|
|
|
kaatjuh87
Beginnende vlieger
| foutje vervolg ik zit te piekeren.... |
|
|
thanks voor jullie antwoorden en bemoedigende woorden.
Bono zit nu met zijn voliere tussen de andere vogels in bij mn pa. dus zou hij echt eenzaam zijn?en mn vader had al plannen om misschien een vrouw erbij te zetten want hij is nog maar 20 ong.
en wat betreft de buren..
we kennen de buren nog niet want we moeten de sleutel nog krijgen van het huis
maar ik ben nog steeds in dubio.. ja tuurlijk Bono bij mij is geweldig.. maar ik kan hem niet 24 uur perdag aandacht geven.
daarbij is hij niet echt tam en een beroerte gehad in het verleden dus ik wil niet te veel heen en weer sjouwen..
misschien ga ik het wel proberen maar ben wel beetje bang.. ik kom namelijk middenin het dorp te wonen vlakbij een school etc..
pff best moeilijk... ik denk er nog over na.. |
Donderdag 16 April 2009 11:18 am |
|
|
Sarah
Moderator

Kan het zijn dat je op "nieuw onderwerp" hebt gedrukt in plaats van "reactie plaatsen"? |
Donderdag 16 April 2009 11:20 am |
|
|
kaatjuh87
Beginnende vlieger
Jep en wist niet hoe ik het terug moest veranderen  |
Donderdag 16 April 2009 11:54 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
|
|
|
bomo is eenzaam maar niet alleen om het goed uit te drukken. gezelschap van een vrouwtje geeft geen garantie dat ze elkaar liggen. probeer gewoon eens een paar dagen bono bij je te nemen als je in je huis mag. schijnbaar vindt hij jou geweldig en lief en dus geeft hij al aan dat hij jou wel ziet zitten. je hoeft niet 24 uur per dag aandacht te geven aan hem. dat is onzinnig en niet te doen. een paar uur per dag is genoeg.
een vogel kan zich aanpassen in een hele korte tijd. ik denk dat hij ook geen last zal hebben van zijn hartje hoor. een beroerte is vervelend maar daar kom je overheen. hij heeft het overleeft en is dus een vechter/ je moet niet bang zijn voor het onbekende. wie weet kan jij hem een geweldig leuk leven bieden door hem bijj jou te laten wonen.
tam wordt hij vanzelf wel als hij eenmaal uit de voliere van die andere vogels is. dat gaat met liefde en geduld. en als je echt bang bent dat hij te lang alleen is, zet je in een andere kooi naast die van hem een maatje. dan hebben ze elkaar en kunnen ze samen met elkaar spreken en wie weet in de toekomst ook spelen. |
Donderdag 16 April 2009 12:04 pm |
|
|
kaatjuh87
Beginnende vlieger
thanks,
je woorden doen me goed..
De planning was om Bono naast of mn catharina's of de valken te zetten..
dus hij heeft nog wel de vogels om hem heen..
ik vind het nog steeds een spannend idee en misschien schrikt dat me wel af.. ik wil het beste voor mn maatje daar gaat het mij om..
en als het beter voor hem is om hem bij mij te nemen en met liefde te verzorgen dan doe ik dat..
en nog een heeeel andere vraag..
de maten van "toekomstige voliere zijn die goed genoeg?
2 of 3 meter lang (denk 3) 1 meter diep... en 2 meter hoog..
das toch mooi?
en wat betreft zn binnehok...
ik dacht
1 meter breedt bij 60 diep... zn hokje word enkel om in te slapen en eten..
hij word er niet in opgesloten... |
Donderdag 16 April 2009 12:15 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
de maten zijn heel goed. dit is geen kooi of voliere maar een riante villa. wauw. daar zal hij zich zker in thuis voelen.
ik weet hoe eng het is en hoe je je voelt. ik heb hetzelfde gehad toen ik de amazone van mijn moeder overnam. ik ben nu de 4de persoon waar zij bij woont. de eerste mensen kregen een baby en die mocht zij niet dus jacob m weg. naar mijn broer. maar die had er op een gegeven moment geen tijd meer voor dus weer weg, naar mijn moeder. daar viel ze de mensen aan als ze uit de kooi was. zo erg dat ze nooit meer uit de kooi mocht komen. geen speeltjes had etc. dus toen ik voorstelde haar te nemen was het ook eerst twijfel. lange reis, omgaan met andere amazones etc.
ik moet je eerlijk bekennen dat het allemaal reuze is meegevallen. haar wereldje is voor haar open gegaan. ze heeft kameraadjes, spreekt weer de papegaaientaal, is kalmer geworden en heeft een beter leven.
als dit echt allemaal zo kan, waarom zou het bij bono dan niet kunnen? |
Donderdag 16 April 2009 12:57 pm |
|
|
|
|
kaatjuh87
Beginnende vlieger
thanks... je helpt me echt!
dank je wel!..
maar zo riant is de villa toch niet?
ik zat eerst de denken aan 2 meter lang en 1 meter breed maar dacht dat dat te klein was ... |
Donderdag 16 April 2009 2:28 pm |
|
|
kaatjuh87
Beginnende vlieger
Ik heb beslist alleen nu begint mn moeder
ik heb besloten dat ik het wil... Bono is mn maatje en ik hou gewoon van dat gekke groene kippetje... en ik vindhet een Eer dat hij mij uitgekozen heb hoe kan ik dan zeggen van uhm ik wil niet... tis een mega kans en waarom zou ik die laten lopen?
ik heb met mn moeder gebeld en nu zit zij in een tweestrijd.. want ze heeft hem ook al zown 15 jaar.. maar ze beseft zich wel dat hij beter af bij mij is dus......... ikhoop dat ze het goede beslist.......
ik heb in iedergeval mn keuze gemaakt en dat is ook dankzij jullie
jullie hebben mij laten inzien dat ik niet bang hoef te zijn en dat is een hele geruststelling.. dank je wel.....
dus als mn moeder nou ook nog ja zegt dan komt Bono als nog bij ons wonen  |
Donderdag 16 April 2009 5:45 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: foutje vervolg ik zit te piekeren.... |
|
|
Waarom probeer je het niet gewoon? Leen een kooi van iemand (als het voor een tijdje is hoeft het niet zo gek groot te zijn. Hij zal al meer dan genoeg prikkels krijgen van de nieuwe omgeving)
Probeer je buren ook te betrekken (wat al is gezegd )
SUcces met je beslissing!  |
Donderdag 16 April 2009 5:57 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: foutje vervolg ik zit te piekeren.... |
|
|
Sorry, heb een beetje spuit 11 gevoel. De beslissing is dus al genomen. Hoop dat je moeder ook nog ja zegt!  |
Donderdag 16 April 2009 5:58 pm |
|
|
kaatjuh87
Beginnende vlieger
Hi Sue,
Ja ik ken het gevoel...
maja zo is mn mama een beetje... op het laatste moment...
maar ze draait wel bij ze ziet ook in dat Bono veranderd is en ze weet dat ik hem meer kan geven dan zij... ook omdat mn moeder bang voor hem is..
 |
Donderdag 16 April 2009 6:04 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat een enerverende dag heb je gehad.
Wel goed dat je voor jezelf de afwegingen maakt en duidelijk weet waar je aan begint. Pet je af
Ik hoop voor je dat je moeder ook overstag gaat en dat je grote avontuur met Bono maar snel mag gaan beginnen  |
Donderdag 16 April 2009 8:18 pm |
|
|
|
|
kaatjuh87
Beginnende vlieger
haha ja een hele vreemde dag vooral.. en nu heb ik zoiets van domme muts waarom twijfel je zo!
niet geschoten is altijd mis zeggen ze heh dus waarom niet proberen.....
maja ben blij dat ik er voor mezelf uit ben!!
 |
Donderdag 16 April 2009 8:27 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
jou moeder reageert net zoals die van mij toen. ook veel twijfels etc. daarom is het juist goed haar vooral heel duidelijk te maken dat je het eerst op proef gaat doen. in een kleinere kooi, niet meteen de voliere bestellen en eerst 2 maandjes zien hoe of het gaat. gaat het goed, blijft bono bij jou, gaat het niet, komt hij weer terug bij je ma. ze kan je altijd bezoeken om bono te zien.
zo heb ik dat ook gedaan. ik woon dan wel in tsjechie en dan is nederland wel heel ver weg, maar ik heb ook mijn moeder toen kunnen overtuigen dat het eerst om te proberen was. mocht het na 4 maanden nog niet gaan dan zou jacob terug naar haar gaan. jij woont een stuk dichterbij, dus moet het nog makkelijker zijn. dat kan net even het kleine zetje zijn dat je moeder nodig heeft.
je voliere, als je die echt gaat krijgen en nemen is echt riant. werkelijk weaar. zet er maar eens een gewonen papegaaienkooi naast dan zie je wel degelijk het verschil |
Vrijdag 17 April 2009 7:25 am |
|
|
kaatjuh87
Beginnende vlieger
|
|
|
hoi hoi,
M'n moeder beseft heel goed dat Bono meer aandacht van mij krijgt dan bij hun en ze gunt hem ook een goed leventje..
en de voliere komt toch in ieder geval want we gaan 1 grote voliere maken alleen splitsen we die op in 3 voliere's
de voliere die we gaan bestellen is uit panelen (Aluminium)
en mn vriend zei ook.
kijk die voliere komt er gewoon voor Bono,
mocht bono niet meer komen of terug moeten kunnen we de panelen verzetten en komen er 3 voliere's van 2 meter lang ipv 1m lang 2 meter lang en 3 meter lang..
en wat mn vriend ook zei JA als Bono niet komt,komt er vast wel een andere papegaai of grote parkiet voor in de plaats dus waarom niet gelijk alles goed regelen.
en daar heeft hij natuurlijk ook wel gelijk in...
het enige waar mn moeder bang voor is dat Bono de stress niet aankan met de verhuizing.. waarop ik antwoorde... we gaan op een hele rustige manier te werk enlaat mij dat gewoon doen.. mij vertrouwd hij en misschien kan ik hem wel in zn vervoerskooi lokken.. "ja ja misschien wel beter"zei ze..
ik snap allemaal wel dat het niet niks is maar dat beestje verdiend een goedleven en ze weet dat zij dat niet echt kan bieden..
komt goed ben ik van overtuigd.
groetjes Karlijn |
Vrijdag 17 April 2009 10:14 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 9:23 pm
|
|
|