|
|
|
stephen
Ervaren vlieger
| aanpassen geluid? |
|
|
wel in het begin toen ik joske had kon ik gemakkelijk het geluid herkennen tussen de jef en de jos maar nu fluiten ze allebij op dezelfde toon
joske floot eerst hoog en nu fluit hij lager op de toon van de jef en nu weet ik niet meer wie mij nu roept hebben die van julie dat ook? |
Maandag 31 December 2007 12:50 pm |
|
|
Liz
Vlieger
Hier fluiten ze allemaal ongeveer hetzelfde. Alleen Tago fluit schattiger, omdat het een nigrigenis is, maar ook hij doet hard z'n best om het geluid van de roseicollies na te doen.  |
Maandag 31 December 2007 1:19 pm |
|
|
|
|
stephen
Ervaren vlieger
ja maar joske is een meester geluid nabootsen lijkt wel hij doet jef perfect na en heeft al door hoe hij nestor op een fluit toontje moet roepen  |
Maandag 31 December 2007 1:43 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Hier zijn ze makkelijk uit elkaar te halen, alleen de grijze is vaak niet te herkennen van degene wie ze nadoet, dus die stuurt ons regelmatig naar elkaar rennen om te vragen wat je nu alweer wil (eventueel naar de telefoon, magnetron ... ) |
Maandag 31 December 2007 3:05 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: aanpassen geluid? |
|
|
Ja jammergenoeg hebben ze dat hier ook. Wheezy & Scuttle doen hetzelfde geluidje (dat vervelende wat hij eerst deed) na, erg irritant.
Ik hoor het verschil soms wel, maar soms ook niet.  |
Maandag 31 December 2007 9:02 pm |
|
|
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Dolle Utah doet een vuurpijl na, heel erg irritant.. hoop zó dat hij er snel mee ophoud  |
Dinsdag 1 Januari 2008 9:49 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ja, dat doet Aswan ook. Zooo irritant en ze doet het ook echt as ze wil irriteren, en dan kijkt ze zo met een oog naar jou toe, of je al gaat opspringen en tegen haar schreeuwen
(Nou mooi niet, maar wel een goed oefeninkje zelfbeheersing)
Hier vindt ze het jammergenoeg echt een leuk geluid, of heeft ze nog iets beters gevonden voor de situatie dat ze wil irriteren, want het zit er al zo'n jaartje in, terwijl ik met een schoon geweten kan zeggen dat we er nooit op gereageerd hebben.
Toen Wru d'r nog was, had hij het zo overgenomen, en dan zaten ze dat geluid soms heen en weer te gooien als de ene boven en de ander beneden zat, dat was ook wat  |
Dinsdag 1 Januari 2008 10:25 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Diiana
Dolle Utah doet een vuurpijl na, heel erg irritant.. hoop zó dat hij er snel mee ophoud
Ohhh verschrikkelijk! Wat een heerlijk gepiep moet dat geven.  |
Dinsdag 1 Januari 2008 8:35 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hahaha is Aswan zó gemeen? Dat ze jouw reactie af zit te wachten?
Ze kunnen prima voelen dat je je irriteert. Heel vervelend.
Leuk he, als ze dingen zo snel van elkaar overnemen? Deed Wru het dan harder dan Aswan? Iago doet hier de musjes na, en dan een factor twintig harder. Heeeeeel irritant. (En Wheezy & Scut doen het vrolijk na) |
Dinsdag 1 Januari 2008 8:37 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
O ja hoor, het is echt een meisje, zo gemeen
De grote kooi heb ik op mijn kamer boven (of beter gezegd, ze heeft mij nog niet verhuisd omdat ik goed mezelf heb bewezen als schoonmaakster), maar die heeft zo'n 12 vierkante meter, dus mijn bed is direct naast de kooi. Ze had een tijdje dat ze vroeg 's ochtends op de zitstok zo dicht bij mij mogelijk ging zitten, da's zo'n 15 cm misschien, en wekkerde en wekkerde en keek of ik al uit mijn bed ging springen om tegen haar te schelden. Dat duurde toen ook een hele tijd voor ze dat irritant wekker geluidje gestopt had
Nah, volgens mij deed Wru het niet harder dan zij; kwam in ieder geval niet irritanter aan. Het verschil is dat hij het deed omdat zij het deed, terwijl zij het doet om te irriteren  |
Dinsdag 1 Januari 2008 9:06 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hahaha ja een echte meid. Goed gezegd!
Wat een 'rotmeid' (niet gemeend) om je zo wakker te maken zeg! Met dat wekkergeluid zo in je oor. Schitterend!
Sommige kippetjes hebben de gave om te irriteren. Anderen zijn gewoon 'meelopers'  |
Dinsdag 1 Januari 2008 9:44 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ja ik vertel je; Grijsjes hebben soms meer humor dan goed is voor hun eigen gezondheid  |
Dinsdag 1 Januari 2008 10:38 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 7:03 pm
|
|
|
|
|
|