baby wil niet in de kooi...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
lientje
Kuikentje

baby wil niet in de kooi...  Reageer met quote  

Hallo allemaal,

Onze 13 weken jonge grijze roodstaart ( een schatje ) wil onder geen voorwaarde in de kooi.
Dat hoeft hij ook niet altijd maar ik moet ook weleens weg en als straks de houtkachel brand wil ik hem niet zonder toezicht los hebben...
Hij is met pap grootgebracht en via de babykooi in de grote kooi gekomen,
maar graven en roepen...negeren heeft nog niets opgeleverd.
De kweker vind dat ik hem een paar dagen in de kooi in een ander vertrek moet zetten om aan de kooi te wennen, maar dat vind ik eigenlijk nogal zielig... Heeft iemand hier ervaring mee ?
Bericht Vrijdag 7 Oktober 2011 11:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Nee, ik heb hier geen ervarng mee. Maar misschien kan je de kooi 'leuk' maken.
Ik heb mijn vogels geleerd om bij mijn roep: innnnnnnnnnnnn de kooiiiiiiiii de kooi in te gaan. Ze weten namelijk al dat ze dan wat lekkers krijgen. Zo hoef ik ze er zelf niet in te zetten want als ik dit roep rennen ze al Very Happy
Staat de kooi op een goede plek? Ik denk zelf dat ze jullie nu al uitprobeert.

Geef je lekkers en eten buiten de kooi? zo ja, dan zou ik dat voorlopig niet doen, alleen eten en lekkers in de kooi.

Ik zal terwijl nog even verder verzinnen.
Ook raad ik je het boekje "Gek Van Mijn Vogel' aan van Bonnie Talsma. Staan heel veel goede tips in.
Bericht Maandag 10 Oktober 2011 3:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
lientje
Kuikentje

dank je wel  Reageer met quote  

Bedankt voor je reactie...
Hij wil het liefst de hele dag op schoot.. Hartje
We hebben de kooi nu
i

op een rustige plek gezet en hij krijgt geen eten meer buiten de kooi.
S, morgens mag hij los.
Vanmorgen had hij trek en ging hij zonder morren in zijn kooi.
We hopen dat het zo gaat lukken...
Bericht Maandag 10 Oktober 2011 7:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

hoi
meestal hoor je dat het anders om is

dat ze juist de kooi niet uit willen omdat vertrouwd terrein is
komt wel goed zolang ze leuke speeltjes in de kooi hebben

ik neem meestal me papegaaien mee naar de dierenwinkel als ik speelgoed voor ze ga kopen
dan kan ik al hun reactie er op zien

mijn papegaaien daarvan moet ik er 1 echt in de kooi zetten als je die haar gang laat gaan dan slaapt die boven op de kooi
de ander zodra ik het deurtje pak en langzaam de beweging maak dat hij dicht gaat dan komt ze al aangeklomen om snel naar binnen tegaan
eenmaal beide binnen krijgen ze een cedar nootje
Bericht Dinsdag 11 Oktober 2011 6:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by jeroen234
hoi
meestal hoor je dat het anders om is

dat ze juist de kooi niet uit willen omdat vertrouwd terrein is
komt wel goed zolang ze leuke speeltjes in de kooi hebben

ik neem meestal me papegaaien mee naar de dierenwinkel als ik speelgoed voor ze ga kopen
dan kan ik al hun reactie er op zien

mijn papegaaien daarvan moet ik er 1 echt in de kooi zetten als je die haar gang laat gaan dan slaapt die boven op de kooi
de ander zodra ik het deurtje pak en langzaam de beweging maak dat hij dicht gaat dan komt ze al aangeklomen om snel naar binnen tegaan
eenmaal beide binnen krijgen ze een cedar nootje

Mijn vogelarts raad mij ten sterkste af om met vogels een dierenwinkel in te gaan. Zelfs zonder vogels raad ze mij dit af. Dit in verband met de vogels die daar zitten en eventueel een ziekte bij zich hebben. Een beetje stof van de vogel kan jouw vogel al ziek maken.
Bericht Dinsdag 11 Oktober 2011 10:02 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

het is de zelfde winkel als waar ik me papegaaien heb gekocht ze doen alleen aan geteste vogels die ook weer van het publiek gescheiden worden zodat die niet hun kan besmette
bij onbekende dierenwinkels doe ik het inderdaad niet met me gaaien naar binnen gaan
meestal hebben die ook niet de juiste papegaaien voeding dus heb ik toch al niks tezoeken
Bericht Woensdag 12 Oktober 2011 6:28 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
lientje
Kuikentje

Niet in de kooi maar bij ons...  Reageer met quote  

Hij speelt zoet in de kooi zolang hij ons niet ziet...
Hij staat nu in de serre en dat gaat prima maar in de kamer gaat hij helemaal op tilt dat hij eruit wil...
Het zou toch leuker zijn als hij wel bij ons kon staan... Sad
Bericht Woensdag 12 Oktober 2011 10:58 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 7:43 pm
  Berichten van afgelopen: