gaatregelmatig naar buiten.Hij zit bijna nooit in de kooi maar leeft vrij op een speelboom standaard of op de kooi.De papegaai blijft ten alle tijden eigendom van de stichting.Gaat het mis, of er gebeurd iets waardoor de gaai weg moet, gaat hij terug naar de stichting.Kijk voor verdere informatie eens op de website
-www.google.com |
Zondag 1 Mei 2005 1:36 pm |
|
|
era
Kuikentje
Hoi Heijtje,
bedankt voor de link, heb het vragen formulier en zal deze snel invullen en opsturen, ik viel helemaal voor de Amazone Loco
Groetjes
Boudewijn |
Donderdag 5 Mei 2005 5:28 pm |
|
|
|
|
Heijtje
Vlieger
|
Denk eraan dat er strenge voorwaarden zijn.Zo wordt je verplicht tot een gedragsconsult bij Hooimeijer.Loco is een gave papegaai  |
Donderdag 2 Juni 2005 10:34 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 6:53 pm
|
|
|
|
|
|