2 vraagjes Blijven broeden en kale jong

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
dianatjuhh
Fladderaar

2 vraagjes Blijven broeden en kale jong  Reageer met quote  

Hallo allemaal..

Ik heb een vraagje over 2 jonge grasparkietjes.

Ik heb nu 13 jonge vogeltjes uit 3. nestjes.

vraag 1 In 1 nestje zaten 4 parkietjes. 2 ervan zijn al uitgevlogen en 2 niet.
2 hebben een mooi verenpak en 2 lopen duidelijk achter. Ze hebben heel weinig veren. 1tje heeft een beetje en de ander heeft alleen een ronde plek op zijn koppie.
Ze zijn wel zeker 4.5 tot 5 weken oud.

Wat kan dit zijn en is het op te lossen?
En mama is weer begonnen met leggen terwijl de kale jongen nog in het broedblok zitten!!

Vraag 2 van een andere nest daarvan zijn de jongen net uitgevlogen en mama begind alweer aan een nieuw. Terwijl ze buiten zitten zonder verwarming. haar jongen gaan dus denk ik zeker dood als ik ze laat broeden. kan ik haar eieren weghalen? en haar even appart zetten zodat ze niet weer gaat broeden? een parkietje kan het zeker niet aan broeden nu buiten te koud. maar als ik haar zomaar weghaal kan de legnood krijgen.

Wie kan mij helpen
mvg diana
Bericht Zaterdag 7 November 2009 5:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

NBij parkieten komt toch vri jvaak polyoma voor - de milde vorm betekent dat ze wel blijven leven maar de veerontwikkeling erg achter loopt en vaak ook niet helemaal goed komt.
Dat zou het misschien kunnen zijn - maar voor uitsluitsel zul je toch een va moeten bezoeken Wink
Houd er wel rekening mee dat wanneer het polyoma zou zijn - je voorlopig met het ouder koppel niet moet broedden. Na drie maanden opnieuw testen en wanneer ze na een half jaar nog "schoon"zijn kun je ze weer laten gaan. Polyoma is besmettelijk voor je hele vogelbestand.

De eitejs van het koppeltje wat nu wil gana leggen verwisselen voor kunststof eitjes. Het popje kan de eitjes dan kwijt en er komen geen jonge vogeltjes.
Of eventueel bijverwarmen
Bericht Zondag 8 November 2009 11:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
dianatjuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

bedankt voor je reactie,
Ik heb de hele familie even appart gezet van de kale jong. in een broedkooi mama+papa+ de 4 jong. ik ga maandag de va even bellen.
verder heb ik al mijn andere vogels antie parasita gegeven voor de zekerheid. staan nu op onze zolder.

Ook heb ik al gezien bij het andere popje dat 1 van de tot nu toe 2 gelegde eieren bevrucht zijn dus ik zet haar denk ik binnen dan kan ze blijven broeden anders voel ik me een moordernaar. hihi.
mvg diana
Bericht Zondag 8 November 2009 12:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

mijn kietjes broeden ook het hele jaar door. goed dat je ze even binnen hebt gezet. dan kan er niks mis gaan
Bericht Maandag 9 November 2009 7:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 6:54 pm
  Berichten van afgelopen: