alvast kortwieken of nog even wachten ?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
ilse
Kuikentje

alvast kortwieken of nog even wachten ?  Reageer met quote  

heeejjj

ik heb vorige week een nieuwe papagaai gekocht een amazone man .
hij is opzich aardig tam , heb hem nu zover dat hij ook al op de hand wil opstappen , pakt eten enzo uit mijn hand .
nu wou ik hem eigenlijk laten kortwieken omdat hij nogal veel tegen het raam aan vliegt ... en heb ook iemand van het forum gevondne die dit wil doen .
zou ik hem begin volgende week kunnen laten kortwieken of is dit te vroeg ( Vanwege stress enzo ) ???
weet iemand daar antwoord op ?

mvg ilse
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 2:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: alvast kortwieken of nog even wachten ?  Reageer met quote  

Je kan hem gewoon laten kortwieken hoor. Wil je dit alleen voor het feit dat hij tegen de ramen aanvliegt? Of heb je ook andere redenen?
Gefeliciteerd met je amazone. Hoe heet hij?
(Foto's?)
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 4:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ilse
Kuikentje

Reageer met quote  

heeejjj

neee niet alleen daarom hoor , ook dat hij straks mooi van de zomer overal met mij mee naartoe kan Smile
hij heet Rocco en is 20 jaar .
dit is hem

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZEX6F4BG.jpg
Bericht Vrijdag 13 Maart 2009 9:37 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hallo en welkom hier. mooie amazone heb je. je kan hem al laten wieken hoor, dan is hij er aan gewend op het moment dat hij naar buiten kan met jou.
Bericht Vrijdag 13 Maart 2009 9:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

gewoon laten wieken hoor,
kan ie idd alvast wennen
en als ie doorkrijgt dat ie zo heel veel leuke dingen er voor terug krijgt zal ie het vliegen ook nie missen! Very Happy
en je hebt de zelfde soort als ik zie ik!! Very Happy
Bericht Vrijdag 13 Maart 2009 3:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een knapperd! Ik zou hem dan zsm laten kortwieken. Dan kan je daarna alleen nog maar 'omhoog'. Mr. Green
Bericht Vrijdag 13 Maart 2009 6:22 pm
ilse
Kuikentje

Reageer met quote  

okj bedankt allemaal , ga maandag naar babe van het forum , en die zal dat ff voor me doen Smile
Bericht Zaterdag 14 Maart 2009 10:58 am
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Wat een knapperd! Ik zou hem dan zsm laten kortwieken. Dan kan je daarna alleen nog maar 'omhoog'. Mr. Green

als het goed is kan ie dan alleen nog omlaag Nanaaa! Laughing
Bericht Zaterdag 14 Maart 2009 8:33 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Joyce!!! Nee! Nee! Laughing Je begrijpt toch wel wat ik wilde zeggen? Als je nu kortwiekt dan kan het alleen nog maar beter worden. Stel dat ze dadelijk aan de slag gaat en hem dán kortwiekt en het (misschien?) slecht valt. Dan moet je weer from scratch beginnen. (In het ergste geval)
Bericht Zondag 15 Maart 2009 6:59 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Whahahahah Joyce, die zwangerschap maakt je zintuigen scherp merk ik Laughing Laughing Laughing Laughing
Bericht Zondag 15 Maart 2009 8:31 am
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Embarassed Embarassed sorry kon het nie laten was een schop voor open doel Embarassed Laughing

maar idd nu al laten doen schilt straks miss een hoop problemen!!! Very Happy
Bericht Maandag 16 Maart 2009 12:12 pm
babe
Fladderaar

Reageer met quote  

nou ze zijn vanmorgen langs gekomen met Rocco.

helaas wist ik niet dat Rocco altijd in een voliere had gevlogen en dus heel sterk is in zijn vleugels waarschijnlijk moet alles er af maar we kijken het even aan...

Rocco is een mooie gezond jongen en kan hard bijten haha....

hopen dat Rocco niet meer kan vliegen maar we hebben der laten zien hoe het moet dus kan ze het nu gewoon zelft.

en anders een tuigje kopen dan weet je zeker dat ie niet wegvliegt haha....
Bericht Maandag 16 Maart 2009 2:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmm, beter eerst ff testen binnenshuis dus, geen risico's nemen beter. Komt wel goed en inderdaad anders voor alle zekerheid een tuigje kopen. Wink
Bericht Maandag 16 Maart 2009 3:06 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Babe, hoeveel veren heb je geknipt? Soms moet je ook wat korter knippen maar volgens mij weet je dat ook wel. Embarassed
Bericht Dinsdag 17 Maart 2009 6:53 am
babe
Fladderaar

Reageer met quote  

we hadden eerst alleen de 7 veren vanaf de 2 lijn geknipt maar toen steeg hij nog op dus heb ik er meer knipt, hopen dat ie nu niet meer opstijgt...

maar ja me vinger is goed blauw haha en ik moet er vandaag nog een paar doen van me zelf haha en die bijten ook.....

groetjes
Bericht Dinsdag 17 Maart 2009 11:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 7:19 pm
  Berichten van afgelopen: