Arm Kippie...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
lientje
Kuikentje

Arm Kippie...  Reageer met quote  

Gisteren hebben mijn man en ik voor een enorm bedrag een verwaarloosd meijerpapegaaitje opgehaald. "Kippie"is de naam. Kippie zit in een parkietenkooi op een paar dunne bamboestokjes, Kreeg wat grof voer op de grond en heeft zichzelf geplukt. Eenmaal hier in huis begon hij te praten, met zijn pootje naar ons te zwaaien en liet zich graag aaien. Nou met oud en nieuw natuurlijk alle winkels dicht, maar gelukkig konden we in de schuur nog een alternatief voerbakje opduiken. Een snoepstok van onze Lowie erbij en voorzichtig wegens het overschakelen één schepje fatsoenlijk voer door de zonnepitten en pinda,s. Kippie was zó blij met het voerbakje dat het huilen me nader dan het lachen stond. Morgen maar op zoek naar een fatsoenlijke kooi met voorzichtig een speeltje erin en langzaamaan op goed voer zetten. Nu was ik met 14 huisdieren eigenlijk best al voorzien, maar we schuiven wel een beetje. We hebben hier overwegend huisdieren met een "verleden"dus dat zal wel weer lukken. Wél is het pijnlijk om te zien hoe sommige mensen met dieren omgaan. Voor foto,s zie gebruikers pagina.[/img]
Bericht Donderdag 1 Januari 2009 9:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Arm Kippie...  Reageer met quote  

Jeetje Lien, wat goed dat jullie Kippie hebben opgevangen. Dat iemand zo voor z'n vogels zorgt.. Onbegrijpelijk. Sad
Bericht Donderdag 1 Januari 2009 9:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
lientje
Kuikentje

foto,s kippie...  Reageer met quote  

Herstel, ik heb de foto,s in mijn dagboek geplaatst.
Bericht Donderdag 1 Januari 2009 9:30 pm
WendyBroer
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Is dit Kippie uit Amsterdam?? Een vogel van 10 jaar oud???

Hopen dat ze snel bijtrekt. En jullie er een leuke vogel aan over houden
Bericht Donderdag 1 Januari 2009 10:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat fijn dat kippie een nieuw thuis bij jullie heeft gevonden....arm beessie
Bericht Donderdag 1 Januari 2009 10:13 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Goed dat jullie Kippie in huis hebben genomen! Ze wordt vast heel gelukkig bij jullie.
Bericht Donderdag 1 Januari 2009 10:19 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat fijn dat Kippie nu wel in een goed huisje zit. Komt nu vast wel goed met die lieverd. Vreselijk hoe mensen zo kunnen zijn tegenover dieren Confused
Bericht Donderdag 1 Januari 2009 11:22 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ach wat sneu zeg.. Zit er ook veel roest op de kooi? (Ik dacht zoiets te zien?)
Het is wel een droppie om te zien. Hartje
Bericht Vrijdag 2 Januari 2009 9:15 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Heel lief van jou, natuurlijk Hulde!

Maar. Doe hem wel in de quarantaine zetten en zo snel mogelijk laten onderzoeken, minstens ontlasting plus de bekende trio, maar gezien zijn leeftijd en voeding beter ook de bloedwaarden controleren zodat je meteen weet of hij eventueel wat tekorten heeft die eerst aangepakt moeten worden, En dan op naar een beter en gelukkiger leven Veertje
Bericht Vrijdag 2 Januari 2009 10:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
lientje
Kuikentje

Drukke dag voor Kippie...  Reageer met quote  

Dierenarts was niet ontevreden..uiteraard moet er nog wat werk worden verzet...Kippie komt niet uit Amsterdam maar dit was ook niet de eerste eigenaar dus je kunt niets uit sluiten, mocht daarover informatie wezen dan weet ik het uiteraard graag, je weet maar nooit. Ik mocht hem op ander voer zetten en hij heeft druppels gekregen die ik door het water moet mengen. Er komen al wat nieuwe veren door dus er is goede hoop. Vandaag een plekje in de kamer gezocht, naast Lowie vond hij niet leuk hetgeen hij kenbaar maakte door trillende vleugeltjes en een piepgeluidje, hij wil persé voor het raam op de vensterbank staan, dat sluit een papegaaienkooi uit helaas, nu rustig op zoek naar een fatsoenlijke kooi. Vandaag een speeltje opgehangen en een steen voor de snavel. Speelgoed vind hij doodeng..ik heb dus de indruk dat het voor het raam staan ziijn enige vermaak is geweest. Morgen zullen we de stokjes vervangen door wilgentakken..rustig aan opbouwen maar...
Bericht Vrijdag 2 Januari 2009 5:41 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Waarschijnlijk moet Kippie echt nog heel veel leren en heeft ie amper enig vermaak gekend, buiten het naar buiten kijken dan. Gelukkig kan daar nu stap voor stap verandering in komen en zal Kippie vast andere dingen ook leuk beginnen vinden. Kippie zal vertrouwen moeten opbouwen, maar dat komt vast wel als ie merkt hoe leuk het kan zijn.
Bericht Vrijdag 2 Januari 2009 6:46 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Och jee, wat een verhaal zeg. Gelukkig dat ie nu een goed thuis heeft bij jullie.
Hopelijk leert hij snel wat speeltjes te waarderen en groeien zijn veertjes lekker aan.
succes met Kippie Very Happy
Bericht Vrijdag 2 Januari 2009 7:42 pm
WendyBroer
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Tijdje geleden stond er ook een Kippie op marktplaats. 10 jaar oud. Kleine kooi. Ik heb toen gereageerd. Maar er werd mij gezegd dat hij die morgen opgehaald was.

Ik heb eventueel nog wel een email adres. Misschien is het wel de zelfde en kan je wat info inwinnen. Maar het kan ook een ander zijn natuurlijk.
Bericht Vrijdag 2 Januari 2009 8:18 pm
lientje
Kuikentje

kippie  Reageer met quote  

Nou ik ben eigenlijk best wel nieuwschierig, er zullen er niet al te veel zijn met zo,n naam..
Bericht Vrijdag 2 Januari 2009 8:24 pm
WendyBroer
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Geef me even je mail adres. Mail ik het door Wink
Anders kan je mij ook wel even mailen...

forumnaam (at) gmail.com
Bericht Vrijdag 2 Januari 2009 9:28 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 7:38 pm
  Berichten van afgelopen: