foutje vervolg ik zit te piekeren....

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

met het verhuizen kun je hem al laten wennen aan een transport kooi. laat hem zien en kijk of hij er al in wil. eventueel kun je bono even wieken is vaak wat handiger. de stress zal best meevallen hoor. en mocht hij toch stress hebben, zorg dan dat de kooi donker is tijdens vervoer.
komt allemaal goed.
je vriend is een schat dat hij zo reageert. allemaal mooi geregeld dus. geweldig.
je moeder is al overstag. dat merk ik wel.
Bericht Vrijdag 17 April 2009 10:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nou ik zit wel met het volgende.

Bono zal gevangen moeten worden en wou gelijk zn nageltjes even knippen want die zijn VEEL te lang.. ik was eigenlijk nog niet van plan om hem gelijk te wieken want hij is nog niet dusdanig tam dat hij naar me toekomt.

mn vader denkt "gewoon"even de voliere in te gaan met een netje en dan hopla weg ermee..
maar mijn plan was om :

ik ga er zelf in en vang hem inderdaad met een netje maar dan rustig en kalm dusniet WHOPPAAAAAAAA
en dat mijn vriend dan even met handschoenen en een handdoek erbij laat komen zodat ik zn nagels even kan knippen..
is het dan wel verstandig dat we hem wieken? dat kan altijd tochnog?

of wel gelijk wieken als dat lukt.?
ivm ontsnappen...??

hij komt natuurlijk niet binnen te zitten maar bij mij ook in de voliere...

thanks alvast..
Bericht Vrijdag 17 April 2009 11:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je hoeft niet perse te wieken als je dat niet wilt. ik dacht dat het misschien makkelijker was om hem dan te kunnen vangen en meer aan jou te wennen en bij je te zijn.
als je hem hebt om de nagels te knippen en je wilt hem toch gaan wieken, dan zou ik dat meteen doen zodat hij daar al aan kan wennen. anders zou ik het laten.
jaag hem niet teveel op met een netje, kan heel wat meer stress opwekken.
je kan ook beginnen met gewoon in de voliere te gaan zitten en een boek te lezen om hem aan jou nabijheid te wennen. misschien komt hij wel naar je toe en mag je hem vrijgwillig aanraken. alles met kalmte.
vandaar kun je dan verder werken. ik weet niet vanaf wanneer je hem al bij je wilt nemen om te zien of alles goed gaat bij jullie thuis.
je kan in de kooi ook slijtstokken hangen zodat de nagels vanzelf slijten en niet geknipt hoeven te worden.
Bericht Vrijdag 17 April 2009 12:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hoi Alexandraatje,

ik wou hem ook echt niet opjagen.
maar ik ben nu niet in de gelegenheid om vaak naar mn ouders te gaan om een band verder met hem op te bouwen,

ik zat ook al te denken om de vervoerskooi IN de voliere te zetten en daar wat lekkers in te leggen en dan doormiddel van een touwtje Mr. Green .. het deurtje vanaf buiten dicht te trekken als hij erin gaat. maar een stemmetje zegt mij dat hij er niet in gaat trappen want hij is wel heel slim.

ik bekijk het allemaal nog wel..
thanks voor alle tips...

groetjes!
Bericht Vrijdag 17 April 2009 1:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

en hoe is het gegaan? het weekeinde is voorbij, heb je nog wat kunnen doen met bono? komt tijd, komt raad. je doet het goed hoor en mettertijd gaat dit ook lukken.
goed idee overigens om de vervoerskooi al in de voliere te zetten, dan kan hij wennen en op zijn gemak op onderzoek uit gaan
Bericht Maandag 20 April 2009 7:24 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Het is super om hem zo op zijn gemakje te laten wennen! Zeker voor een vogel als Bono, maar voor eigenlijk denk ik wel de meest vogels. Komt vast goed.. ik heb het idee dat je geduld genoeg hebt en dat is vind ik altijd wel erg belangrijk!
Bericht Maandag 20 April 2009 7:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 9:22 pm
  Berichten van afgelopen: