|
|
|
Sayuri
Eitje
|
| Dieren/vogelarts kosten |
|
|
Ik ben me een beetje aan het inlezen voordat ik definitief het besluit neem om een vogeltje te nemen. Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar de Pyrrhura. Nu lees ik hier en daar dat je regelmatig met je vogel naar een dierenarts moet. Ik heb zelfs gelezen dat het verstandig is VOOR je een vogel koopt alvast een dierenarts spaarpotje aan te maken.
Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten? Hoe vaak zou je gemiddeld een dierenarts moeten bezoeken, is dit onderhoud of zijn er bepaalde onderzoeken die regelmatig gedaan moeten worden? en welke kosten gaan daar gemiddeld mee gepaard?
Bedankt! |
Donderdag 3 Maart 2011 5:20 pm |
|
|
|
|
Sayuri
Eitje
|
Oh, even een nagedachte, hoe zit het met verzekeren?
Zou een dieren zorgverzekering deze kosten vergoeden of zijn arts bezoekjes niet regelmatig genoeg om daar baat bij te hebben? |
Donderdag 3 Maart 2011 5:28 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
uhm, ik ben met mijn gaai 1 keer naar de VA geweest. dat is 7 jaar geleden. sindsdien nooit meer hoeven gaan. je gaat naar een VA als je ziet dat je vogel niet in orde is of al sjij op ziekten wilt testen. elke arts heeft weer zijn eigen prijzen. er bestaat meen ik nog geen speciale verzekering voor je gaai om deze kosten te reclameren.
het ligt er ook aantot hoe ver jij wilt gaan voor je gaai. dat is voor ieder verschillend. ik ken mensen die liever het een poos aankijken of het beter wordt en anderen die om de paar dagen bij de va zitten omdat het beestje mischien iets kan hebben. |
Vrijdag 4 Maart 2011 10:56 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Veel problemen zijn al te voorkomen met goede voeding.
Ik ga 1 keer per jaar op controlle. Ik heb oudere vogels (45+)
1 ervan bleek na het vorige onderzoek beginnend staar te hebben.
het is net als bij een kat en een hond. Je weet dat ze wat kunnen mankeren en dat als je naar een VA moet het geld gaat kosten.
Als je een vogel aanschaft heb je zo ie zo de kosten voor het laten testen op de standaard ziektes.
het nadeel is, met papegaaien, dat een gewone dierenarts er vaak weinig tot geen verstand van heeft. dus kom je al snel bij een vogelarts terecht waar je een stukje voor moet rijden.
het is hoe dan ook altijd handig om een spaarpotje te hebben voor onverwachte zaken.
Zowel voor medische kosten van een huisdier, als voor een huishoudelijk apparaat wat er mee uitschijdt. |
Vrijdag 4 Maart 2011 3:48 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik ga het liefste helemaal niet naar de vogelarts, dat levert toch stress op voor je vogel....maar met een van de twee moet ik straks wel, omdat ik die niet in mn eentje kan/durf te wieken en ik m even een algemene check up wil laten geven, gaan we. Met mn andere vogel ben ik nog nooit geweest, gelukkig, al is ze wel getest... Het is altijd handig om een potje te hebben, voor onvoorzien. Mankeert je vogel echt wat, reken dan al snel op een paar honderd euro....  |
Vrijdag 4 Maart 2011 8:36 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 8:36 pm
|
|
|
|
|
|