|
|
|
Lindsay
Net uit het ei
|
| Aan MILLIE |
|
|
Hallo Millie!
Ik hoorde van anderen op het forum dat jij een catharina parkiet hebt gehad? Zou je mij er misschien iets over kunnen vertellen hoe hij als huiskamervogel is en misschien waar je hem vandaan hebt?
Ik ben echt op zoek naar informatie!
Alvast bedankt, groeten Linday |
Zondag 11 November 2007 3:09 pm |
|
|
Lindsay
Net uit het ei
|
Oh bedankt zeg! Ik heb al veel fimpjes van catharina's gezien op youtube (als je intypt: lineolated parakeet), maar elk vogeltje is weer anders. Leuk om te zien hoor! Ik kan aan het einde van de middag de kweker bellen die ik heb gevonden!!!!! Ik kan niet wachten op antwoord  |
Maandag 12 November 2007 3:25 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Oh wat spannend zeg. Je hebt dus een kweker gevonden? Wat voor kleur wil je graag?  |
Maandag 12 November 2007 7:12 pm |
|
|
Lindsay
Net uit het ei
|
ha ha zit steeds op jou te reageren, 3 berichtjes..hi hi grappig! Mij maakt de kleur niet zoveel uit, het gaat me om het vogeltje! Maar als ik moest kiezen zeg ik turqoise...erg mooi  |
Maandag 12 November 2007 10:10 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Hallo ja ik heb indd een catharina gehad:)
Ik had pearl maar door schreeuwen heb ik hem naar de voliere van mijn oom verhuist. ik had pearl uit een voliere en was goed tam geworden toen nam ik Jade er bij baby aga en toen was het schreeuwen van pearl niet te harden. Ik heb hem toen laten testen en het bleek hij had pbfd, toen is Pearl verhuist naar een vriendin, daar was het schreeuwen ook niet te harden. ik nog een een test laten doen bleek pearl had niets. toen heb besloten hem naar de voliere te doen en ik kom hem nog vaak op zoeken en nog steeds is hij tam.
Catharina's zijn rustige vogeltjes Pearl was denk ik echt een uitzondering. ik denk dat het wel een goed vogeltje is om mee te beginnen. ahoewel ze niet zo slim zijn dan een pyrrhura. een catharina is te vergelijken met een grasje, je kunt ze met geduld ook een helehoop leren.
Ik hoop dat ik je voldoende info heb gegeven als je meer vragen hebt ik hoor het graag |
Maandag 12 November 2007 10:40 pm |
|
|
|
|
Lindsay
Net uit het ei
|
bedankt voor je reactie millie! Ik lees dat jij hem uit een voiliere hebt gehaald en hem dus helemaal zelf tam hebt gemaakt neem ik aan? Een vriendin van mij heeft zelf ook vogels en raad het mij heel erg af om hem uit een voiliere te halen omdat het vogeltje dan heel moeilijk tam te krijgen is zegt ze. Zijn jullie het daarmee eens? |
Dinsdag 13 November 2007 12:08 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Met tijd en energie is iedere vogel tam te maken denk ik.
Sue was mee pearl halen en die weet hoe verkramp en in shock hij was na het wieken, ik was er iederedag mee bezig, pearl was jong ik denk zo een 10 weken oud. ik zou wel een jonge vogel nemen die wel zelfstandig is en door de ouders is gevoerd, Let wel even op de prijzen dat je niet te veel betaald voor een catharinatje |
Dinsdag 13 November 2007 9:33 pm |
|
|
Lindsay
Net uit het ei
|
Dank je wel voor de informatie! Ik zou eventueel over 6 weken een jonge catharina op kunnen halen. Er wordt 50 euro voor gevraagd. Deze is wel getest op verschillende ziekte en hij is al tam als je hem komt halen. Bij andere kwekerijen zou ik hem kunnen kopen voor rond de 15,00. Maar dan heeft hij bij wijze van spreken nog nooit een mens gezien! Denken jullie dat er teveel gevraagd wordt voor de tamme catharina? |
Dinsdag 13 November 2007 9:42 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Het testen op ziektes is vrij duur (in verhouding met wat een cath. zo'n beetje kost), dus als je de papieren van het testen erbij krijgt, dan valt het nog mee denk ik...let er wel op dat het ringnummer op het testresultaat klopt met het ringnummer van de vogel!!! Meestal wordt er getest op pfdb, chlamydia en polyoma... |
Woensdag 14 November 2007 9:34 am |
|
|
Lindsay
Net uit het ei
|
Dank je wel! Op die ziektes wordt het vogeltje idd getest. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen..ik wact nog op reacties van verschillende kwekers! |
Woensdag 14 November 2007 11:24 am |
|
|
Laura B
Moderator

Als je het geld er voor over hebt verdient een geteste vogel denk ik de voorkeur...Je hoeft dan niet bang te zijn dat je nieuwe aanwinst misschien iets onder de leden heeft en dat voelt wel zo prettig!!
Ik ben benieuwd wanneer je iets van de andere kwekers hoort...  |
Woensdag 14 November 2007 3:22 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
50 euro voor een geteste catharina op pbfd polyoma enzo vind ik niet duur alleen ben ik dan wel bang dat hij met de handgevoerd is en daar hangt ook een prijskaartje aan.
als jij HOBBY kwekers benaderd dan zit het vaak wel goed met ziektens omdat deze niet voor de productie om het zo maar te noemen gehouden.
Mag ik vragen waar je hem vandaan haald? die van 50 euro? |
Woensdag 14 November 2007 6:45 pm |
|
|
Lindsay
Net uit het ei
|
Hallo Millie, ik ben er achter gekomen dat het vogeltje idd met de hand gevoerd wordt...maar dat is toch heel slecht?? Ik durf de plek niet te noemen eigenlijk, omdat ik geen slecht reclame ofzo voor iemand wil maken (ivm handopfok), want volgens mij zijn de vogeltjes wel echt de passie van deze mensen. Maar iedereen heeft natuurlijk een andere mening over de opvoeding van babyvogels...In ieder geval twijfel ik nu erg! |
Woensdag 14 November 2007 7:06 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Tsjaa, Cleo is ook handgevoerd..ik zou daar niet snel meer voor kiezen, omdat het gedragsproblemen kan veroorzaken op latere leeftijd...Maar ontzettend veel papegaaien worden handgevoerd en meestal gaat dat goed...Ik zelf ben er wel een voorstander van om jongen zo lang mogelijk bij de ouders te laten, maar hee, wie ben ik??  |
Woensdag 14 November 2007 9:17 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 7:02 pm
|
|
|
|
|