|
|
|
esjo
Moderator

| Compleet nest met kraaien uit boom gevallen |
|
|
Heb ik weer...
Gister middag...vlak voor we weg gingen nog even met Sandor lopen.
Je raad het misschien al. Een heel nest met jonge kraaien uit de boom gevallen plus een grote tak.
Twee waren er dood en de derde leefde nog.
Eerst wilde ik hem meenemen maar aangezien er een heel nest op de grond lag kraag ik een beter idee.
In hoge bosjes heb ik het kraaien nest weer opgebouwd en daar de kraai ingedaan die de val had overleefd.
Gisteravond ging het goed en ook vandaag gaat ie hartstikke goed. De ouders voeren het jong en de katten kunnen er moeilijk bij. Maar sowieso omdat de kraaien hem voeren zullen ze het jong wel verdedigen.
Ik hou jullie op de hoogte van weer een kraaien verhaal. |
Maandag 8 Mei 2006 5:22 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik word er helemaal kraai-ig van....
4e alinea "kraag" moet natuurlijk kreeg zijn  |
Maandag 8 Mei 2006 5:23 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
wat goed zeg van je. |
Maandag 8 Mei 2006 5:27 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Jammer voor die twee andere kraaitjes!!
Goed opgelost Esjo.
Hopelijk redt dat ene kraaitje het. |
Maandag 8 Mei 2006 5:27 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Esjo, wat een schitterend verhaal, dat je dat derde kraaitje zo hebt gered.. En hij is nog bij de ouders ook!
Wel jammer van de andere kraaitjes..  |
Dinsdag 9 Mei 2006 10:21 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Och wat zonde. Die ouders hebben vast nog niet veel ervaring in t bouwen van nesten? Wij hadden hier eerst tortelduifjes die t t 1e jaar ook nog niet goed konden...alle jongen tot 2 keer toe dat jaar dood op de grond met hun nestje van maar een stuk of 10 takjes Wel mooi dat je die 1e nog terug kon zetten met nest en al Ik hoop dat er geen akelige kat ofzo komt en hij t redt! T Mooiste is gewoon als ze in de natuur opgroeien Is t jong trouwens net zo oud als onze Vriend? (ja uhmm...hij heet dus Vriend Is eigenlijk vanzelf ontstaan omdat we steeds geen naam hadden, maar hem vriend noemden ) Eerlijk gezegd vraag ik me nu in deze situatie toch wel even af of hij niet ook in dat nest kan  |
Dinsdag 9 Mei 2006 2:51 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Het gaat nog stees goed, al moet ik wel zeggen dat het nest van ellende weer uit elkaar begint te vallen. Morgen zal ik ze eens helpen om het nest wat steviger te maken.
Vanochtend vroeg zat het kraaitje weer op het gras voor de struiken. Ik hem weer het nest ingedaan en daar zit ie nog. Hij was net (20.00 uur)lekker aan het slapen.
En "vriend" ....er is weinig plek in de takkeberg. Maar we kunnen het altijd proberen natuurlijk.
 |
Dinsdag 9 Mei 2006 7:00 pm |
|
|
esjo
Moderator

En ja Tommy, hij lijkt ongeveer van dezelfde leeftijd. Misschien iets ouder want hij zit al wel wat beter op zijn poten. Maar ja, Vriend is nu ook een week ouder dus die zal ook wat stabieler zijn inmiddels.
Zwaar zeker, elke keer voeden, poep ruimen. Petje af hoor  |
Dinsdag 9 Mei 2006 7:16 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hihi je hebt t maar druk met dat nest Esther! Ik hoop toch wel dat dat ding niet steeds naar beneden kukelt hoor straks ben jij er een keertje niet om hem terug te zetten...kan hij misschien met een stuk ijzerdraad vast ofzo? t nest dan he? niet die vogel Tsja...en of vriendje wel in zo'n wankel nest moet?
t Voeren gaat goed hoor...t is wel druk en je moet met alles wat je doet rekening houden met voertijden, maar het is ook wel erg leuk en lief natuurlijk . Het is gewoon meer dat ik toch vind dat ze t beste in hun eigen familie kunnen opgroeien, en dan bang voor mensen kunnen blijven Merlijn kon toen helaas niet terug zonder veel risico ...anders had ik het gedaan Maar Vriend groeit inderdaad als kool Hij staat al ...soms echt heel hoog op zn poten en kijkt om zich heen en slaapt ook minder dan eerst. En die veren ook...dat gaat snel hoor. Doordat die groter worden lijkt t steeds meer een grote vogel  |
Dinsdag 9 Mei 2006 8:21 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ik heb het nest zonet al gereorganiseerd. Was ook wel nodig. Morgenochtend maar weer eens kijken hoe het ervoor staat.
Even daarvoor was er een kat in de buurt maar papa en mama kraai verdedigen het jong met al hun kinderliefde. Fantastisch om te zien. Hoe hard kan een kat lopen als ie achterna gezeten wordt.
Ik heb een paar fotootjes gemaakt van deze kraai. Ik zet ze zodadelijk in mijn dagboek. Deze is ook wel lief hoor. |
Dinsdag 9 Mei 2006 8:32 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Wat een leuke fotos! Echt prachtig om dat nest in die struik te zien Gelukkig zijn kraaien wel groot...ik denk ook niet dat een kat snel iets durft te doen tegen die woeste ouders Onze katten hadden ook veel respect voor Merlijn  |
Dinsdag 9 Mei 2006 9:28 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Wat zijn ze daar nog klein en lief!!!! |
Dinsdag 9 Mei 2006 9:30 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Helaas, het kraaitje is overleden .
Ik ging net kijken en hij ligt nog wel gewoon in zijn nest maar leeft niet meer.
Misschien toch niet genoeg voeding gehad?
Volgende keer als dit gebeurt ga ik zelf wel bijvoeden en dan vooral voor de nacht. Helaas mocht het voor dit kraaitje niet zo zijn. |
Woensdag 10 Mei 2006 8:25 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ohhh wat een leuke foto's zeg!
Ik moest stiekem lachen toen je zei dat een kat hard kan lopen als hij achterna gezeten wordt. Zo'n kraai is best groot!  |
Woensdag 10 Mei 2006 10:10 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Dat is treurig,Esjo
Maar verwijt het je niet zelf,je hebt gedaan wat je kon.
Helaas zit ook de natuur wreed in elkaar. |
Woensdag 10 Mei 2006 12:18 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 8:19 pm
|
|
|
|