Eerste gaaitje, alleen welke soort?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Carlijn
Eitje

Eerste gaaitje, alleen welke soort?  Reageer met quote  

Hebben jullie misschien suggesties over een wat rustigere papegaaien soort? Ik wil zoooo graag een gaaitje en was al helemaal in love met de Jardine Very Happy alleen die is zo prijzig (700,-) en naar mijn weten (en een aantal mislukte pogingen) heel moeilijk te krijgen. Ik woon namelijk op kamers (wel lekker ruim Razz ) en ik kan niet met een overactieve gaai in huis gaan zitten, want dan komen mijn buren en mijn medebewoonster in opstand! Ik weet natuurlijk dat de opvoeding heel belangrijk is, maar er zal vast veel verschil zitten tussen de soorten. Ik heb al heel veel gelezen over vanalles en nog wat (soorten en gedrag)...maar misschien hebben jullie een tip!
Groeten Carlijn
Bericht Dinsdag 23 Oktober 2007 6:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Eerste gaaitje, alleen welke soort?  Reageer met quote  

Wat bedoel je met overactieve gaai? Bedoel je dan vooral het geluid? (Dat lijkt me hetgeen wat het meest vervelend is voor je medebewoners?)
Of bedoel je ook het gedrag?
Bericht Dinsdag 23 Oktober 2007 6:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Carlijn
Eitje

Reageer met quote  

Dan bedoel ik het geluid dat ze maken, omdat ik toch rekening moet houden met andere mensen en nou eenmaal in een gehorig huis woon Confused Ik vind het verder juist heel leuk als een gaaitje lekker speelt/actief is!
Bericht Dinsdag 23 Oktober 2007 6:15 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm wat zijn nog meer 'eisen' die je stelt aan een vogel? Wat vind je nog meer leuk?
Ik vind pyrrhura's erg leuk. Het zijn parkietachtigen maar er zit ontzettend veel temperament in. Ze zijn actief, heeeel erg intelligent en ze gillen ook niet zo hard en vaak. (Tenminste, ik vind van niet)
Hun prijs schommelt geloof ik rond de 150 euro?? (Afhankelijk van de soort)

PS Kijk maar eens in mijn dagboek. Daarin staan foto's en filmpjes van Wheezy.
Bericht Dinsdag 23 Oktober 2007 6:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Carlijn
Eitje

Reageer met quote  

hi hi hi wat een schattige (ondeugende) vogels heb je Very Happy Leuk om te zien hoor! Ik heb ze nog niet eerder gezien, zal er eens wat meer over lezen. Ik heb verder niet veel 'eisen' aan een vogel, alleen ik ga binnenkort wel een half jaar op stage. Dat betekend dat ik 4 dagen per week overdag niet thuis ben (tot 4 uur)...het zou prettig zijn als de vogel daartegen kan. Ik zorg natuurlijk wel dat ik gewoon de hele namiddag en avond thuis ben tijdens mijn stage. Maar ik maak me er wel een beetje zorgen over of dat dan wel kan met een gaaitje?
Bericht Dinsdag 23 Oktober 2007 7:08 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Pyrrhura's zijn super vogels, zou die nemen, ik heb er ook 1 Wink
prijzen verschillen, je hebt ze vanaf 30 sommige 70 en je hebt ze ook voor 100 of meer
Bericht Dinsdag 23 Oktober 2007 9:24 pm
Carlijn
Eitje

Reageer met quote  

Ik heb inmiddels al heel wat filmpjes en foto's gezien en natuurlijk veel info gelezen (ook over tal van andere parkieten!) maar ik moet toegeven dat de Pyrrhura wel een heel grappig en leuk vogeltje is om naar te kijken! Het lijken me ook vogeltjes met veel karakter Very Happy Kunnen jullie me misschien vertellen of deze vogel goed alleen te houden is? Er zijn vriendjes in de buurt (kamer ernaast), maar hij staat dan wel alleen op mijn kamer (om mee te beginnen dan he Wink ) Hij moet af en toe wel eens alleen kunnen zijn (vanwege aankomende stage). Kan dit vogeltje daarmee leven of niet? Sorry voor al deze vragen, maar ik wil een gelukkig vogeltje natuurlijk!
Bericht Woensdag 24 Oktober 2007 7:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Carlijn.. Ik denk wel dat een pyrrhura daar tegen kan maar ik denk ook dat het aan het individu ligt. Je kan overwegen om er een tweede vogel bij te nemen maar je kan ook zijn eten verstoppen zodat hij gedurende de dag wat te doen heeft. Smile (En niet alles uit z'n voerbak kan halen)
Wheezy zit met Scuttle (een kraagje) maar dat gaat niet altijd even goed. Wheezy krijgt het namelijk nogal vaak op zijn heupen en dan moet Scuttle echt rennen.
Ik denk dat als je 'm gewoon aandacht geeft als je thuiskomt enzo, het wel moet kunnen. Maar je moet natuurlijk niet iedere avond iets te doen hebben.. Dat vinden ze volgens mij minder.
Vriendjes in de kamer ernaast??
Bericht Woensdag 24 Oktober 2007 8:31 pm
Carlijn
Eitje

Reageer met quote  

Dat is ook zeker de bedoeling om hem als ik thuis ben aandacht te geven!! Het is wel echt mijn bedoeling om ervoor te zorgen dat het een heel tam en geliefd vogeletje wordt, een soort van maatje en gezelligheidsdier. Ik wou alleen graag beginnen met 1tje omdat het mijn eerste vogeltje is, vandaar. (er volgen later vast en zeker meer Wink ) Ik ben verder heel veel thuis, alleen dat zal straks dus een poosje iets minder zijn...met vriendjes bedoel ik de grijze roodstaart en het bonte boertje van m'n zusje! Wij wonen samen in een huis, vandaar 'de kamer ernaast' Very Happy
Bericht Woensdag 24 Oktober 2007 9:57 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sorry, ik las het pas toen ik het berichtje had geplaatst. Was er ook niet helemaal bij. Was met m'n hoofd bij de pizza. Laughing
Ik denk dat het echt wel goed zal gaan hoor. Zou je vogeltje trouwens niet bij de grijze & bonte boer op de kamer mogen zitten? Dan is er totaal geen probleem denk ik!!
Bericht Woensdag 24 Oktober 2007 10:01 pm
Carlijn
Eitje

Reageer met quote  

nou, wij hebben beide een eigen kamer waar we in wonen zeg maar..dus dan zou ik m'n vogeltje alleen zien als ik bij m'n zusje ga zitten Sad ik vind het wel zo gezellig om lekker bij hem te zijn en hem te zien spelen en te leren kennen natuurlijk Very Happy

en tja..kan je niks kwalijk nemen, pizza is heeeeeerlijk Wink
Bericht Woensdag 24 Oktober 2007 10:04 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ehmmm even denken.. Een eigen kamer? In één huis neem ik aan? Is het geen mogelijkheid om een apart kleiner kooitje op de kop te tikken voor die tijd? Of om een kooi te lenen die je dan bij je zusje zet?? Of is dat een slecht idee??
Als je dan thuis bent komt hij natuuuuurlijk naar jouw kamer! Cool
Bericht Woensdag 24 Oktober 2007 10:09 pm
Carlijn
Eitje

Reageer met quote  

Dat zeiden m'n zusje en ik ook al tegen elkaar. Dat is best een goed idee, als m'n kipje ( Very Happy ) het niet erg vind om af en toe wat heen en weer gesleept te worden! Voor nu duik ik met een encyclopedie van parkieten en papegaaien m'n bedje in (ik vind het gewoon zoooo leuk! Embarassed ) heel erg bedankt voor de tips alvast!!
Bericht Woensdag 24 Oktober 2007 10:17 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Pyrrhura's hebben echt een karakter hoor,
goed over nadenken, valt eigenlijk weinig over na te denken Laughing
Het zijn ook hele slimme vogels, het mooiste van ze vind ik dat ze snel boos kunnen worden, echt een grappig gezicht
Bericht Woensdag 24 Oktober 2007 11:27 pm
Carlijn
Eitje

Reageer met quote  

Dat bonte boertje van ons wordt ook gauw boos en dan gaat ie als een soort soldaatje rondlopen...pffrrtt echt grappig Laughing maar verder is ie wel heel lief hoor. Een klein kipje met een heeeel groot ego!
Bericht Donderdag 25 Oktober 2007 11:13 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 8:52 pm
  Berichten van afgelopen: