Donker?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Marleen: Ook al zo'n leuke haan thuis gehad? Ik ben stiekem wel een beetje jaloers. De enige huisdieren die ik vroeger had waren parkietjes en vissen. En een waterschildpad. (Was alergisch.. Sad)
Bericht Dinsdag 31 Januari 2006 8:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh Patries, wat een schitterend verhaal. Ik zie het al zo voor me: Zo'n haan op veel te lange poten! Ha ha ha!
Bericht Dinsdag 31 Januari 2006 8:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Hahahah wat een leuk verhaal Patricia! Very Happy
Maar nu heb je ook hele lieve gaaitjes he Sue Very Happy
Toen ik nog thuis woonde hadden we ook al veel dieren.
Paarden, pony's honden, poes, kippen (en Kukel), eendjes,
bokje en een geitje, duiven, parkietje, gaaitje, cavia's,
hahahaha het leek de kinderboerderij wel.
Maar was wel altijd heel gezellig.
Ik moest wel meehelpen hoor (van mijn vader en moeder,)
met voeren, stallen en hokken schoonmaken. Hahaha
maar dat vond ik juist leuk.
En in het voorjaar en in de zomer moest ik altijd voor
dat ik naar school ging de paarden en de pony's naar
de wei brengen, maar dat was 4 km verder.
Zat ik op de grootste en de rest had een halster aan
met een touw en die had ik dan vast.Pffffffffff......maar als
ze dan in de wei stonden moest ik helemaal terug lopen
naar huis met m'n zadel en hoofdstel op m'n arm. Sad
Hahaha maar ik heb er niet mee geleden hoor! Very Happy
En niet te vergeten het hooien in de zomer. Maar het
was altijd heeeeel gezellig.
Ben met dieren opgegroeid, en zou ook niet meer zonder
kunnen. En bij Anthony precies hetzelfde natuurlijk,
hij is ook met dieren opgegroeid en zou ook niet meer
zonder kunnen.
Bericht Woensdag 1 Februari 2006 3:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Wow Marleen dat is echt altijd een gezellige dierenbende geweest bij jullie zeg Very Happy Ik snap wel dat je mee moest helpen en vooral heen naar de paardenwei zal wel leuk geweest zijn maar terug.. Confused knap hoor, iedere dag 4 km met zadel en hoofdstel e.d. op je arm. Sterk meid was (ben) jij! Ik vind 100 meter al genoeg eigenlijk Embarassed
Echt leuk dat je met zoveel dieren opgegroeid bent. Wij hebben altijd in de stad gewoond en verder dan Carlo de haan (die echt een beetje mislukt was met die hele lange poten hihi maar wel heel grappig), cavia's, hamsters, schildpad, kanarie's, parkieten en een poes zijn wij vroeger niet gekomen.
Bericht Woensdag 1 Februari 2006 4:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Nou Patricia, dat vind ik ook veel dieren hoor!!!
Gezellig he? Very Happy
Je krijgt zoveel vriendschap en liefde van dieren! Very Happy
Als ik bv ff de was op ben wezen hangen boven of zo,
en ik kom weer terug beneden, zijn ze zoooo blij. Dan
word ik begroet of ik weken ben weggeweest. Laughing
Bericht Woensdag 1 Februari 2006 4:46 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hahahaha ja leuk is dat he? Volgens mij zijn vooral papegaaien daar wel heel sterk in he? Hier kan Gizmo weer erg goed vliegen Embarassed
Gisteren was ik even boven, Sven was gewoon beneden bij Gizmo en toch had ik meteen bij binnenkomst Patssssssssss en vogeltje in mijn kraag die me begroette alsof ik net terugkwam van een wereldreis hahahah.
Ik ben op het moment een beetje aan het twijfelen of ik alweer zal wieken, zolang ik niet met hem naar buiten ga is het ook wel weer ontzettend grappig om te zien hoe goed hij zich vermaakt met overal eens een kijkje te nemen. Het heeft zo zijn voor en nadelen maar dat stoere dat er alweer bij komt kijken is nog wel even heel grappig Wink
Bericht Woensdag 1 Februari 2006 4:56 pm
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Ja, dan kun je hem toch weer wieken als het
niet meer zo koud is, als ie weer mee naar buiten gaat?
Ik vind het wel leuk hoor dat gefladder! Very Happy
Bericht Woensdag 1 Februari 2006 5:02 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja ik vond het gefladder zo leuk bij marleen.
ik denk dat ik nu eens afwacht met wieken en bekijk hoe het met vliegen gaat.
Bericht Woensdag 1 Februari 2006 6:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Bericht Woensdag 1 Februari 2006 9:13 pm
Bie
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

wij hebben ook besloten om Wiske haar vleugeltjes niet terug te wieken. als het echt tegenslaat kunnen we het nog altijd terug doen, maar momenteel laten we het maar, laat ze maar groeien die vleugeltjes!
hehe
Bericht Donderdag 2 Februari 2006 10:46 am
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Het is inderdaad best wel grappig, vooral omdat Gizmo voor de rest erg tam is natuurlijk want je kan nu al zien dat het weer beter kunnen vliegen ook alweer iets stoerder gedrag veroorzaakt. Ik bedoel maar, hoe zou je zelf zijn? Dan kijk je toch ook een beetje neer op die arme vleugellamme mensjes? Laughing Ik laat het nog maar even zo, hij blijft gewoon heel lief en het is grappig om te zien dat hij nu wat meer (lees; verder) op onderzoek uitdurft en zelfs alweer heel af en toe uit zichzelf op de grond wil lopen (dat doet hij dus echt niet als hij weet dat hij niet goed meer kan vliegen).
Maar...eerlijk is eerlijk, heel lang gaat dit toch niet duren want zowel Mo als ik vinden het ook heerlijk om lekker buiten te kunnen lopen en tam of niet, zwaan kleef aan of niet, bij schrik is hij toch echt weg en daar moet ik niet aan denken en Mo'tje zelf ook niet, dat weet ik zeker.
Bericht Donderdag 2 Februari 2006 4:22 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Groot gelijk hoor Patricia, Ridder Schijtebroek mag best een paar weekjes Stoere Perry spelen.... je weet immers dat het maar tijdelijk is. (omdat je hem tóch weer mee naar buiten wilt nemen bedoel ik... Embarassed )

Bovendien snap ik ook best dat wieken niet je favoriete hobby is Twisted Evil en je lekker wacht tot Sue weer eens richting 'haar tante' gaat Wink
Wieken is ook mijn grootste hobby niet, maar we zijn er alledrie (Daantje moet nog brrrrrr......) een beetje aan gewend en ook al verloopt het niet altijd vlekkeloos, achteraf valt het altijd weer mee! Ik kan het risico niet nemen joh, dan moeten ze overdag de kooi in en dát vind ik zieliger dan wieken!
Bericht Donderdag 2 Februari 2006 10:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hihi stoere Perry Laughing Gisteren noemde ik hem nog Thierry de Slingeraar (iemand die die serie nog kent? Ik zing er dan ook het liedje bij. Stoere Perry vloog naar de keuken, landde op de garde, slingerde zich naar de pollepel en vloog vervolgens naar de fruitmand).
Wieken is zéker niet mijn favoriete hobby en ik vind inderdaad dat Sue best weer eens richting tante (en dan vooral er voorbij! Wink ) uit kan komen Laughing
Het helpt ook niet dat ik gisteren een beetje mopperend tegen Mo'tje zei (die me overal achterna vloog) "tjonge jonge Mo wat kan je toch alweer goed vliegen"...waarop Hans zei "ja he? het lijkt wel een vogeltje..." ... (onder grote bijval van de kids Rolling Eyes ) Evil or Very Mad

Ik kan me heel goed voorstellen dat het bij jou niet de Flying Green Gang moet worden. Ik vind het al heel dapper van je dat de Green Boys overdag uit hun kooi zijn (Daantje nog niet toch?) en vrij rond kunnen scharrelen. Dat is geweldig voor ze. Rondvliegend zou echt te gevaarlijk zijn, zowel voor zichzelf als voor je huisraad denk ik.

Gizmo mag nog even "airborn" zijn, maar vanmiddag landde er een grote reiger bij onze vijver. ik wilde eigenlijk samen met Mo kijken waar in de buurt hij zich ophield (Sven zei dat de reiger toen hij uit school kwam op ons schuurtje zat) maar ik bedacht me net op tijd dat Ridder Schijtebroek meteen zou vergeten dat hij inmiddels stoere Perry was en er weleens vandoor zou kunnen gaan. Dus ik heb de biologieles maar even gelaten voor wat het was en denk dat ik er binnenkort toch aan moet geloven om de boel weer eens netjes bij te wieken Confused
Bericht Vrijdag 3 Februari 2006 4:54 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Een reiger, tsjaaaa die kan imponeren! Dan is Stoere Perry echt weer Ridder Schijtebroek... goed dat je daar aan dacht!!

Het leuke van Mo'tje is dat ie onder álle omstandigheden zo'n lekkere zwaan kleef aan is en lekker tam blijft! Merk je helemaal geen verschil met bijvoorbeeld "orders" minder snel opvolgen; opstappen, naar je toekomen als je roept...... (ohhhh neeeee, hij komt al nog vóórdat je roept natuurlijk Twisted Evil) dat soort dingen??!!

Daantje was na zo'n anderhalve week ook 'vrij' hoor Razz Weliswaar niet op dezelfde boom als O&T, dát gewenningsproces is nu net een beetje op gang, dus twee bomen in de kamer en twee kooien..... Wink en alles voor het raam (zij hebben er meer uren lol van dan ik) dus moet ik wat staarten opzij schuiven om zélf naar buiten te kunnen kijken (overdrijven blijft een vak Twisted Evil )
Bericht Vrijdag 3 Februari 2006 11:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Kijk, en dát vind ik nou zo knap van jou! Dat jij de rust en het vertrouwen hebt (of althans net doet of je dat hebt) om jouw drietal die vrijheid te gunnen. Zou je niet graag eens een hele dag een camera op het stel gericht hebben? Of uhmmm...nee, wat niet weet wat niet deert he? Laughing Of misschien zou je stomverwonderd zien hoe het drietal het prima met elkaar kan vinden Cool . Een geweldig zicht moet dat zien, om ze zo met zijn allen voor het raam te zien zitten.
Mo'tje vliegt hier al een hele morgen van de een naar de ander (hij zit nu heerlijk knarsend op mijn schouder, zal wel uitputting zijn Laughing ) Het grappige is dat hij meteen komt als je hem roept, minder grappig is dat hij ook meteen komt als je hem níet roept Rolling Eyes Waardoor Hans die altijd druk bezig is in huis nu constant druk bezig is mét een nieuwsgierig agaatje erbij Laughing Eigen schuld dikke bult Twisted Evil

Kortom ik vind gaaienmamsen met meer dan 1 gaaitje onder hun hoede die óók nog in staat zijn de vijf stapjes in praktijk te brengen gewoon ontzettend knap en buiten mijn "league". Laughing
Bericht Zaterdag 4 Februari 2006 12:36 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 8:42 pm
  Berichten van afgelopen: