Foto's wilde parkieten..

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Foto's wilde parkieten..  Reageer met quote  

http://www.fluffies.org/en/flu.....try_id=172
Bericht Donderdag 30 Maart 2006 8:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Mooiiiii Very Happy , Lijkt me echt heel fraai om die vogels hier buiten tegen te komen Very Happy
Bericht Donderdag 30 Maart 2006 9:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Bas Schurink
Vlieger

Reageer met quote  

In Amsterdam zitten zat parkieten in het park Shocked
Bericht Vrijdag 31 Maart 2006 10:02 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Gelukkig vliegen ze hier niet buiten rond, anders zou iedereen er een paar vangen en verkopen of met ze kweken Confused
Bericht Vrijdag 31 Maart 2006 2:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik heb net een artikel in de Intermediar gelezen over uitheemse diersoorten die in Nederland goed gedijen (tot verdriet van puristen...) en daarbij werd de halsbandparkiet genoemd Ziya! Die schijnen heel erg goed te overleven en zelfs elkaar tegen te komen en zo verder te broeden. Dus wie weet Ziya is Mavis ergens gelukkig met een soortgenoot nu.
Bericht Vrijdag 31 Maart 2006 2:53 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Die halsbandparkieten leven toch ergens in Amsterdam,
Ik denk gewoon dat Mavis bij iemand thuis is, zo'n tamme vogel vliegt voor niemand weg iedereen had hem kunnen pakken dus... ik weet het niet Sad
Bericht Vrijdag 31 Maart 2006 6:38 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Sad Dat denk ik eigenmlijk ook hoor Ziya. Het is te hopen dat hij een baasje heeft gezocht die echt van hem houdt.

Maar ik bedacht ineens..misschien wel gek om dat nog te doen hoor Embarassed , maar...zou je niet nog een keer een advertentie kunnen plaatsen? Wie weet zit hij ergens waar ze in t begin vol van hem waren en er niet aan dachten hem weer weg te doen, maar nu wel eens naar ...of een 2e vogel zoeken op marktplaats ed omdat ze de smaak te pakken hebben...of daar een kijkje nemen omdat ...njah, dat klinkt zo raar Embarassed , maar omdat ze misschien de gevonden vogel wel weer kwijt willen? Misschien ook wel een stom plan hoor, maar ja...je weet maar nooit toch?
Bericht Vrijdag 31 Maart 2006 9:09 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tja, ik keek elke dag op marktplaats of iemand Mavis had gevonden, maar niks, op halsbandparkieten.nl op het forum leeste ik dat bij iemand een blauw halsbandparkiet kwam aanvliegen, ik heb meteen een berciht gestuurd maar niks terug gekregen Confused toevallig ofnie rond die tijd ong wanneer Mavis wegvloog, ook nog eens een blauwe halsbandparkiet, ik had 2 berichten gestuurd maar niks terug gekregen,
Bericht Vrijdag 31 Maart 2006 9:46 pm
Bie
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ik zou het toch ook nog eens proberen... mss lukt het wel? Confused
Bericht Zaterdag 1 April 2006 7:24 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Sad stom dat ze niks lieten horen toen je een berichtje stuurde.
Bericht Zaterdag 1 April 2006 2:11 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

hij vroeg aan de admin of hij die halsbandparkiet in zijn voliere kon doen, op mijn berichtje reageerde hij niet
Bericht Zaterdag 1 April 2006 2:23 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

In dat artikel stond dat er inmiddels overal in nederland halsbandparkieten in het wild voorkomen. Ontsnapte tamme parkieten schijnen zich daar moeiteloos bij aan te sluiten. Dus het kan wel. Mavis heeft gewoon een grote kans om nog in leven te zijn, dat bedoel ik er eigenlijk mee te zeggen Smile Ze is inderdaad vast bij andere mensen terecht gekomen of anders bij vriendjes in het wild.
Inderdaad jammer dat die man niet meer gereageerd heeft Sad Het mooiste zou zijn als je haar gewoon terug kon krijgen natuurlijk Sad .
Bericht Zaterdag 1 April 2006 3:07 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Die gedachte is wel geruststellend Patricia. Eigenlijk een mooi idee toch? dat Mavis nu vrij buiten woont met soortgenoten Wink
Bericht Zaterdag 1 April 2006 9:00 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dat zou wel goed zijn, maar mischien is die bij iemand in een voliere ofzo Sad toen hij wegvloog ging ik overal kijken, ook bij sommige mensen die een voliere hebben, ik vroeg aan iemand of hij een blauwe halsbandparkiet zag, die man zei dat er een vogel kwam aanvliegen hij bij zijn parkieten was maar ik had gekeken was niks
Bericht Zaterdag 1 April 2006 9:11 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 9:17 pm
  Berichten van afgelopen: