De advertentie van de Huisdiersuper

Catharina moeilijk te vinde

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
millie
Kamikaze piloot

Catharina moeilijk te vinde  Reageer met quote  

ik wou een catharina bij mij aga die ook binnekort komt had een kweker in flevoland die heel leuk en geintreseerd reageerde en ook zei dat het makkelijk bij elkaar kan als de vogels nog jong zijn. maar ik heb geen rijbewijs dus is dat te ver toen had ik een lijst met kwekers van seertje gehad, en zag ik er een in Ursem nou dat is maar 1 km van mij vandaan ik d8 mooi ik ga eens horen :S hele rare man lijkt het, ik mailen hij zei dat hij geen nest had dus ik zeg of hij me op de hoogte wou houde als er een nest was en wat ze prijzen en kleuren waren zegt ie dat als hij over hebt wel wat voor de verkoop gaan maar ik vraag me dan af wanneer dat is :S als ze nog beginne moeten en ik stuurde hem een prijs lijst die ik van de kweker in flevo kreeg zegt die man bij mij liggen de prijzen veel duurder en hij zei wie ik die kweker dan wil ik er ook wel een paar voor dat geld :S kwam echt zo over of ik die lijst gewoon verzon Mad maar goed. ik denk dat die kweker nix word andere optie zou het niet weten hoe ik ergens kom om er eentje te halen.

wat vinden jullie zal ik er een ander soort bij doen en zo ja welke?

of zou ik die aga die over 4 weekjes komt gewoon alleen houden.?

hier trouwens die prijslijst:
lichtgroen (wildkleur) 15 p.st
donkergroen/zeegroen (donkergroen maar vererft zeegroen) 20 p.st
zeegroen (aqua of blauw) 25 p.st
donkerzeegroen (kobalt) 35 p.st
lutino (geel) 40 p.st
creme ino (creme / zachtgeel) 40 p.st

groetjes jamilla
Bericht Maandag 6 Maart 2006 7:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Millie, ik begrijp uit je verhaal dat die kweker in Flevoland een goede is....Is het dan misschien niet mogelijk om eens te kijken of je daar met het openbaar vervoer kunt komen??? Of kun je geen familielid met auto eens heel lief aankijken??? Very Happy Wink
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 11:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Catharina moeilijk te vinde  Reageer met quote  

Millie je kan die aga ook gewoon alleen houden. Ligt eraan hoeveel tijd je eraan gaat besteden. Ga je ze in dezelfde kooi doen? Ik zou dat nl echt niet doen. Catharina's zijn volgens mij behoorlijk watterig? En aga's heel fel?
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 12:58 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

die man zei als ze jong zijn zijn het de beste maatjes worden als je ze maar van jong af aan doet maar heb ook andere kooi of ik moet gewoon 2 agas namen maar uit het zelfde nest lijkt me ook weer niet verstandig en als je later er bij doet is weer een probleem Confused

maar een familie lid ja mij ouders hebbe geen zin om daar heen te gaan dan zegge ze neem alleen die aga maar :S hmmm wat moet i kdoen vind leuk 2 maar catharinas zin ook weer zo leuk
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 3:32 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

oei wat jammer millie dat je niet naar die kweker in Flevoland kan gaan.
Je wilt graag een catharina erbij hè? Het is ook een heel mooi vogeltje.
Maar dat is een agaatje ook he! Laughing
Ik heb een (handopfok) agaatje en dat is supergezellig. Gizmo is heel erg makkelijk en erg tam, grappig, vrolijk, speels. Maar...hij krijgt dan ook genoeg aandacht. Voor hem zijn wij (zijn vier mensjes om hem heen) dan ook zijn soortgenoten. Hij vindt ons alle vier even lief.
Is het agaatje wat jij straks krijgt ook handopfok ?(Gizmo is met vier weken verder met de hand grootgebracht). In dat geval is het denk ik inderdaad het beste om er zo snel mogelijk een ander vogeltje bij te nemen (als je er per se twee wilt) zodat ze vanaf het begin aan elkaar kunnen wennen. (Ik heb gelezen dat het vooral bij handopfok agaatjes weleens moeilijk kan zijn er later een ander agaatje of gaaitje bij te nemen, zelf hebben ze daar namelijk vaak niet ecfht behoefte aan en voor hun hoef je het niet te doen maarja..meestal doe je het ook voorjezelf hè Wink ) Kortom, een agaatje in zijn eentje kan echt heel gelukkig zijn mits voldoende aandacht natuurlijk!

Ik ben in ieder geval wel al heel benieuwd naar je aga baby en ik ben benieuwd wat er eventueel bij komt. Succes hoor!
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 3:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Tja het is jammer dat je wat verder woont, want die kweker waar ik mijn ukker ga halen heeft heel veel jonkies!!
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 5:33 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is dat heeeeellll ver? Anders kun je mss een leuk dagje treinen! Very Happy
Die kweker waar jij hem gaat halen klinkt zo goed Seer! Wink
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 5:52 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik weet niet of hij handopfok doet ik had het overlegt en ik krijg hem nu al hij zelf standig is dus neem aan dat hij in het nest blijft en anders is het ook niet erg hij is in goede hande met ervaring maar ik neem aan dat hij in het nest blijft maar dan denk ik dat ik hem toch alleen hou

waar was jou kweker seertje???
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 8:42 pm
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Wijk bij Duurstede
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 9:41 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

pff nog nooit van gehoord waar ligt dat
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 10:08 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Owhh dat valt mee Razz Tik t maar eens in in routeplanner Wink
eindje voorbij utrecht, ca 1 uur en 13 min rijden Laughing
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 10:26 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

haha dank je wel ik ga eens kijke en me mams en paps eens lief aan kijken maar maybe hou ik die agatje wel alleen hmm nog ff denken
Bericht Woensdag 8 Maart 2006 11:29 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

heb er toch nog een gevonde Razz komt over 2 weken na mijn vakantie
Bericht Maandag 13 Maart 2006 11:23 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 3:37 pm
  Berichten van afgelopen: