beestjes in voer

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
ittheclown
Kuikentje

beestjes in voer  Reageer met quote  

hallo,

ik had vandaag een soort zwarte kevertjes/torretjes met kleine horentjes, iets groter dan een vlo, in voerton van papegaaienvoer.

begon vorige week met af en toe een beestje op de muur, kon niet vinden waar ze vandaan kwamen tot vandaag.
deed de voerton met papegaaienvoer open en ze liepen er in hordes uit.
alles in de container gegooid, maar ze liepen bij mij ook in kamer en tegen de muren.

ze zijn zwart.
kunnen niet vliegen.
als je ze dood drukt, hoor je ze knappen.
lijken net 2 horentjes op hun hoofd te hebben.
zijn iets groter dan een vlo.

ik heb gekeken bij graanlanders, maar die hebben ook een spits iets, en dat leken deze niet te hebben.

graag advies, ben nu aldoor aan het stofzuigen en gooi bak van stofzuiger dan leeg in container, wil graag weten hoe ze heten en hoe lang ze leven????
Bericht Maandag 2 Augustus 2010 10:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja dit kan wel eens gebeuren. je zal dan alles aan het voer terug naar de winkel kunnen brengen en een nieuwe zak kunnen vragen.
het zijn onschadelijke beestjes verder alleen erg vervelend.
kijk ook je andere etenswaren goed na of daar niks in zit. met name de pasta producten.
als je eenmaal alles de deur uit hebt gezet ben je ze ook kwijt. maar ik denk dat je bij de winkel wel kunt reclameren hoor.
Bericht Dinsdag 3 Augustus 2010 6:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
ittheclown
Kuikentje

Reageer met quote  

ik heb voer allemaal weggedaan, weet jij toevallig of die beestjes, die dus nog in de kamer lopen, gemeenschap met elkaar kunnen hebben, zodat er nog meer komen???
hoor het graag van iemand.
Bericht Dinsdag 3 Augustus 2010 9:20 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

denk niet dat je dit probleem gaat krijgen. ik denk dat ze zo snel mogelijk naar buiten gaan omdat er geen eten meer voor hen is in huis. je hebt goed gezogen en zo? dan zal het allemaal wel loslopen
Bericht Dinsdag 3 Augustus 2010 10:19 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gatver, wat vies zeg. Waarschijnlijk zijn het gewoon onschuldige torretjes maar ik kan me voorstellen dat je dit niet zo leuk vindt.
Gewoon terug naar de winkel gaan en vervanging vragen. BAH!
Bericht Dinsdag 3 Augustus 2010 2:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
pannenkoekenmix
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik had een zakje in huis staan met granen ofzo, zat nog steeds dicht.. Nou ging ik het overgooien in bakjes, want al die zakjes maakte maar een zooitje.

Zie ik opeens in dat bakje allerlei dingetjes krioelen!!

Heb me rot gelachen, maar heb wel de hele inhoud weggegooid. Ik weet wel dat mijn vogels ze graag zouden eten maar heb al genoeg aan de fruitvliegjes in huis.
Bericht Woensdag 25 Augustus 2010 10:51 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Heb het zelf gehad met allemaal van die kleine soort maden wat dan een soort van motjes werden. Sindsdien ligt er een gedeelte van het voer in de koelkast en de rest in de vriezer en ik heb ze ook niet meer gezien.
Bericht Woensdag 25 Augustus 2010 12:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
onderkruipsel
Kuikentje

Reageer met quote  

oh dan kan ik ook even mee doen!

wij hebben een zak met zonnepitjes voor onze dame, maar daar kropen ineens de maden uit!!!! echt ranzig....

heb een nieuwe zak gehaald want ik vond het te ranzig...
Bericht Woensdag 25 Augustus 2010 12:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
pannenkoekenmix
Kuikentje

Reageer met quote  

Bij m'n ouders hebben ze een ware mottenplaag gehad, hopelijk blijft het nu weg... Mijn zusje had namelijk een hamster, en uit dat voer kwamen motjes gevlogen.
Die motjes hebben in huis weer eitjes gelegd, en zo waren het er ineens heel veel. M'n vader heeft opnieuw moeten schilderen omdat er zo veel bloedvlekken zaten van het meppen.

Laatst had ik zelfs een busje visvoer waar beestjes uit vlogen, meteen toen ik hem open maakte Neutral
Bericht Woensdag 25 Augustus 2010 1:27 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

weet je, als je die beestjes eenmaal hebt gaan ze overal in zitten. daarom is het dan ook beter om alles wat je hebt aan droogvoer, zoals pasta en vissenvoer weg te gooien omdat ze echt overal in gaan zitten.
dit gebeurt vaak al in de fabriek waar het product wordt ingepakt. kan niemand iets aan doen. is gewoon pech hebben
Bericht Woensdag 25 Augustus 2010 1:30 pm
pannenkoekenmix
Kuikentje

Reageer met quote  

Klopt, ik heb 't voer ook weggegooid.

Of het echt vanuit de fabriek niet te voorkomen is weet ik niet. Volgens mij is er wel een manier om het voer beestjesvrij te houden, want bijvoorbeeld met honden en kattenvoer heb ik het nooit gehad.

In dierenwinkels met schepbakken kun je er vaak op rekenen dat je beestjes in je voer hebt. Kijk maar eens goed aan de bovenkant van die bakken, zit vaak een heel web met motjes.
Bericht Woensdag 25 Augustus 2010 2:24 pm
dipsy
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik heb vroeger zakken zaad gekocht bij Pet's ... en die zaten ook met kleine rupsen,poppen en motten. De dierenwinkel heeft gezegd dat ik de zakken voer na aankoop een nachtje in de vriezer moest leggen en dat dan de beestjes wel dood zouden zijn. Het is wel een tijd terug, ik weet niet hoe het voer nu is want ik koop al heel lang geen voer meer daar.
Bericht Maandag 13 September 2010 3:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
onderkruipsel
Kuikentje

Reageer met quote  

apart, ik zou het zelf ook niet in mn eten willen, als er in mijn eten beestjes zitten gaat t toch ook echt weg
Bericht Zondag 19 September 2010 3:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
smokeythe1
Eitje

Reageer met quote  

hey hallo

weet niet of het nog van toepassing is

Ittheclown had een beschrijving gegeven
ben daar mee gaan google en heb dit gevonden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zilvervisje

mij benieuwen of ze er zo uit zagen

succes
Bericht Donderdag 23 December 2010 10:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
onderkruipsel
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by smokeythe1
hey hallo

weet niet of het nog van toepassing is

Ittheclown had een beschrijving gegeven
ben daar mee gaan google en heb dit gevonden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zilvervisje

mij benieuwen of ze er zo uit zagen

succes

die van ons niet, maar wellicht iemand anders die deze beestjes had.

goed gevonden Klappen
Bericht Dinsdag 4 Januari 2011 9:51 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 7:53 pm
  Berichten van afgelopen: