|
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
| Aga'tjes vs bb'tje...? |
|
|
Zoals jullie weten hebben we begin vorige maand met megaveel pijn in ons hart afscheid moeten nemen van onze lieve Sypie. We missen hem nog steeds heel erg en er vloeien nog regelmatig traantjes . Hij zal altijd in ons hart blijven, we zullen voor altijd van hem houden. Hij was echt uniek!
Maar… ondanks dat we gezegd hadden dat we (voorlopig) geen nieuwe gaaitjes wilden, zijn we stiekem toch van plan om nieuwe gevleugelde vriendjes te huisvesten…
We zijn het er wel al over eens dat het er minstens 2 worden. Ons eerste plan was om "afgedankte" aga’tjes een nieuw thuis te geven. Je hoort zo vaak dat mensen niet weten waar ze aan beginnen en spijt krijgen van het in huis nemen vanwege bv het kabaal dat ze maken. En ik wil sowieso geen gaaitjes uit een dierenwinkel. We zouden misschien wel naar een kweker kunnen gaan. Maar ik vind dat ook gaaitjes, net zoals honden en katten uit een asiel, een 2e kans moeten krijgen. Ik begrijp dat hier ook nadelen aan vastzitten. Zijn ze gezond? Zijn ze gewend aan de juiste voeding (pellets)? Zijn ze tam? Kan nog wel ff doorgaan… Bij een kweker krijg je (als het goed is) jonge gaaitjes die je zelf tam kan maken. Dat heeft natuurlijk ook z’n voordelen… Ik vind het lastig…
Daarnaast hebben we nog een dilemma… We zijn ook heel erg geïnteresseerd in bonte boertjes… Maar hier hebben we dus geen ervaring mee. Het karakter van dwergpapegaaitjes kennen we wel uiteraard. Het karakter van bonte boertjes kennen we niet uit eigen ervaring…
Wat vinden jullie? Hebben Jullie tips? |
Maandag 10 Oktober 2011 12:20 pm |
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
Hallo......?
Iemand....?
 |
Dinsdag 11 Oktober 2011 11:05 am |
|
|
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
???????????????????????????????? |
Woensdag 12 Oktober 2011 6:22 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hey Manon! Bonte boertjes en aga'tjes zijn totaal verschillend! Bonte boertjes (Iago tenminste) zijn wat waardiger, aga'tjes zijn wat speelser en drukker. Wat zoek je precies in een vogeltje?
PS Ik heb Sypie eventjes op 'in memoriam' gezet in z'n profiel. Zo krijg je geen kaartjes meer.  |
Vrijdag 14 Oktober 2011 8:30 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Agaatjes zijn wat 'simpeler' Bbtjes zijn ontzettend slim en Cleo is dus ook wel eens heel stout. Ik vond onze aga's veel meer krijsen dan Cleo, maar die hebben we ook strenger opgevoed....Guus de aga schreeuwde amper, maar die was ook zo zachtaardig en lief, zo'n aga heb ik nog nooit meegemaakt. Ik vind agaatjes wel actiever/pittiger en meer aanwezig...moeilijk hoor... ze verschillen onderling al zo... |
Zondag 16 Oktober 2011 6:59 pm |
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
Ik vind het heel lastig... Het energieke/pittige van agaatjes vind ik juist heel leuk. Maar soms werd ik ook wel s gek van t geschreeuw... En kan me voorstellen dat dat nog erger is, als ze met zn 2en zijn. Of is dat niet zo?
Begreep idd dat bb'tjes wat rustiger zijn.
Sypie lag altijd bij mij of mijn vriend in de nek als, en dan moesten we hem altijd kroelen. Hoe is dat met bb'tjes? Zijn ze ook zo aanhankelijk? |
Maandag 17 Oktober 2011 10:35 am |
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
PS Ik heb Sypie eventjes op 'in memoriam' gezet in z'n profiel. Zo krijg je geen kaartjes meer. [/quote]
Dank je wel, Sue |
Maandag 17 Oktober 2011 10:41 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

elke papegaai heeft een totaal ander karakter, daar is op voorhand niks van te zeggen. Cleo is voor mij vrij aanhankelijk, maar alleen voor mij. Ze zal nooit bij mn vriend gaan zitten. Dat deed Guus wel en ook Taco was daar makkelijk in. |
Maandag 17 Oktober 2011 7:59 pm |
|
|
Sarah
Moderator

moeilijk hoor. Onze BB is heel lief, tot hij het in zijn kopje krijgt. Dan kan hij zo schreeuwen dat je van ellende buiten zou gaan staan om je trommelvliezen toch een beetje te sparen maar dit doet hij gelukkig niet de hele dag door. Hij heeft wel elke dag die momenten (ene keer meer als andere keer) maar ondanks dat vind ik hem wel heel lief. Al kan hij ook wel eens uit het niets je gaan aanvallen maar ik denk dat een aga daar niet onder moet voor doen. Ook hier is het weer van gaai tot gaai natuurlijk, moeilijke keuze. Wat zegt jullie hart |
Dinsdag 18 Oktober 2011 11:11 am |
|
|
|
|
Bowie & Limbo
Fladderaar
Ik was laatst bij mensen die gevraagd hadden wat informatie te verstrekken over pelletvoeding en kortwieken.
Zij hadden twee aga's. Ik denk, O nee dat gaat een flinke klus worden die te wieken. Maar nee hoor, je kon alles met de twee. Ze beten niet eens. Ik had echt zoiets van, dit zijn de eerste twee aga's die ik zo lief zie!
Dus het verschilt toch per individu...
Groet,
Roel |
Woensdag 9 November 2011 7:41 pm |
|
|
pj1978
Net uit het ei
|
|
|
Hoi Manon,
Wij hebben twee bonte boertjes en grijze roodstaart.
Helaas is 1 van de bonte boertjes 1 november heel plotseling overleden, hij was echt mijn allerbeste maatje en ik kon er alles mee. Ben er ook nog steeds helemaal kapot van dat hij er niet meer is.
Hij was wel eenkennig, als ik er niet was, bleef hij gewoon op de lamp of zijn kooi zitten wachten tot ik er was en kwam dan heel enthousiast naar me toe vliegen. Hij wilde echt het liefste constant bij mij zijn en was naar mij toe dan ook heel aanhankelijk.
Luna is wat minder eenkennig, maar heeft toch wel een duidelijke voorkeur voor vrouwen. Luna is niet echt een kroeler, eventjes vind ze dat welleens leuk, maar dan gaat ze vrij snel weer verder met haar eigen zaken.
Allebei onze bb'tjes zijn eigenlijk vrij rustige beestjes en heel lief, als ik zeker zou weten dat ik met een andere vogel weer zo'n band zou krijgen als met Maikel ging ik hem direct haal voor welke prijs dan ook, maar dat weet je met een papegaai nou eenmaal nooit zeker.
Inderdaad een moeilijke keus... |
Dinsdag 22 November 2011 10:55 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 7:10 pm
|
|
|
|
|