|
|
|
Spetter
Vlieger
| Clickermethode en de grijze roodstaart. |
|
|
Sarah, ik kon het topic niet vinden om te antwoorden. Ik heb het nog niet kunnen vinden in het boek van Greg Glendell. Wordt vervolgd.
Ik ga dit nog navragen bij Loes van de Moderne papegaai, want papier kan geduldig zijn  |
Dinsdag 23 Februari 2010 9:51 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Geen probleem hoor. Ik heb tijd maar wou gewoon weten waarom het niet goed zou zijn. Neem je tijd hoor, ben niet gehaast.  |
Woensdag 24 Februari 2010 9:21 am |
|
|
|
|
Spetter
Vlieger
Ik heb vandaag een mail van Loes terug gehad, en ga morgen ook nogmaals het boek doorkijken....................wordt vervolgd.
Ik heb vandaag mijn module 1 binnen gekregen van Tinley en kan aan de slag. |
Donderdag 25 Februari 2010 8:20 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Doe maar rustig aan hoor Spetter, ik zie het wel verschijnen.  |
Donderdag 25 Februari 2010 9:19 pm |
|
|
Spetter
Vlieger
|
|
|
Ik heb het gevonden Sarah.
In het boek: Opvoeding van papegaaien van Greg Glendell staat:
Grijze roodstaarten kunnen een scherp, klikkend geluid maken. Wanneer ze hun ondersnavel tegen de binnenkant van hun bovensnavel knarsen, klinkt er een mechanische klik. Het is een duidelijke waarschuwing dat de vogel overstuur is en niet benaderd moet worden.
Hiermee is niet het raspend geluid bedoelt als ze de bovensnavel- en ondersnavel tegen elkaar wrijven.
Loes van de stichting De Moderne Papegaai geeft aan dat ze al jaren werken met opvangertjes met succes..................zonder de clicker.
Ze schrijft:Het is een kwestie van ervaring en gevoel voor de dieren. Het herkennen en duiden van lichaamstaal en weten waar het dier behoefte aan heeft. Stellen van grenzen en opvoeden. En vooral het stimuleren van de intelligentie. Dat geeft respect en vertrouwen. Spelenderwijs kun je de dieren wat leren omdat ze het gewoon leuk vinden!
Ik kan me in het antwoord van Loes helemaal vinden
Ik ben begonnen met mijn Tinley studie en module 1 geeft veel juiste info over van alles m.b.t. de papegaai. Ik ben bezig met mijn huiswerkopdracht: situaties en gedrag uitschrijven (uitgebreid), en 1 gedrag helemaal uitdiepen evt. met filmpje. Daar heb ik vandaag grotendeels aan besteed.....................met resultaat en zeer verrassend. |
Zaterdag 27 Februari 2010 10:01 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Bedankt voor dit stukje Spetter, hier ga ik zeker nog ff verder op zoeken want ik dacht al dat ik wist wat je wou zeggen met het klikken wat ze deden, had er alleen niet zo'n idee van wat ze ermee wilden bedoelen. Moet inderdaad wel toegeven dat onze Jos het ook wel eens doet, nu minder als vroeger maar het kan nog wel eens gebeuren. Nu kan ik er ook eens op letten of hij dan echt die indruk van overstuur zijn wil geven aan me. Dat is me nog niet zo opgevallen maar zal er zeker eens op letten.
Alvast van harte bedankt hoor.  |
Maandag 1 Maart 2010 9:39 am |
|
|
Spetter
Vlieger
Weet je, de studie van papegaaien is nog lang niet af (staat ook in de opleidingsmap). Onze huisvogels zitten nog zo dicht bij hun grootouders dat door de jaren heen nog veel zal worden toegevoegd m.b.t. studie / ervaringen.
Als we kijken hoe de grootouder heeft geleefd in het wild, en daar zoveel mogelijk op aansluiten, en de moeite willen doen om ons te verdiepen (leren de gaaientaal te verstaan), is dat voor hen en ons als eigenaar prettig. Wij kunnen wel veel willen, doch als het niet in de lijn ligt met het normale instinctieve gedrag..................slaan we de plank mis.
Tenslotte zijn zij niet gedomesticeerd, en wij wel. |
Maandag 1 Maart 2010 9:57 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Wat een intressante info plaats je over wat je leert bij Tinley. Is het niet een idee om er een topic voor te openen met wat jou bevindingen zo zijn? Wat je leert? Wat je opvalt? Wat je fascineert?
Zou ik wel erg boeiend vinden eigenlijk...  |
Maandag 1 Maart 2010 10:48 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by Egwene
Wat een intressante info plaats je over wat je leert bij Tinley. Is het niet een idee om er een topic voor te openen met wat jou bevindingen zo zijn? Wat je leert? Wat je opvalt? Wat je fascineert?
Zou ik wel erg boeiend vinden eigenlijk...
Ik ook! |
Maandag 1 Maart 2010 5:54 pm |
|
|
Spetter
Vlieger
Ga ik doen  |
Maandag 1 Maart 2010 8:11 pm |
|
|
|
|