|
|
|
Lindsay
Net uit het ei
|
| Catharinaparkiet?! |
|
|
Hallo!!!
Ik ben nieuw hier en heb een paar vragen over de catharinaparkiet! Heeft iemand ook catharina's als huiskamervogels? Ik ben er erg in geinteresseerd en al een tijd op zoek naar een vertrouwde kweker, maar helaas, nog niets gevonden! Weet iemand welke leeftijd deze parkietjes kunnen halen?
Groetjes, Lindsay |
Vrijdag 9 November 2007 10:05 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Catharinaparkiet?! |
|
|
Hoi Lindsay, welkom hier!
Millie heeft een Catharina parkiet gehad en verder zijn er nog wel wat mensen denk ik die ze hebben?
Heb je al vogels? |
Vrijdag 9 November 2007 10:45 pm |
|
|
Lindsay
Net uit het ei
|
Hallo!
Ik heb zelf geen vogels, maar wil daar dus graag verandering inbrengen Ik wil heel graag twee catharinaparkieten, maar ik wil graag beginnen met 1 en dan daarna een tweede erbij. Is dat goed te doen? Ik dacht dat deze vogels best veel voorkwamen, maar ik ben er nog geen op het spoor...hi hi  |
Zaterdag 10 November 2007 6:03 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ik weet niet precies hoe verdraagzaam Catherina parkietjes zijn tov van elkaar. Misschien kan je eens op birdarena kijken voor een kweker.
Ik weet eigenlijk geen betrouwbare. (Ik kan er iig niet opkomen)
Waarom de Catherinaparkiet?  |
Zaterdag 10 November 2007 7:48 pm |
|
|
|
|
Lindsay
Net uit het ei
|
Bedankt voor de tip! Maar ik heb daar al gekeken en niets gevonden...de catharinaparkiet spreekt mij zo aan omdat ze vrij klein is, van die schattige zwarte kraaloogjes heeft, vrij rustig stemgeluidje heeft (fijn voor de buurtjes ), een clowntje is en een heel verdraagzaam karakterheeft. Ik heb al veel soorten onderzocht voor ik aan een vogel wou beginnen, maar deze springt er voor mij wel uit! En toen ik de vogeltjes op youtube zag...smolt mijn hart  |
Zaterdag 10 November 2007 10:26 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Oh ja, ze zijn zeker schattig! Die oogjes! Ze houden die lieve donkere oogjes ook hun hele leven, toch? Het is niet zoals bijvoorbeeld bij bonte boertjes dat ze verkleuren? |
Maandag 12 November 2007 7:47 pm |
|
|
|
|
Lindsay
Net uit het ei
|
nee inderdaad, ze blijven zwart (of bruin, kan ook). Ze hebben altijd van die kraaloogjes  |
Maandag 12 November 2007 10:03 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 8:18 pm
|
|
|
|
|
|