de rui

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
pieter en truus
Kuikentje

de rui  Reageer met quote  

ik heb 2koppels bonte boeren(senegal papegaaien) en een van die 4 papegaaien is volgens mij in de rui. is die gewoon heel vroeg met het verliezen van zijn veren? of zal er iets mis wezen met het eten? graag tips
Bericht Vrijdag 28 Augustus 2009 4:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmm, gek dat het er maar eentje is. ben je zeker dat het de rui is? Is hij of zij niet aan het plukken? Heb je eventueel foto's ervan? Kan je in een foto-album zetten (kijk ff in de linkerkolom, daar staan knopjes en daar staat ook foto-album tussen)
Bericht Vrijdag 28 Augustus 2009 6:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
pieter en truus
Kuikentje

Reageer met quote  

nee ze is niet aan het plukken dat weet ik 100 procent zeker.
ik geef ze grote parkieten en papegaaienzaad, gewoon eivoer beetje natgemaakt met water, en 2 maal daags water, ik geef ze s'middags altijd nog ff fruit of brood in melk, en over de appel en brood in melk doe ik mineralen
Bericht Zaterdag 29 Augustus 2009 1:20 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oei, brood en melk? Dat is eigenlijk niet echt gezond voor ze. In brood zit gist en zout, is niet goed voor ze en melk is ook niet geschikt voor ze.
Gaaitjes hebben wel nood aan vers fruit (maximum 4 uur in de kooi laten om schimmels tegen te gaan) en verse groenten.
Krijgen ze ook pellets?
Bericht Zaterdag 29 Augustus 2009 1:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
pieter en truus
Kuikentje

Reageer met quote  

nee ze krijgen geen pellets.( en ik heb ook ff op jou profiel gekeken joske en die bonte boer zijn echt schatjes Hartje ) en brood in melk kregen ze toch al niet vaak
Bericht Zaterdag 29 Augustus 2009 1:28 pm
pieter en truus
Kuikentje

Reageer met quote  

fok jij ze ook of heb jij ze alleen tam?
Bericht Zaterdag 29 Augustus 2009 1:29 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoihoi,

Dank je voor je compliment.

Nee, ik fok er niet mee. Jos is nu 2 jaar geworden en Fluf een jaartje. Fluf is een opvangertje die spreidpootjes had en die hebben we opgevangen en laten behandelen.
Hier kan je Fluf zijn verhaal lezen:
http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=4135
Joske hebben we van toen hij een week of 10 was ongeveer.
Kweken zit er niet dadelijk met ze maar zeg nooit nooit natuurlijk. Wie weet als we veel plaats hebben dat het toch nog kan maar het probleem met mij is dat ik moeite zou hebben met afscheid nemen van de jonkies Embarassed Laughing Laughing
Pellets zijn vaak een heel goede aanvulling op de voeding. Hier zitten ze op een dagelijks menu van:
-de hele dag toegang tot pellets (op dit moment nog scenic maar ik ga terug naar Harrisons)
- Dan krijgen ze elke dag vers eten, verse groenten, beetje fruit, birdy bread wat ik bak, witte boontje, rode boontjes, kikkererwten (gekookt allemaal de bonen), brocolli, erwtjes, kervel, ... enorm veel mogelijkheden.
In de namiddag krijgen ze een beetje kiemzaad (Jos maximum 2 theelepels en Fluf 1 tot anderhalf lepeltje) en 's avonds krijgen ze een klein beetje droge zaadjes van versele-laga. Dat is zowat hun voedingsschema.
O ja, tussendoor krijgen ze wel eens een cachew noot of een amandelnoot en als trainingssnoepjes gebruik ik pijnboompitjes
Bericht Zaterdag 29 Augustus 2009 1:36 pm
pieter en truus
Kuikentje

Reageer met quote  

thx dit zal ik proberen. en het is mijn bedoeling om ermee te fokken en daar 1 jonkie van tam te maken. ik zal het afscheid van de jonge gaaitjes natuurlijk ook nie leuk vinden. maja ik heb zoiets als ze maar goed terechtkomen.
ik heb nu 2 fok koppels bonte boeren, en in de herfst ga ik bezig met een kooi voor geelmaskerdwergpapegaaien ook om mee te fokken.
maar het is helaas te gevaarlijk om met deze dure vogels een vlucht te bouwen want ik woon in groningen en daar worden er heel veel gestolen Sad
Bericht Zaterdag 29 Augustus 2009 1:43 pm
pieter en truus
Kuikentje

Reageer met quote  

wat is birdy bread eigenlijk
Bericht Zaterdag 29 Augustus 2009 1:44 pm
pieter en truus
Kuikentje

Reageer met quote  

kiemzaad durf ik eigenlijk niet ik wil het risico niet nemen dat het giftig word
Bericht Zaterdag 29 Augustus 2009 1:52 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=4869
Dit was ons eerste birdy bread dat ik gebakt had, vinden ze heerlijk maar ik gebruik ook niet elke keer dezelfde groenten of zo hoor, kan je zelf in spelen en variëren.

Kiemzaad giftig worden? Schimmelen ja maar ik laat het niet in de potten om enkel daar water door te gieten, elke 2 uur ongeveer haal ik alles eruit en spoel het onder de kraan en tussenin spoel ik het nog eens in hun bakken. Kiemzaad moet altijd fris ruiken, daaraan weet je heel erg veel.
Bericht Zaterdag 29 Augustus 2009 2:21 pm
pieter en truus
Kuikentje

Reageer met quote  

bedankt voor de tips sarah als we jonge gaaitjes hebben zal ik wel een berichtje achterlaten
Bericht Zaterdag 29 Augustus 2009 6:08 pm
pieter en truus
Kuikentje

Reageer met quote  

oja bijna vergeten ik ben helemaal gek op bonte boeren en ik vond fluf als kleintje zoooooon schatje Hartje wat lief
Bericht Zaterdag 29 Augustus 2009 6:15 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Geen dank hoor.
En bedankt voor je complimentje.

O ja, als je wil kan je ook een foto-album, een dagboek of een gebruikerspagina aanmaken. We zien namelijk heel graag foto's en filmpjes en volgen uiteraard supergraag jullie verhalen en avonturen. Ja
Bericht Zaterdag 29 Augustus 2009 7:40 pm
pieter en truus
Kuikentje

Reageer met quote  

ik zet er nu de foto's vam de gaaitjes Vogeltjes op als je wil kijken en ik heb ook een foto van truus gemaakt dat is de papegaai die in de rui is Veertje
Bericht Zondag 30 Augustus 2009 8:31 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 8:28 pm
  Berichten van afgelopen: