Als je vogel mee naar buiten gaat...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Wil
Ervaren vlieger

Als je vogel mee naar buiten gaat...  Reageer met quote  

Wat voor eventuele voorzorg maatregelen nemen jullie?
Zijn er hier ook mensen die bij gewiekte vogels toch een tuigje omdoen?
En wie neemt zijn vogel ook wel mee op de fiets en hoe ?
Bericht Vrijdag 1 Juni 2007 8:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hier gaan ze na buiten gewoon in de kooi..

genoeg voorzorg maatregelen tog ? Laughing
Bericht Vrijdag 1 Juni 2007 8:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ja idd Ilona Laughing maar natuurlijk bedoel ik als je ze meeneemt Wink
Bericht Vrijdag 1 Juni 2007 9:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Als je vogel mee naar buiten gaat...  Reageer met quote  

Ik kijk vaak of ze nog goed gewiekt zijn. Ook heb ik een nagelschaartje bij me voor als ik het vergeet. Soms vijl ik de nagels nog even bij. (die scherpe puntjes vind ik niet echt je van het)

Ik heb Iago wel eens meegenomen op de fiets, en Zazu ook. Ik vond het toch wat te eng en doe het niet meer. (Al ging het hartstikke goed met Iago. Als we een tunneltje door gingen trapte ik hard en dan riep hij vrolijk: Woehoeeee)
Bericht Vrijdag 1 Juni 2007 9:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Geweldig die Iago....woehoe Laughing Laughing Laughing
Ik controleer ook even goed de vleugels en knip ze indien nodig bij.
Op de fiets durf ik niet aan, dus dat doe ik niet.
Buiten in de tuin doe ik hem even in zijn bench (die dan ook buiten staat) als ik even binnen ben. Ben altijd bang voor een kat of iets.
Bericht Vrijdag 1 Juni 2007 9:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat kan ik me voorstellen.. Een kat zit er zo bij. Had dat ook een keer met Zazu: Ik was even naar binnen en die kat greep meteen z'n kans. Evil or Very Mad

Kan me voorstellen dat je het niet durft op de fiets.. Exclamation
Trouwens, zo leuk was het niet met Iago.. Hij floot een keer keihard toen er een meisje voorbij kwam fietsen. Leuk is dat, want ze keek wel om naar mij. Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 1 Juni 2007 9:55 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dacht ze echt dat jij floot of zag ze Iago zitten Very Happy
Bericht Vrijdag 1 Juni 2007 10:09 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij dacht ze dat ik voor haar viel. Laughing (Maar het was dat kleine groentje op m'n stuur)
Bericht Vrijdag 1 Juni 2007 10:25 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Laughing Hahahahaha super die Iago Laughing hoe breng ik mijn vrouwtje in verlegenheid, lol.

Ah ik ben dus al niet de enige die het fietsen met de gaaien niet durft, ik vind het ook te eng.
Maar jullie doen niet ondanks dat ze gewiekt zijn ook nog een tuigje om?
Bert zei toen al dat een tuigje niet langer als 2 a 2 1/2 uur om mag en dat je beter een heel dun zacht leren riempje om de poot kan doen als je ze meeneemt naar buiten.
Dat heb ik allebei nog nooit gedaan...maar wat vinden jullie dan van het laatste> dun zacht leren riempje?
Bericht Vrijdag 1 Juni 2007 11:25 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hier hetzelfde.
Hier trainen we sowieo dagelijks om het laten zien van de vleugels,dus heb snel genoeg in de gaten,als pennen te lang worden.
Als we echt van huis gaan knip ik ze zeker bij. Als ze gewoon hier achter in de tuin zijn,niet.
Bericht Vrijdag 1 Juni 2007 11:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Hier krijgen ze geen tuigje om. Heb het met Pip nog even geprobeerd aangezien die toch een stuk lichter is en misschien wat makkelijker door de wind opgetild kan worden, maar dat werd absoluut geen succes. Dus dat laat ik nu ook maar.

Ik controleer wel altijd goed de vleugels, en zeker nu in de rui!
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 6:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
OmaLisa
Vlieger

Reageer met quote  

Zorro gaat los mee de auto in, veel te lastig om haar in een kooitje te doen, hij gaat zo vaak mee.
Ik heb altijd natte doekjes bij me, voor de vogelpoep, en lekkere dingetjes om te snoepen voor haar onderweg, zoals krentjes noten en pijnboompitten.
En een stukje fruit voor als ze dorst krijgt.
Zorro neem ik mee op een zelf gemaakte opstapstok.
En natuurlijk is ze goed gewiekt, dat is als eerste vereiste Wink

En fietsen doe ik niet met met haar, daar is het veel te druk voor hier Confused
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 8:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik neem bij Cleo nog wel eens het reiskooitje mee voor het geval dr iets enorm engs voorbij komt op straat, of een horde schreeuwende kinderen..Ik knip dr vleugels regelmatig, dus verders doe ik niet veels speciaals..
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 5:07 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Oke thnx allemaal voor jullie antwoorden Very Happy
Bericht Zondag 3 Juni 2007 11:11 am
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

coco is nog steeds niet echt mee geweest naar buiten alleen bij me in de tuin zou denk ik als ie eenmaal mee gaat wel de reisbox meenemen voor als het druk ofzo wordt maar dat is ook omdat ik niet weet hoe die erop zou reageren hij wordt van de week weer gewiekt als goed is dus dan vraag ik ook meteen of ze me het goed voor willen doen zodat ik het voortaan zelf kan doen en dan zal ik mn buggy er weer eens bij pakken en hm maar eens dwingen om er op tegaan zitten want hij kijkt er nog steeds niet naar om en op stappen doet ie ook nog steeds niet het is een eigenwijsje hoor wat dat betreft maar goed ik ook dus dat komt mooi uit Laughing
Bericht Zondag 3 Juni 2007 11:21 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 7:18 pm
  Berichten van afgelopen: