|
|
|
Tommy
Moderator

De enige die hier belangstelling heeft is Tommy. hij "klikt" altijd en snavelt dan even met zn spiegelbeeld. De eerste keer dat ik hem voor de spiegel hield rekte hij zn nekje en zei heel luid...ohhhhhhhhhhhh Halloooooooooooo Dat was zoo schattig |
Maandag 30 Oktober 2006 3:55 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
jade tikt er ook tegen met zijn snavel |
Maandag 30 Oktober 2006 4:12 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Tommy
De enige die hier belangstelling heeft is Tommy. hij "klikt" altijd en snavelt dan even met zn spiegelbeeld. De eerste keer dat ik hem voor de spiegel hield rekte hij zn nekje en zei heel luid...ohhhhhhhhhhhh Halloooooooooooo Dat was zoo schattig
Dat klikken, bedoel je dat hij z'n onder en bovensnavel langs elkaar laat gaan? Worden daarbij zijn pupillen klein en groot? |
Dinsdag 31 Oktober 2006 10:44 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Nee dat klikje niet, hij maakt een luid klik geluid...dat doet hij ook vaak als hij met Guano wil zoenen  |
Dinsdag 31 Oktober 2006 11:36 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ohhh hij wil met z'n spiegelbeeld zoenen! Narcistje? |
Woensdag 1 November 2006 12:04 am |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by Tommy
Nee dat klikje niet, hij maakt een luid klik geluid...dat doet hij ook vaak als hij met Guano wil zoenen
O, denk je dat dat 'klik'geluid wil zeggen dat ze willen zoenen Tommy?
Of niet speciaal bij alle/veel gaaitjes?
Hebben jullie al een wit kruis op je gaai geschilderd? Nee, ik ben niet gek geworden maar op het nieuws was te zien hoe een olifant in de spiegel keek en toen een wit kruis op d'r kop 'betastte'
Dieren blijven geweldig hè? |
Woensdag 1 November 2006 10:58 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

|
|
|
Nee, volgens mij is dat echt iets van Tom en Gwaan? Tommy heeft t van Guano overgenomen en zijn dat toen samen als kus/kroel commando gaan gebruiken t klinkt als een soort POEK-achtig klikje
Dat witte kruis werkt helaas niet bij papegaaien. Ze zien alles zo ook, doordat ze hun ogen zijwaards hebben en hun kop volledig draaien. Er is nml wel onderzoek gedaan en bij dolfijnen deden ze dat geloof ik ook met een teken? maar bij gaaitjes werkt dat dus niet. Wat je volgens mij wel kunt doen als onderzoek is een stuk karton oid omhooghouden en dan de gaai aan de ene kant houden, zodat hij er niet omheen kan kijken. Als je dan iets aan de andere kant van t karton doet, dan ziet hij t alleen IN de spiegel. Als hij dus in de gaten heeft dat t spiegelbeeld een reflectie is zal hij om t karton heen willen kijken of dat ding van de spiegel daar echt is Moet je wel weer oppassen dat hij niet reageert op t geluid, of de beweging ofzo natuurlijk Hier werkte t wel, maar ik heb nog niet goed genoeg mn best gedaan het ding onopvallend erachter te plaatsen. Beter zou mss zijn... eerst die "muur" te plaatsen en dat dingetje (iets lekkers) er al achter verstoppen en dan de vogel te halen  |
Donderdag 2 November 2006 2:59 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Bob kokt voedsel voor zichzelf op als hij zichzelf in een spiegel ziet Hij is een beetje verwaand
Emma heb ik nog nooit echt voor een spiegel gehouden. Als ze zichzelf in het raam ziet blijft ze wel erg lang kijken maar daar blijft het dan ook bij. |
Donderdag 2 November 2006 3:52 pm |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Leuk dat je daar al mee geëxperimenteerd had Tommy
Heb je nog es een gezellige 'up-date' van al je gevederde familieleden?  |
Donderdag 2 November 2006 10:27 pm |
|