|
|
|
funnyworld
Eitje
|
| Catharina parkieten? |
|
|
Hallo allemaal,
Omdat ik misschien een koppeltje catharina parkieten wil aanschaffen(gewoon binnen in een kooi om handtam te maken) ben ik op zoek naar wat meer info over deze vogeltjes. Ik heb op google gezocht maar kon niet zo heel veel vinden.
Ik zou graag wat meer over het gedrag willen weten. Zijn ze makkelijk tam te maken bijv.? Ik heb volgens mij ergens gelezen dat het noodzakelijk is dat je geen catharina parkiet alleen hebt ivm eenzaamheid, klopt dat? Ik heb tot nu toe altijd grasparkieten gehad, grasparkieten zijn vaak bijv. heel enthousiast als je de kamer binnenkomt en willen het liefst meteen bij je zitten. Hebben catarina's dit ook? Ik weet wel dat deze vogeltjes veel rustiger zijn. Hebben deze vogeltjes er veel probleem mee als je lang weg bent? (dit komt niet vaak voor, als ik wel een hele dag weg denk te zijn staat de radio wel aan).
Wat moet ik nog meer weten voor de aanschaf van 2 catharina parkietjes? En kunnen ze bij een grasparkietje? Zijn er sites waarop kwekers staan van deze parkietjes?
M.v.g |
Zaterdag 9 Februari 2008 9:34 pm |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
ik weet niet veel over deze parkietjes maar op deze site vind je veel info, ik hoop dat je der iets aan hebt.
http://www.vogelproblemen.nl/Catharinaparkiet.html |
Zondag 10 Februari 2008 12:09 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Catharina parkieten? |
|
|
Hoi hoi welkom hier!
Millie hier heeft een Catharina gehad. Als je in haar dagboek kijkt (Pearl heette hij) kan je wel wat vinden.
Ook Seertje had een Catharina: Maru.
Ik vond het superschetige vogeltjes. (heb ze allebei gezien) |
Zondag 10 Februari 2008 3:13 pm |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
ow ja, nog niet gezien dat je nieuw was.
welkom op de beste papegaaien forum op het web |
Zondag 10 Februari 2008 4:07 pm |
|
|
esjo
Moderator

Hoi, welkom en heel veel plezier hier  |
Zondag 10 Februari 2008 4:10 pm |
|
|
|
|
funnyworld
Eitje
|
Bedankt voor de reacties! Wat raden jullie mij aan, 1 of 2 catharina parkietjes? En als ik er twee neem, zal ik ze dan tegelijk kopen? Is het tam maken dan niet veel lastiger? Ik ben namelijk grasparkieten gewent en daarbij is het best lastig om 2 parkietjes tegelijk tam te maken omdat ze redelijk druk zijn. |
Zondag 10 Februari 2008 4:16 pm |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
ik denk dat dat best meevalt hoor ik dacht dat catharina's best rustig zijn en dat valt denk ik best mee.
je moet zelf weten wat je wil doen.
als je er een koopt dan moet je er wel goed mee bezig zijn want dan gaat hij jou waarschijnlijk als partner zien maar als je er twee koopt gaan ze zich minder aan jou hechten en meer aan elkaar en als het een manneke en een popje is dan krijgen ze baby'tjes.
maar als je er twee koopt dan zou ik ze tesamen kopen want dan heb je het meeste kans dat ze elkaar en jou verdragen |
Zondag 10 Februari 2008 5:09 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by funnyworld
Bedankt voor de reacties! Wat raden jullie mij aan, 1 of 2 catharina parkietjes? En als ik er twee neem, zal ik ze dan tegelijk kopen? Is het tam maken dan niet veel lastiger? Ik ben namelijk grasparkieten gewent en daarbij is het best lastig om 2 parkietjes tegelijk tam te maken omdat ze redelijk druk zijn.
Je kan er best twee kopen hoor. Alleen het trainen zal je afzonderlijk moeten doen. (in een aparte kamer)
Sorry trouwens voor m'n late reactie! |
Zondag 16 Maart 2008 9:17 am |
|
|
|
|
Sammie
Eitje
|
|
|
Hoi! Ik heb sindskort ook een catharinaatje! Ik kan je er echt een aanraden hoor. t is wel zo dat nu mn kamertje heel vol is, want ik dacht dus dat mijn grasparkietjes met de catharina om konden gaan, nou niet dus! maar ikdenk dat dit wel een uitzondering is hoor, maar als je er 1 gaat halen moet je er wel rekening mee houden dat het niet samengaat en dat je dus een 2de kooi erbij moet halen. heb je hier genoeg geld en ruimte voor? Want grasjes zijn nog wel redelijk ''agressief'' en catharinatjes dus helemaaaaal niet.
Over 1 of 2?
Ik heb er 1, en ik ga dat denk ik ook zo houden, want nu kan ik hem nog lekker kroelen enzo. Ik had dus eerst ook maar 1 grasje, Sammie, later een 2de bijgenomen en ze(Sammie) werd wel minder aanhankelijk tov mij. Alhoewel ik het ook wel leuk vind om te zien hoe mijn koppeltje grasjes met elkaar omgaat. Dus je moet het zelf weten of je er 1 of 2 neemt, maar als je er 1 neemt moet je haar wel veel tijd + aandacht kunnen geven, want anders kunnen ze natuurlijk wel eenzaam worden. dat je een grasje(s) hebt is natuurlijk wel een beetje afleiding, maar ze verstaan elkaar niet.
Als je er 2 gaat halen, dan kan je waarschijnlijk het beste eerst 1 halen, en deze tam maken. En als je de 2de dan hebt, dan kijkt hij dus ook goed gedrag af en zal sneller tam worden. Dus ik raad je aan eerst 1 te halen, en later misschien nog 1.
Hopelijk heb ik je geholpen!
Gijs |
Zondag 16 Maart 2008 7:49 pm |
|
|
funnyworld
Eitje
|
Je hebt me zeker geholpen alleen had ik ondertussen al een catharina hihi. Hij is nu twee weken bij me en het gaat uitstekend! Heb hem eerst apart in een kooitje gezet, maar hij wilde zo graag in de binnenvoliere hier bij m'n grasje dat ik hem daarbij gezet heb. Dat gaat eigenlijk prima zolang ze elkaar maar niet teveel tegen komen. Over 4 weken ongeveer krijg ik m'n tweede catharina. |
Zondag 16 Maart 2008 7:55 pm |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
proficiat dan met je catharina.
(ps zou het mogelijk zijn voor enkele foto's ?) |
Zondag 16 Maart 2008 9:59 pm |
|
|
|
|