binnen en buiten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
era
Kuikentje

binnen en buiten  Reageer met quote  

hoi

ik heb effe een vraag, ik lees hier veel dat de gaaitjes veel buiten komen, ook nu en ik zag prachtige foto's in de sneeuw.
Nu heb ik gelezen dat ze erg gevoelig zijn voor tempratuur verschil.
zitten die van jullie altijd buiten, of gaan ze van binnen naar buiten

Groetjes
Boudewijn
Bericht Donderdag 31 Maart 2005 8:42 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: binnen en buiten  Reageer met quote  

Hoi Boudewijn..

Ik (Maar dat is persoonlijk!) zou geen papegaaien in de sneeuw laten die in een slechte conditie zijn, of geplukt zijn..

Mijn papegaaien zitten normaal gesproken lekker binnen.. Smile Ze hebben net zoals honden & katten bescherming van hun veren.
Er zijn meerdere mensen die hun gaaien in de sneeuw meenemen en al die gaaien zijn nog supergezond!

Ik laat ze iets van een kwartiertje-tien minuten buiten.. Niet langer.
Als ik met ze ging wandelen, bleef ik langer weg: Een half uur-uur.. (Ze zaten dan niet echt in de sneeuw!)
Bericht Donderdag 31 Maart 2005 8:48 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
era
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi,

dus het kan wel, als het maar beperkt is, mijn vraag was naar aanleiding van de prachtige foto's die ik zag.
en ik dacht van nou als Koko straks voldoende tam is, zou hij het denk ik ook geweldig vinden, van daar mijn vraag

Groetjes
Boudewijn
Bericht Donderdag 31 Maart 2005 9:26 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Boudewijn..

Beperkt in de sneeuw, maar nu mogen ze gewoon naar buiten. (Nogmaals: ik zou even voorzichtig zijn met geplukte gaaien & gaaien in slechte conditie)
Mijn gaaien zitten nu meerdere uren achter elkaar buiten.. Smile

Gaat Koko nu ook mee naar buiten?
Bericht Donderdag 31 Maart 2005 9:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
era
Kuikentje

Reageer met quote  

Hoi,

nee Koko gaat nog niet naar buiten, zoals ik in mijn voorstel mail vertelde is hij niet echt tam, of schoon hij nu wel meer contact komt zoeken, hij gaat naast me zitten en stapt op de stok a;s ik zeg"stap op" ik kan hem dan een stukje verplaatsen en vertel dan dat hij werkeliijk vreselijk knap is.
Maar ja hij is dus al 40 jaar en naar mijn idee erg weinig gewend, de zuster van de overleden vrouw vertelde ook dat hij onbetrouwbaar was en dat hij beet.
hij heeft dat nu 4 x gedaan, 2 x uit angst, want ik moest hem uit de kooie halen en 1 keer dacht hij dat hij kon vliegen dus toen moest ik hem weer terug zetten in de kooi, en 2 x omdat hij zijn zin niet kreeg Laughing

Maar javoor ik dus uitwijd over Koko, ik hoop dat hij van de zomer tam genoeg is zodat hij lekker mee de tuin in kan en dat ik ook zo'n geweldige speelboom voor hem kan maken.
Het vervelende is dat hij eigenlijk van veel dingen bang is in het begin, maar na aanmoediging en beloning krijg ik hem toch steeds over die streep heen
dus wie weet

Groetjes
Boudewijn
Bericht Vrijdag 1 April 2005 1:52 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik bedoelde of hij misschien in zijn kooi mee naar buiten ging.. Smile Sorry!

Hier zit ook een grijsje van 15 jaar. Dit grijsje is nog nooit mee naar buiten geweest, of ergens anders naartoe.
Toch zat hij eergisteren helemaal 'happy' in de auto.. Smile
Dit grijsje zit nu telkens te 'bedelen' om naar buiten of mee te mogen.. Heel grappig. Hij was gisteren echt een beetje beledigd dat hij niet mee mocht denk ik.
Is ook niet helemaal goed, maar.. 't Is wel een teken dat hij het leuk vindt!

Dit grijsje was ook voor ALLES bang.. Ook voor gekleurde kraaltjes enzo.. Sad
Nu heeft hij gisteren op het mega grote gekleurde speeltje van Zazu gezeten. (Een speeltje met houten gekleurde kralen, ik denk een meter lang?)

Succes! Smile Wellicht zit hij van de zomer op je zelfgemaakte klimboom! Smile
Bericht Vrijdag 1 April 2005 8:30 am
era
Kuikentje

Reageer met quote  

oh op die manier, de kooi is nogal groot en zwaar, zitten ook helaas geen wieltjes onder.
Ben wel van plan om als ik hem niet voldoende tam krijg een kooi met wieltjes aan te schaffen zodat ik hem naar buiten kan rollen

Leuk joh dat dat grijsje nu zo naar zijn gaaiezinnetje heeft Very Happy

verders wil ik nog effe kwijt, dat ik er altijd een had willen hebben, maar omdat ze zo oud kunnen worden deed ik het niet.
Maar oh ik had het 10 jaar eerder moeten doen ze zijn echt geweldig.

heb ik nog een vraag, met de leeftijd van Koko, en het feit is dat hij altijd alleen gezeten heeft, zou ik er na verloop van tijd een bij kunnen zetten.
Niet op eens hoor eerst wennen in ieder een eigen kooi

Groetjes
Boudewijn
Bericht Vrijdag 1 April 2005 9:09 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 7:55 pm
  Berichten van afgelopen: