Arie geeft zich volledig aan me

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
mamajan
Fladderaar

Arie geeft zich volledig aan me  Reageer met quote  

Heerlijk even vandaag wat tijd voor mezelf en de dieren en dat is goed te merken ook. De gaaien staan heerlijk buiten, om de beurten krijgen ze aandacht en bij Arie heeft het zijn vruchten af geworpen. Hij wringt zich in allerlei bochten om te kroelen en ligt zelfs op zijn rug, zo vertederend. Eten gaat prima, met Co gaat het ook prima, de kippen zijn erg nieuwsgierig naar deze nieuwe vogel en vandaag hebben ze allemaal kennis kunnen maken met mijn lieve kleinzoon.

Ook, denk ik, dat Arie eten naar mij toe eten wil opgeven, dus dat wordt wel even iets om in de gaten te houden, ik weet dat meerdere vogels dat doen, maar het mag natuurlijk geen partnergedrag gaan worden.

Ik heb vandaag nog leuke foto's gemaakt en een filmpje, misschien dat ik het vanavond nog even kan plaatsen.
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 5:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wat leuk! Net heb ik alle berichten in de verschillende onderdelen gelezen, dus om niet overal apart te reageren hier even een samenvatting van mijn gedachten over dit alles Smile :

ten eerste van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleinzoon. Het lijkt me super om dat mee te maken. Smile

Ten tweede, heel goed dat Arie bij jullie terecht is gekomen, zo te zien is er ruimte, tijd en inzet aanwezig om van jullie Co en nou ook van Arie hele gelukkige vogels te maken. Veertje

Ten derde: geweldig dat Arie zich al zo thuis voelt. Het partnergedrag is niet zo handig, maar dat komt met jou benadering van hoe het moet zeker in orde. Klappen
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 6:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mamajan
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by vlindertje
Wat leuk! Net heb ik alle berichten in de verschillende onderdelen gelezen, dus om niet overal apart te reageren hier even een samenvatting van mijn gedachten over dit alles Smile :

ten eerste van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleinzoon. Het lijkt me super om dat mee te maken. Smile

Ten tweede, heel goed dat Arie bij jullie terecht is gekomen, zo te zien is er ruimte, tijd en inzet aanwezig om van jullie Co en nou ook van Arie hele gelukkige vogels te maken. Veertje

Ten derde: geweldig dat Arie zich al zo thuis voelt. Het partnergedrag is niet zo handig, maar dat komt met jou benadering van hoe het moet zeker in orde. Klappen

Bedankt voor je samenvatting en het is geweldig om oma te worden, ben ook bij de bevalling geweest, zo mooi en het is zo'n lief ventje.
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 8:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, Arie is zich dus helemaal aan het ontplooien bij je. Wat mooi dit te lezen hoor, je zal zelf ook genoten hebben. Kan het me zo voorstellen dat je ff een break nodig had na de zware dagen en dan komt dat kleine kipje ook nog zo lief uit de hoek, zalig joh Hartje
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 8:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mamajan
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Ow, Arie is zich dus helemaal aan het ontplooien bij je. Wat mooi dit te lezen hoor, je zal zelf ook genoten hebben. Kan het me zo voorstellen dat je ff een break nodig had na de zware dagen en dan komt dat kleine kipje ook nog zo lief uit de hoek, zalig joh Hartje

Ja heerlijk en zalig en geweldig, ik wist van Femke dat hij gek op kroelen was, nou dat is hij zeker het kleintje, maar dat hij zich zo snel aan me zou geven, had ik niet eens durven dromen.
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 8:56 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ben blij dat het zo super gaat.
Wat betreft het kroelen, moet je proberen dat jij hem wilt krolen ipv dat hij vraagt om gekroeld te worden. Eigenlijk meer kroelen om te belonen, zo voorkom je ook partnergedrag. ook liefst gewoon heel even maar en dan weer verder met de orde van de dag.
ook niet kroelen op de rug en tussen de pootjes, dat zijn toch de erogene zones van de vogel.

Kleine dingetjes die wel voorkomen dat er problemen ontstaan. Weet zelf hoe het is om een gaai met partnergedrag in huis te hebben en aanleren is makkelijker dan afleren
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 9:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Klopt Marieke, hier moet ik ook zo voorzichtig zijn met Fluf, die kan zijn kopje al buigen als hij mijn kop nog maar ziet en dat is net het gedrag dat ik niet op inga. Als hij er niet aan denkt, dan komt mams op de proppen om een kroel te geven en moet zeggen, dat voer opgeven is stukken minder geworden, het is niet gestopt maar het is wel minder geworden.
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 9:19 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het klinkt altijd zo streng, maar heb hier echt problemen gehad met Jojo, verschrikkelijk.

Voorheen viel hij iedere man aan die in huis kwam.
Toen ik Giel leerde kennen, merkte ik dat Giel wel graag wilde , maar Jojo zag hem als de vijand. We zijn samen gaan trainen met hem en het is een wereld van verschil.
jojo en Giel zijn nu maatjes
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 9:29 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bij Jos en mijn man ging het ook niet, terwijl we Jos van kleins af aan hebben, nu mag mijn man hem op de arm nemen, pootje krijgen, heel af en toe lukt het om hem uit de kooi te halen maar we zijn nog steeds aan het werk met hem. Als ik al kijk van waar we komen dan vind ik het al knap van die 2 hoor, echt waar, dat is hun verdienste.
Fluf, die denkt niet na en valt regelrecht aan. Nu mag paps wel al zijn eten vervangen zonder achteraf te bloeden, ff kopje kriebelen (2seconden) kan ook als hij zijn eten heeft gekregen maar voor de rest, niets of hij bloed. Alleen wil Fluf bij mijn man zitten als we buiten zitten, binnenshuis lukt het niet en is het ook niet verantwoord op het moment, buiten loopt hij naar paps alsof het zijn beste vriend is Shocked
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 9:33 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het blijven aparte beesten
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 9:35 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat kan je wel zeggen ja Shocked Laughing Laughing Laughing
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 9:39 pm
mamajan
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MariekevC
Ben blij dat het zo super gaat.
Wat betreft het kroelen, moet je proberen dat jij hem wilt krolen ipv dat hij vraagt om gekroeld te worden. Eigenlijk meer kroelen om te belonen, zo voorkom je ook partnergedrag. ook liefst gewoon heel even maar en dan weer verder met de orde van de dag.
ook niet kroelen op de rug en tussen de pootjes, dat zijn toch de erogene zones van de vogel.

Kleine dingetjes die wel voorkomen dat er problemen ontstaan. Weet zelf hoe het is om een gaai met partnergedrag in huis te hebben en aanleren is makkelijker dan afleren

Tot nu toe heb ik hem alleen gekroeld, wanneer ik dat wilde, als ik geen tijd heb, dan moet hij op zijn boom of de standaard en als het kan mag hij mee op mijn schouder. Ik weet dat ik niet op zijn rug mag kroelen en tussen zijn pootjes, maar ik had vandaag natuurlijk de hele dag de tijd voor de dieren en hij mocht met Co overal bij zijn, op stal, in de wei, in de tuin en ik denk dat dit even helemaal overweldigend voor hem is geworden.

Coco heeft al heel lang last van licht partnergedrag bij Henk, die maakt koerende geluidjes, maar we zetten haar dan terug en negeren het en het wordt niet erger, dus ik hoop maar dat dit ook het geval is bij Arie.
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 10:21 pm
mamajan
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MariekevC
Het klinkt altijd zo streng, maar heb hier echt problemen gehad met Jojo, verschrikkelijk.

Voorheen viel hij iedere man aan die in huis kwam.
Toen ik Giel leerde kennen, merkte ik dat Giel wel graag wilde , maar Jojo zag hem als de vijand. We zijn samen gaan trainen met hem en het is een wereld van verschil.
jojo en Giel zijn nu maatjes

Mijn vader heeft ook een gaai gehad met partnergedrag, gillen en krijsen en niemand mocht bij hem in de buurt komen, mijn vader heeft hem toen ook weg moeten doen, helaas waren er toen nog geen forums. Dus ik weet aan den lijve wat partnergedrag is.
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 10:23 pm
mamajan
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Bij Jos en mijn man ging het ook niet, terwijl we Jos van kleins af aan hebben, nu mag mijn man hem op de arm nemen, pootje krijgen, heel af en toe lukt het om hem uit de kooi te halen maar we zijn nog steeds aan het werk met hem. Als ik al kijk van waar we komen dan vind ik het al knap van die 2 hoor, echt waar, dat is hun verdienste.
Fluf, die denkt niet na en valt regelrecht aan. Nu mag paps wel al zijn eten vervangen zonder achteraf te bloeden, ff kopje kriebelen (2seconden) kan ook als hij zijn eten heeft gekregen maar voor de rest, niets of hij bloed. Alleen wil Fluf bij mijn man zitten als we buiten zitten, binnenshuis lukt het niet en is het ook niet verantwoord op het moment, buiten loopt hij naar paps alsof het zijn beste vriend is Shocked

De eerste week kreeg ik Arie alleen met de opstapstok uit zijn kooi, want anders knauwde hij me ook flink, maar hij moest natuurlijk aan me wennen, nu gaat het allemaal heel makkelijk. Bij Femke wilde hij ook heel vaak zijn kooi niet in, dus ik weet wat ik kan verwachten.
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 10:25 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Mijn man is helaas heel erg weinig thuis en meestal slapen de gaaitjes al als hij van zijn werk komt dus is het enkel het weekend die dan overblijft. Maakt het er niet makkelijker op maar goed, het gaat hier over Arie, ben je topic aan het vervuilen Embarassed
Bericht Donderdag 16 Juli 2009 7:40 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 7:37 pm
  Berichten van afgelopen: