clicker training met jade

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
millie
Kamikaze piloot

clicker training met jade  Reageer met quote  

Sue was er laatst even en we hadden het over de clicker training en Sue dacht dat het wel ging lukken met jade omdat ie zo nieuwsgierig is, dus ik een clicker gehaald. Eerst tijdje click en dan een klein zaadje van trost gierst jade werd boos op de clicker ik denk dat word niets, dus gewoon door gezet en 2 dagen alleen click en dan belonen gedaan. Aangezien jade beetje brutaal word en gewoon niet wil op stappen denk ik ga dat nu als eerst proberen met de clickertraining. dus ik "jade op" en dan tegen zijn borst aan drukken en dan click "goedzo jade" en belonen nou moest het 3 x doen en Jade nam een grote sprong en echt zo kijken waar blijft me beloning hahahahah ik ga dit eerst dus paar dagen goed door oefenen dat ie het helemaal goed door heeft.

alleen wel onhandig is, ik had clicker in een hand en andere hand liet ik Jade opstappen dus click snel clicker los laten en zaadje pakken weten jullie daar een andere manier op heb jammer genoeg niet 3 handen hahahaha.

Maar ik vind het onwijs grappig hoe jade dat oppikt, alleen na een tijdje word ie heel erg hyper en dan wil ie snel die belonging dus toen ben ik weer even gestopt. Ik wil hem op deze manier veel dingen gaan leren,

weten jullie nog trucjes die je op deze manier leren kan ?
Bericht Dinsdag 25 Juli 2006 12:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Klint goed millie Very Happy Wat leuk dat Jade het zo snel doorheeft. Vooral volhouden hoor.
Gizmo heeft een stressvolle maand achter de rug (het testen waar hij bijna aan onderdoor ging door het bloedverlies, meteen daarna 3 weken uit logeren, opnieuw gewiekt worden en meteen naar fluffiedag hihi) door al die stress is het nog steeds niet onze oude gizmo. Misschien ga ik ook eens clickeren om er wat commando's weer goed in te krijgen. Al hoeft hij voor mij niet per se bij iedere vreemde op te stappen. Ik vind het ook wel weer leuk dat hij een eigen willetje heeft en eigen keuzes maakt Wink Het is wel zo prettig als hij bij ons wel iedere keer opstapt als wij het willen en dat schort er ook nog even aan waar hij dat eerst wél altijd deed.
Bericht Dinsdag 25 Juli 2006 12:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wat leuk Millie.
We hebben toevallig ook deze week een clicker gehaald.

Ik leg hem op mijn handpalm en hou mijn middelvinger op de clicker.
Tussen mijn duim en wijsvinger hou ik hun beloninkje.
Bericht Dinsdag 25 Juli 2006 1:00 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey wat goed Millie! Smile Echt super! Je kan Jade ook leren draaien, maar ik denk dat dit belangrijker is.. Draaien komt vanzelf wel.

Ze hebben het snel door he, die kleintjes? Very Happy
Bericht Dinsdag 25 Juli 2006 2:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Goed zo!!!
Ik train veel met de clicker met Milo en ben net begonnen met Sunny. Ze leren het heel snel hoor Very Happy Wel zorgen dat de eerste oefening (in dit geval opstappen) goed gaat voordat je verder wil. Als je te snel verder gaat dan zou het kunnen dat Jade het niet meer snapt en dan moet je weer vooraan beginnen. Het belangrijkste van clickeren vind ik de interactie met de vogel waardoor hij/zij meer zelfvertrouwen krijgt en ook veel meer vertrouwen in de relatie met het baasje.
Als opstappen goed gaat dan zou ik hem leren om een target-stick te volgen, dat kun je naderhand gebruiken voor een boel andere oefeningen (bv rondje draaien). Zwaaien is ook heel leuk om te leren. Iedereen ligt altijd in de deuk als wij zwaaien naar Milo en hij zwaait dan terug, vooral van zo'n klein vogeltje verwacht niemand dat Laughing
Bericht Dinsdag 25 Juli 2006 2:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wahhahahahahaha hoe leer je zwaaien dan,

en opstappen he dat gebeurt dagelijks heel veel maar ik heb niet iedere keer die clicker bij me nu leer ik dat als ie opstapt een click hoord en een beloning krijgt maar dat kan niet altijd want die clicker ben je niet heledag mee bezig
Bericht Dinsdag 25 Juli 2006 6:18 pm
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Leuk is dat he Smile
Ik ben er ook mee bezig! Werkt hier goed, iig bij Cayou. Bij MAru heb ik het nog niet geprobeerd. Maru houdt niet van lekkernijen...
Bericht Dinsdag 25 Juli 2006 9:16 pm
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Wel van rennen Laughing Laughing Laughing

Is niet erg hoor Millie, wel proberen het zo vaak mogelijk te doen. Als het opstappen lukt en echt goed gaat, dan hoef je niet meer te klikken.
Zwaaien, tja een beetje zoeken hoe het lukt. Bij Milo ging het door hem op een standaard te zetten en dan je vinger er voor te houden. Zo dichtbij dat hij op wil gaan stappen (dat moet dan dus wel al goed gaan), maar net zover dat het niet makkelijk gaat. Dan is het een kwestie van proberen op het goede moment te klikken, dus als hij zijn pootje net omhoog doet. Als dat lukt, dan kun je pas klikken als hij zijn pootje hoger doet, en dan pas als hij hem even omhoog houdt. Milo zwaait hier tegenwoordig heel wat af, zelfs tegen Sunny Laughing
Bericht Dinsdag 25 Juli 2006 10:00 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing wat grappig ik ga eens aan de slag
Bericht Woensdag 26 Juli 2006 3:33 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wat leuk Millie! Jade heeft t snel door joh Very Happy
Ik heb hier meerdere clickers...maar gebruik inmiddels gewoon mn tong. Ik vind dat zoveel handiger , ik heb hem altijd bij me en t werkt net zo goed Laughing
Bericht Woensdag 26 Juli 2006 4:51 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wahahahaha dat is waar zal neit goed zijn al verlies je hem hahahah
Bericht Woensdag 26 Juli 2006 5:05 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

kan je een flimpje proberen van te maken ik wil het wel een zien hoe milo zwaait
Bericht Woensdag 2 Augustus 2006 11:47 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb verleden week ook een ckicker gehaald. Wil er deze week ook serieus mee bezig gaan.
Bericht Woensdag 2 Augustus 2006 12:11 pm
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik heb een filmpje Millie. Ik zal kijken of ik het vanavond of morgen online kan krijgen. Het is een beetje hectisch Confused , dus ik beloof niks, maar ooit zul je het echt op film zien Very Happy
Bericht Woensdag 2 Augustus 2006 3:29 pm
Bert en Astrid
Vlieger

Reageer met quote  

Grappig dat ze het zo snel oppakken hè. Het eerste dat wij Jelle hebben geleerd met de clicker is zwaaien en het is al zo erg dat als ie de pot met zonnebloempitjes en de clicker al aan ziet komen hij als een gek gaat zitten zwaaien Laughing . Wat zijn ze toch slim hè. Ik probeer 'm nu muntjes in in gleufje te laten stoppen (heb ik ook hier ergens op het forum gelezen). Dat gaat de ene keer beter als de andere. Een enkele keer vergeet 'm een beloning te geven en dan gaat ie me helemaal verongelukt aan zitten kijken. Dan kan ik helemaal wegsmelten Laughing
Bericht Woensdag 2 Augustus 2006 3:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 8:19 pm
  Berichten van afgelopen: