Amazone papegaai of edelpapegaai?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Juanita123
Kuikentje

Amazone papegaai of edelpapegaai?  Reageer met quote  

Hallo allemaal!

Ik heb nu al een aantal maandjes een bonteboer papegaai Lucy Hartje
Ik wil er graag een 2de papegaai bij nemen alleen ik twijfel.
Ik twijfel tussen een Amazone papegaai of een edelpapegaai!
Heb een grijze roodstaart gehad,maar de amazone en de edel trekken mij behoorlijk aan!
Heeft meschien iemand van jullie advies?
Ik vind het echt erg moeilijk,liefste pak ik en een amazone en een edel erbij maarja dat word dan beetje te druk met de dierenboel Laughing
En dan heb ik nog een klein vraagje: Veel mensen pakken een baby,voor mij hoeft dit niet perse!
Wil best een wat oudere papegaai pakken,maar mijn vraag is hoe kan ik dit het beste voorbereiden ?
Dit klinkt meschien beetje bleut,maar ik bedoel stel ik kom een wat oudere papegaai tegen en ik ga erna kijken,hoe weet ik dan of er een beetje een klik is zeg maar?
Klinkt meschien erg raar maar ik wil gewoon graag voor ik een oudere papegaai neem ik het liefste wel een beetje een klik ermee wil hebben,snappen jullie me een beetje? Laughing
Naja weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen:p
Ik zat er ook aan te denken om een papegaai te adopteren,helaas vind ik nergens iets hier in Limburg Sad
Ik woon in Limburg,dus meschien als iemand van jullie een adres ofzo weten om een papegaai te adopteren?
Hun verdienen ook een kans vind ik!
Graag hoor ik het van jullie.

groetjes Juanita
Bericht Woensdag 14 December 2011 2:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hallo Juanita, dat je voor een oudere gaai wilt gaan kan ik alleen maar aanmoedigen. er zijn zoveel beestjes die een liefdevol huis zoeken en een tweede kans waard zijn.
probeer eens bij de Stichting Moderne Papegaai.
ik heb zelf nu 8 gaaien, (ok, Pumbaa de kaketoe zit nog in het nest dus telt eigenlijk voor 1/2 Very Happy )
waarom zou je niet een edel en een amazone nemen? maar die keus ligt bij jou. ik ben gek van amazones, dus ik zou daar voor gaan. de edel ken ik zelf niet zo goed qua karakter.
hoe weet je of de klik er is tussen jullie beiden of tussen de nieuwe gaai en jou gaai? als het om jou en de nieuwe gaai gaat, merk je het vaak al vanaf het begin. de gaai heeft veel interesse in jou en jij voelt je aangetrokken tot hem/haar. is een kwestie van even afwachten. ik zou zeggen, ga naar de Stichting MP en kijk daar eens rond. wellicht zie je daar een heel andere gaai dan je nu in gedachten hebt. wordt je helemaal verliefd op dat beest en kom je met een andere soort thuis dan je verwacht had. het is zeker de moeite waard.
Bericht Woensdag 14 December 2011 8:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

er zijn nog meer stichtingen
kijk bv eens bij stichting papegaaienwelzijn of bij stichting papegaai ,st vrolijke papegaai
bij papegaaienwelzijn zit nu bv weer een nieuwe amazone
okey niet nieuw... hij is 35 jaar
lolly een Panama Amazone net als die van mij
ik weet niet of er ergens Edels in de opvang zitten
edels maken vind ik wel meer troep dan een amazone door dat ze alleen zacht voer eten
en een hekel aan een vieze snavel hebben dus gaan schudden en dan je muur vol met fruit schilderen
ze zijn geloof ik wel een stuk minder luidruchtig dan een amazone
Bericht Donderdag 15 December 2011 7:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by jeroen234
er zijn nog meer stichtingen
kijk bv eens bij stichting papegaaienwelzijn of bij stichting papegaai ,st vrolijke papegaai
bij papegaaienwelzijn zit nu bv weer een nieuwe amazone
okey niet nieuw... hij is 35 jaar
lolly een Panama Amazone net als die van mij
ik weet niet of er ergens Edels in de opvang zitten
edels maken vind ik wel meer troep dan een amazone door dat ze alleen zacht voer eten
en een hekel aan een vieze snavel hebben dus gaan schudden en dan je muur vol met fruit schilderen
ze zijn geloof ik wel een stuk minder luidruchtig dan een amazone

Dan moet je geen dame edel hebben. Rolling Eyes
Ik ken verschillende verhalen over heeeeel hard gillende edeldames, dat het gewoon zeer doet aan de oren. Ook schijnen de dames zeer snel te bijten. Confused
Bericht Donderdag 15 December 2011 8:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Juanita123
Kuikentje

Reageer met quote  

heey allemaal ,

hartelijk bedankt voor jullie reacties! Veertje
@ Alexandraatje: Wowww 8 gaaien Shocked Zozo dat zijn er nogal wat Laughing maar wel erggg gezellig lijkt me! Very Happy
De reden dat ik niet van allebei soorten een pak is omdat het me anders beetje druk word.
Heb 3 honden,poes en Lucy dan(bbtje)En daarbij heb ik nog een kindje rondlopen dusja Razz
Meschien naar verloop van tijd dat er dan nog een 3de bijkomt!
Ik vind edels en amazones echt mooi,maar ik denk dat ik toch wel voor een amazone ga Smile
Bedankt trouwens allemaal voor de tips waar je een papegaai kan adopteren,hier zal ik ook zeker aan gaan denken en eventueel daar ene van adopteren!
ik wil het allemaal niet te snel doen,neem beetje de tijd en kijk wat rond en hopelijk komt ik er ene tegen waarmee het klinkt en die ik een goed tehuis mag bieden Hartje
Iemand meschien tips dat als die er is hoe ik die en Lucy het beste aan elkaar kan laten wennen?
Wil ze namelijk dan samen op de speelboom laten spelen,maar wil niet dat ze elkaar dan gaan aanvallen ofzo Embarassed
Dus als iemand tips heeft,hoor ik het graag! Very Happy

groetjes en een pootje van Lucy Very Happy
Bericht Donderdag 15 December 2011 10:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je doet er goed aan de tijd er voor te nemen. het beste om ze daarna bekend met elkaar te maken is op neutraal terrein en dan heel natuurlijk, alsof het iets van alledag is. natuurlijk moeten ze aan elkaar wennen maar doe er niet te moeilijk over. je zou eventueel de kooien naast elkaar kunnen zetten zodat ze elkaar door de tralies kunnen zien en horen. daar begin je mee. en dan als je ze er uit laat, gewoon even kijken hoe ze naar elkaar toe zijn. alles stap voor stap en rustig aan.
by the way, ik heb ook nog 4 honden en een kleine voliere met parkietjes en valkjes Very Happy
een kleine dierentuin dus
Bericht Vrijdag 16 December 2011 8:42 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 7:27 pm
  Berichten van afgelopen: