|
|
|
Rocco
Vlieger
| En het wordt... *tromgeroffel* ! |
|
|
Een ara nobilis!
Ik weet dat het afgeraden werd vanwege het geluid, maar ik heb berichten en stukjes gelezen op het engels forum en dat was eigenlijk allemaal positief! Ze hebben het karakter en alles van een grote ara, maar dan in een kleine verpakking
Ik krijg een echte ara!!
De bonte boer uit het andere topic heb ik dus helaas laten weten dat hij het niet geworden is
Hij is wel heel leuk met zn mooie buikje, maar helaas mag ik er maar 1 bij Dus als iemand interesse heeft? Handtam, 150 euro met een kooitje en is gewend om mee naar buiten te gaan (en hij heeft een heeeel mooi oranje buikje ) hij heet trouwens Otto, dan kan je hem makkelijk vinden op Marktplaats.
De ara gaat deze week naar 2 voedingen, en ik ga hem woensdag of donderdag ophalen. De vrouw zei trouwens dat ze 80 (!) papegaaien had, allemaal kweekkoppels, maar dat ze geen Dennis heette
toch lijkt me dit wel een beetje erg veel
(dan val je nog mee Marleen )
ben heel benieuwd! en ik kan bijna niet wachten  |
Zondag 23 Juli 2006 6:28 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Van Harte gefeliciteerd,Rocco.
Leuk toch een Ara!!
Ik wil je blijdschap niet meteen de grond in duwen.
Maar heb je ervaring met handopfok??? |
Zondag 23 Juli 2006 6:55 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
al vast gefeliciteerd hoor. |
Zondag 23 Juli 2006 6:59 pm |
|
|
|
|
sweety67
Ervaren vlieger
|
hoi rocco
gefeliciteerd met je ara noblis
het zijn leuke ara tjes om te zien maar kunnen heel wat kabaal maken
en suc 6 met de opvoeding
gr sweety |
Zondag 23 Juli 2006 7:16 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hey! Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootje.. 't Zijn inderdaad grote ara's in kleine jasjes gepropt. Soms heb ik het idee dat ze nóg meer karakter hebben dan die grote jongens! Lijkt wel of ze iets goed moeten maken?
Succes en ik ben erg benieuwd naar foto's!
PS Over handopfok, ik had laatst van Loriaux gehoord dat je het beste een spuitje kan gebruiken en moet
wachten op voedselreflex
. Dan kan je de spuit flink leegdrukken. Dit omdat de luchtpijp bij een voedselreflex dicht gaat.
Met een lepeltje schijnen sommige gaaien nogal wat onhandig te zijn en zo kan er vocht in de longen komen?
Dit aldus Loriaux..  |
Maandag 24 Juli 2006 11:06 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Ik hoop wel dat je alsnog 2 kooien mag houden, want ik zou er zeker niet op rekenen dat die 2 samen in een kooi kunnen. Als je ergens vragen over hebt (handopfok!?), dan zijn er hier vast mensen met ervaring  |
Maandag 24 Juli 2006 11:22 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

gefeliciteerd, ik vind het geweldige vogels!!! Ik vind 80 vogels wel een hele boel!!! Je nieuwe aanwinst wordt toch wel getest?? |
Maandag 24 Juli 2006 1:05 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
handopfok vind ik idd wel een beetje eng, maar ze zegt dat ze er uitgebreide uitleg en informatie bij geeft en ze doet het ook voor.
ik heb dus geen ervaring, maar eens moet de eerste keer zijn toch?
en aangezien het nog maar 2 keer per dag is vind ik het al minder eng dan dat ze nog 5 keer krijgen.
Ow en over dat testen: ik zeg heel eerlijk, ik ga hem niet laten testen. De ouders zijn getest, net als alle overige kweekkoppels en dat is voor mij genoeg. Haar vogels komen verder ook niet in contact met andere vogels. Er zullen waarschijnlijk mensen zijn die hier anders over denken, maar dit is mijn mening.
ow en als mensen nog tips e.d over handopfok hebben (zoals sue )
graag!
en dat ze lawaai kunnen maken geloof ik wel ja
maar er staat ook bijna altijd bij vermeld dat het geweldig leuke vogels zijn als ze tam zijn en in de huiskamer worden gehouden  |
Maandag 24 Juli 2006 4:55 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
|
|
|
ik heb mijn aga ook met de hand gevoerd was ook mijn eerste keer alles is goed gegaan het is natuurlijk beter als ze bij de ouders blijven. Ik durfde het wel want agatje is klein en snel zelfstangig ara is natuurlijk veel groter en duurd ook langer voor dat ze zelfstandig ziujn.
waar je op moet letten is dat je altijd het water kookt zo gaan alle bacterien er uit, ik deed het water koken en dan gelijk pap maken dan thermometer er in en wachten tot 38 a 39 graden, ik heb het ook gedaan met een spuitje tot hij het ging wijgeren en bijna zelfstandig was toen deed ik de laatste dagen met een lepeltje dan niet gieten maar de papa stevig maken zo dat het het er af pikt. ook iedere keer met lauw gekookt water ze veertjes en snaveltje schoon maken en alles schoon maken met gekookt water na iedere voedingzodat er geen oude pap in blijft,
trouwens gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst wanneer komt hij/zij.
en over het testen wel raar dat die mensen het niet doen het zijn duren vogels die levenslang mee gaan en het is toch wel lekker als je zeker weten een gezonde vogel koop en zeker met een ara horen de kwekers hemte laten testen voor hij naar jou gaan ik zou het er ff met de kwekers over hebben als ik jou was. echt waar ik heb het ook gehad maar dan niet met een ara maar met een Catharina parkiet heel wat anders maar toch een vogeltje waar je je aan gaat hechten en het bespaard een hoop verdriet en elende  |
Maandag 24 Juli 2006 5:50 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Alvast van harte gefeliciteerd!  |
Maandag 24 Juli 2006 6:29 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Hanneke!!!! GEFELICITEERD!!!!!
Ben zo benieuwd!!!!
Mag die dan ook op vakantie komen,
Heb je al een naam?????? |
Maandag 24 Juli 2006 9:47 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
nee marleen tuurlijk mag hij dan niet op vakantie komen
daar wilde ik je gister over bellen maar ik kreeg je voicemail
ik heb nog geen definitieve naam, die wil ik pas geven als ik hem zie zat te denken aan Pino of Oscar
ow en millie, hartstikke bedankt voor de info kan dat een gewone koortsthermometer zijn of is een ander handiger? |
Dinsdag 25 Juli 2006 5:23 am |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
ow woensdag gaan we hem/haar ophalen, morgen dus!  |
Dinsdag 25 Juli 2006 5:27 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Rocco
ow en millie, hartstikke bedankt voor de info kan dat een gewone koortsthermometer zijn of is een ander handiger?
ik had een die ik eerst voor me aquarium gebruikte een van plastic en niet een die in je aquarium hoord te zitten hoor maar een waar je tempratuur opmeet om een paar sec. in te hangen. een met een rood staafie die hoog gaat als het warm is zo kan je ook zien wanneer ie zakt erg handig want korts thermometer is bij ons electronisch en die gaan dan weer uit omdat het natuurlijk wel een tijdje in zit, maar ik zou als ik jou was altijd het water koken tot ie oud genoeg is, ziya van dit forum heeft ook ervaring met handopfok maar die is nu 4 weken op vakantie.
Ik ben benieuwd naar de foto's  |
Dinsdag 25 Juli 2006 11:47 am |
|
|
Rocco
Vlieger
bedankt Millie, ik heb ook wel een aquarium thermometer, zal het daar wel mee proberen
ow en alle oudervogels zijn getest, dus de kans dat mijn araatje een ziekte heeft lijkt me zo goed als nihil? |
Dinsdag 25 Juli 2006 4:50 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 9:04 pm
|
|
|
|
|