Allergie ?!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Nonkeltje
Net uit het ei

Allergie ?!  Reageer met quote  

Hmzzz, weet niet echt waar ik dit onderwerp moet bijplaatsen, dus zet ik het maar hier. Iedere keer als ik m'n bb'tje uitlaat, loopt hij soms op m'n arm, en overal waar z'n nagels stonden komen er rode vlekjes. Zou dit soms 'n allergische reactie zijn ofzo ?! Zijn er nog mensen die dit hebben ?! Na 'n tijdje gaan die rode vlekken dan weer weg...

Grtz
Bericht Dinsdag 23 Augustus 2005 4:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Toen Krabi kleiner was had ik ook rode streepjes vd nagels ,maar die waren dag erna verdwenen.Zou het kunnen dat de nageltjes te scherp zijn?
Bericht Dinsdag 23 Augustus 2005 4:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Nonkeltje
Net uit het ei

Reageer met quote  

Wel, hij is ongeveer 7 maanden. Is het juist dat normaal gezien de nageltjes om de 6maand moeten geknipt worden ? Hij heeft gewone zitstokken (niet zo van die slijpstokken).

Grtz
Bericht Dinsdag 23 Augustus 2005 4:46 pm
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Het knippen weet ik niet om hoeveel tijd het moet gebeuren Embarassed Ik geloof dat het hier ergens op het forum staat.Knippen zelf doe ik niet (durf niet) Krabi heeft een slijtstok .Kga even zoeken of het idd om de 6 maanden moet. Wink
Bericht Dinsdag 23 Augustus 2005 4:50 pm
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Onder algemene verzorging staat er wat geschreven Wink Scherpe nagels.Je kan ze ook vijlen.
Bericht Dinsdag 23 Augustus 2005 4:54 pm
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

echt die rode vlekken komen van de nageltjes. ik zit altijd onder de rode vlekken wanneer ik de bonte boer van mijn ouders op mijn handen heb gehad. mijn kaketoe's zitten niet vaak op mijn handen. tigo komt altijd lekker op schoot zitten en sidney vliegt liever rond in de kamer.

en als je goede stokken hebt hoef je de nagels eigenlijk niet te knippen. de dierenarts zei ook dat je dat beter niet zelf kunt doen want als je in het leven knipt zouden ze daar aan kunnen doodgaan.
ik heb ook gehoord dat je de nagels gewoon kunt vijlen, maar volgens de dierenarts hoeft dat ook niet als je goede zitstokken hebt. je zou eens moeten kijken of de nagels ook echt de zitstok raken als hij er goed opzit. anders is de stok te dik en je moet opletten of hij niet met zijn nagels in zijn eigen pootje terecht kan komen want dan is de stok veel te dun.

groetjes
esther
Bericht Dinsdag 23 Augustus 2005 6:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Nonkeltje
Net uit het ei

Reageer met quote  

Bedantk voor de hulp !

Grtz
Bericht Dinsdag 23 Augustus 2005 7:56 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht