De Kea!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Ziya
Fluffies bewoner

De Kea!  Reageer met quote  

http://www.youtube.com/watch?v=b9U9YT_KC1I&NR
Bericht Woensdag 18 Oktober 2006 7:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ohhh hahahhaa Ziya dit is gewoon té toevallig. Ik zag een paar dagen geleden (toevallig bij het zappen) een stukje over dit soort gaaien. Het was op een Duitse zender en de titel was "Kluge vogel" Laughing Het was echt een geweldig stukje want wist je dat deze vogels bekend staan om hun enorm technisch inzicht? Ze gaven ze allerlei ingewikkelde speeltoestellen waarbij het aankwam op hun technisch vernuft om aan het lekkers te komen. Ze werden daarbij ook getest op hun vermogen tot samenwerking en dit leverde hilarische televisie op! Conclusie was dat ze misschien niet zo goed samenwerkten. Er was een vogel die in eerste instantie heel snel doorhad hoe het moest maar daardoor kon hij zelf niet bij het voedsel. Iedere keer als hij met zijn poten een hefboom bediende ging er aan de andere kant een deksel open waardoor zijn vriendjes bij het voedsel konden komen. Als hij dan zelf hard aangerend kwam ging de hefboom natuurlijk weer naar beneden Rolling Eyes . De rest stond dan naar hem te kijken van HUP terug jij en de hefboom bedienen. Echt lachen was ook dat ze eerst probeerden het deksel zelf omhoog te wippen maar dat kwam steeds naar beneden. Toen hun vriendje de hefboom bediende keek de rest steeds schichtig naar boven omdat ze het deksel op de kop verwachtten Laughing.
Toen ze de test nog moeilijker maakten (en dat had je moeten zien, het was echt supermoeilijk, ze moesten omhoog en een blok laten vallen op de hefboom) was het superverbazingwekkend hoe snel ze het door hadden. Door deze methode kon de vogel die het blok precies op de goede plek liet vallen (een heel zwaar blok ook nog) zelf bij het voedsel komen omdat het blok immers de hefboom op zijn plaats hield)

Het was een geweldig stukje tv en ik wist de naam van de gaaien niet en nu zie ik ze hier in dit filmpje wat jij gepost heb. Tnx!
Bericht Donderdag 19 Oktober 2006 10:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Nog een reden om naar het NOP te gaan Patricia.... daar hebben ze ook een stel Kea's zitten Very Happy
Bericht Donderdag 19 Oktober 2006 11:25 am
 Gebruikers profiel bekijken  
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Haha dat klinkt echt supergrappig Patricia Laughing
En ze waggelen ook zo leuk Laughing
Bericht Donderdag 19 Oktober 2006 11:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Volgens mij heb ik dat ook al eens gezien!!!
heel grappig is dat!!!
Bericht Donderdag 19 Oktober 2006 12:03 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Owh geweldig Patricia. Dat had ik graag gezien! Laughing
ik heb eens op tv gezien dat ze jonge vogels uit een hol gingen opgraven en daarna op aten...dat vond ik toch minder leuk Sad
Bericht Donderdag 19 Oktober 2006 12:28 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Patricia
Ohhh hahahhaa Ziya dit is gewoon té toevallig. Ik zag een paar dagen geleden (toevallig bij het zappen) een stukje over dit soort gaaien. Het was op een Duitse zender en de titel was "Kluge vogel" Laughing Het was echt een geweldig stukje want wist je dat deze vogels bekend staan om hun enorm technisch inzicht? Ze gaven ze allerlei ingewikkelde speeltoestellen waarbij het aankwam op hun technisch vernuft om aan het lekkers te komen. Ze werden daarbij ook getest op hun vermogen tot samenwerking en dit leverde hilarische televisie op! Conclusie was dat ze misschien niet zo goed samenwerkten. Er was een vogel die in eerste instantie heel snel doorhad hoe het moest maar daardoor kon hij zelf niet bij het voedsel. Iedere keer als hij met zijn poten een hefboom bediende ging er aan de andere kant een deksel open waardoor zijn vriendjes bij het voedsel konden komen. Als hij dan zelf hard aangerend kwam ging de hefboom natuurlijk weer naar beneden Rolling Eyes . De rest stond dan naar hem te kijken van HUP terug jij en de hefboom bedienen. Echt lachen was ook dat ze eerst probeerden het deksel zelf omhoog te wippen maar dat kwam steeds naar beneden. Toen hun vriendje de hefboom bediende keek de rest steeds schichtig naar boven omdat ze het deksel op de kop verwachtten Laughing.
Toen ze de test nog moeilijker maakten (en dat had je moeten zien, het was echt supermoeilijk, ze moesten omhoog en een blok laten vallen op de hefboom) was het superverbazingwekkend hoe snel ze het door hadden. Door deze methode kon de vogel die het blok precies op de goede plek liet vallen (een heel zwaar blok ook nog) zelf bij het voedsel komen omdat het blok immers de hefboom op zijn plaats hield)

Het was een geweldig stukje tv en ik wist de naam van de gaaien niet en nu zie ik ze hier in dit filmpje wat jij gepost heb. Tnx!

Ahh! waaom mis ik al die programma's over gaaien! Mad
Maar uit jouw verhaal lijken deze vogels wel op kraaien,
En zijn ze mischien ook zo slim?
Maar Patricia, als je weer iets over papegaaien ziet op tv,
dan moet je mij ook waarschuwen! Very Happy Wink
Op animal planet zie ik alleen vaak katten, honden, paarden.. Confused
of leeuwen enzo (maar dat is wel leuk!)

Ik vind ze extreem mooi!!
Vanwege die vorm, grootte, en omdat ze veel slopen! Shocked
Hebben ook iets weg van een roofvogel!
Ik had die ook een keertje op tv gezien,
Werd verteld dat ze veel auto's slopen! Very Happy
Bericht Donderdag 19 Oktober 2006 2:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Owh geweldig Patricia. Dat had ik graag gezien! Laughing
ik heb eens op tv gezien dat ze jonge vogels uit een hol gingen opgraven en daarna op aten...dat vond ik toch minder leuk Sad

Dat is idd zielig,
Geen ander gaai zou dat doen toch?? (ander vogel opeten) Confused
Bericht Donderdag 19 Oktober 2006 2:07 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik vond die snavel al zo indrukwekkend Shocked Tja, de natuur is in onze ogen vaak wreed maar het zijn niet dieren die dieren uitroeien moeten we maar denken.

Het was een erg grappig en informatief stukje over die kea's maar ik zag het min of meer perongeluk tijdens het zappen. Wij kijken digitale tv en dan zie je tijdens het zappen vaak eerst de naam van het programma verschijnen. Dus ik zag "kluge vogel" voordat ik beeld zag en besloot even te blijven hangen Cool Gelukkig maar want het was erg leuk om dat stel bezig te zien. Ze zijn echt heel slim en daar staan ze blijkbaar ook om bekend. Ze kijken echt naar het aan te pakken probleem en lossen het dan binnen no time op. En dit zonder dat het eerst voorgedaan wordt!

Nou dit is inderdaad een extra reden om naar het NOP te gaan Igor Very Happy
Bericht Vrijdag 20 Oktober 2006 4:15 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hoeveel zitten er in het NOP dan?? hoeveel Kea's..
Bericht Vrijdag 20 Oktober 2006 4:34 pm
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

zitten er kea's in het NOP dan!!?!??! zou wel heel raar zijn...het is verboden kea's te houden sinds ze beschermt worden...

Kea's eten andere vogels(jonge kuikens, even groot als zeizelf)...zo zag ik dat in een docu...erg mooie aparte vogels met rara leefgewoonten..

Ze staan ook in mijn dagboek omdat ik helemaal weg van ze ben! maar nog meer van de kakapo...in de toekomst wil in naar nieuwzeeland en dan wil ik als ik de kans krijg zeker mee gaan helpen met de projecten de kakapo te redden van zijn ondergang op de zuidereilanden
Bericht Vrijdag 20 Oktober 2006 10:47 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik weet zeker dat er een Kea zit in het NOP ja,
Maar weet nie hoeveel, ik denk 1?
De kakapo vind ik eigenlijk niet echt op een papegaai lijken Confused
Bericht Vrijdag 20 Oktober 2006 10:49 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Als je dan daar bent!!
hebben wij dan een goedkoop logeeradres??? Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Bericht Vrijdag 20 Oktober 2006 10:51 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by tbonteboertje
in de toekomst wil in naar nieuwzeeland en dan wil ik als ik de kans krijg zeker mee gaan helpen met de projecten de kakapo te redden van zijn ondergang op de zuidereilanden

Zijn er niet veel van nee, echt heel weinig,
kan er zelf heeel weing plaatjes van vinden,
Zou wel echt jammer zijn als die er niet meer zouden zijn..
Bericht Vrijdag 20 Oktober 2006 10:52 pm
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja kijk het zit zo:

Sinds veel mensen uit de wereld naar NieuwZeeland verhuisden, namen ze met de boten veel ongedierte mee waar de nieuwzeelandse dieren niet tegen opgewassen waren zoals: ratten/wasberen/katten..

De dieren in nieuwzeeland kennen namelijk weinig vijanden, vandaar dat ze nergens bang voor zijn..dus vallen ze makkelijk ten prooi aan huisdieren van immigranten..

Dus werden de kakapos (die niet kunnen vliegen) allemaal gedood door die roofdieren..

Gelukkig leven ze ook op de zuidereilanden waar nog niet of nauwelijks ratten/katten rondlopen! het is trouwens ook verboden op die eilanden te komen ben je geen wetenschapper...

persoonlijk vind ik de kakapo wat weg hebben van de australische parkieten met een uilenlichaam Laughing ....maar het is bewezen dat ze slimmer zijn als uilen..
Bericht Vrijdag 20 Oktober 2006 11:16 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 8:26 pm
  Berichten van afgelopen: