freeflight

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Tommy
Fluffies bewoner

freeflight  Reageer met quote  

Hebben jullie daar wel eens van gehoord? Smile Dan vliegt de papegaai los buiten na een intensieve training. Ik zou dat toch zoooo vreselijk graag met Vlinder doen Very Happy Dus eigenlijk baal ik enorm dat hij gewiekt was toen we hem kochten Confused

Ik wil het misschien toch proberen . Ik laat hem wennen aan een tuigje en zelfs gewiekt vliegt hij toch nog redelijk...dus we oefenen al flink met t vliegen naar de arm. Dat gaat zo goed! Natuurlijk weet ik niet of we ooit dat laatste punt van buiten vliegen bereiken en of t werkt...een vliegende vogel in huis, maar ja...waarom niet toch met zo'n training beginnen?

Ik weet dat er risicos aan hangen Embarassed , maar aan de andere kant...het kan met roofvogels,, kraaien, kauwen etc etc en het wordt een enkele keer met gaaien gedaan. Het lijkt me ultiem om je gaai ECHT te laten vliegen. En helaas zijn de andere vogels hier waarschijnlijk te oud voor,...hoewel ook Guano een geschikte vogel zou zijn, maar ja...dat durf ik dus nog niet.

Tsja, of ik het dus uiteindelijk durf hangt heel erg af van hoe Vlinder zich verder ontwikkelt. Rolling Eyes En dan nog vragen of hij in een overdekt winkel centrum oid mag vliegen Laughing zou dat lukken? Confused

Dus niet denken dat ik gek geworden ben hoor, ik laat hem echt niet zomaar los...en misschien wel nooit, maar t zou zo mooi zijn. Wink Droom droom...
Bericht Donderdag 24 November 2005 4:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Pfff dat is ffies wat hee! Zou wel gaaf zijn. Mijn lerares had een kaketoe losvliegen, vloog dus in de omgeving en kwam gewoon om te eten terug. Maar toen gingen andere mensen het diertje ook te eten geven, waardoor hij niet meer terug kwam. Dus uiteindelijk moest hij binnen blijven...
Bericht Donderdag 24 November 2005 5:49 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja dat zou helemaal geweldig zijn als je je papagaai zo los kunt mee laten vliegen. Maar wel heel eng de eerste keer. en de keren erna waarschijnlijk ook.
Maar als het bij andere vogels lukt waarom dan niet bij een papagaai.
Bericht Donderdag 24 November 2005 6:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dat is ook mooi Seer..een vrij vliegende kaketoe Very Happy Maar ja, als anderen hem gaan voeren? Ze zouden hem zelfs wel kunnen jatten Sad hmmm ik ben niet van plan ooit zonder vogel naar binnen te gaan.

Ja, met andere vogels en met gaaien kan het wel...en t spookt al zo lang door mn hoofd. Toen Guano hier net was wilde ik dat ook zo graag ooit voormekaar krijgen. Hij vloog ook wel naar mn arm, maar ja, na het wegvlieg incident was ik toch wel erg geschrokken en hij zelf niet minder. Dat was nog lang niet de bedoeling Confused Hij was immers nog gewiekt en ze moeten echt goed kunnen vliegen wil zoiets werken. Daarom vind ik het ook zo jammer dat Vlinder al gewiekt was Sad Krijg ik hem nu nog wel in topvliegconditie? Zonder het zelfvertrouwen van de vogel in zn vliegkunsten en in vele andere dingen is het namelijk bijna onmogelijk.

Ach, ik probeer t vliegen gewoon terug te laten komen en dan zie ik wel hoe sterk hij aan mij en de andere vogels hangt en of hij er geschikt voor is Wink Gewiekt kan hij tenmiste wel al relaxt de wereld verkennen. Razz
Bericht Donderdag 24 November 2005 9:40 pm
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ik weet in ieder geval dat tigo redelijk luistert naar het commando op en daarbij maak ik een tikbeweging op mijn arm en meestal komt zij dan. behalve als ze bovenop de keukenkastjes zit dan moet ik wat langer wachten en dan vliegt ze vaak nog naar haar kooi terug. maar met tuigje zou dat wel goed te doen moeten zijn denk ik. (buiten vliegen dan he)

groetjes
esther
Bericht Vrijdag 25 November 2005 4:26 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja, met tuigje wel Smile . Maar eigenlijk is t de bedoeling dat t uiteindelijk zonder tuigje gaat Wink
Bericht Vrijdag 25 November 2005 4:28 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

oe spannend Tommy, zou echt wel mooi zijn. Zeker als je inderdaad eerst heel veel vertrouwen op kunt bouwen in overdekte grote ruimtes.
Neem je ze een keertje mee naar zo'n overdekte plaza van sporthuiscentrum ofzo. Zeg je gewoon dat je een vogelshow komt geven Wink
Iedereen lekker op een terrasje toekijken en jij peentjes zweten of Vlinder wel goed genoeg luistert Laughing
Bericht Vrijdag 25 November 2005 5:13 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Laughing Laughing Ik ga hem eerst in de manege los laten! Very Happy Was een goed plan van Freddy Cool En dan stiekem in t winkelcentrum Laughing
Bericht Zaterdag 26 November 2005 2:50 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Bonnie Talsma heeft ook ongewiekte vogels, misschien kun je haar es om advies vragen? Via papegaaienhulp.nl b.v.? Zij heeft training gehad van die Amerikaan naturalencounters heet de site van die man. Wink
Bericht Zaterdag 26 November 2005 3:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Owh cool! Die site ken ik inderdaad Very Happy Heeft zij dan ook echt vogels die buiten vliegen? Very Happy
Bericht Zondag 27 November 2005 2:30 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Goed idee van die manege Tommy! handig hè, zo'n meedenkende man?! Very Happy Ga je het al gauw eens proberen?
Bericht Zondag 27 November 2005 6:29 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

De meeste van haar vogels zijn opvang gaaien die in grote volieres wonen. Bruce is haar eigen ara en die is nog in training want nog jong. Ik weet niet of ze hem dan uiteindelijk los mee naar buiten wil of durft te nemen.
Op de cursus van haar waren alle vogels ongewiekt en goed opgevoed los op T-standaards voor de cursisten om mee te trainen.

Dat plan van de manege is zeker een goed idee! Ben benieuwd joh, hou ons op de hoogte hè? Cool
Bericht Zondag 27 November 2005 10:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Patricia
Goed idee van die manege Tommy! handig hè, zo'n meedenkende man?! Very Happy Ga je het al gauw eens proberen?

Erg lief en fijn zo'n mannetje Wink Kon ik het maar gauw proberen...hij moet eerst weer zn veren terug krijgen Sad En ik heb echt geen idee hoe lang dat duurt Sad

Ik ben wel benieuwd of zij ze los durft te laten marjet Smile Ik heb wel eens ergens gelezen dat hier in nederland iemand is met een ara die los naast de fiets vliegt...wowww dat moet toch een zalig gevoel zijn voor vogel en baas Very Happy
Bericht Zondag 27 November 2005 11:30 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dat freeflight idee van jou voor Vlinder verbaast me helemaal niks ... gek hè Wink
Het zou inderdaad geweldig zijn als je Vlinder zover zou kunnen krijgen.... veren groeien snel genoeg weer aan en met goede training zal ze toch ook haar kracht wel weer op kunnen bouwen?!!

Prima idee van Marjet om eens contact op te nemen met Bonnie Talsma, ervaringen van anderen (zo hebben we zelf vaak genoeg ondervonden) kunnen zo'n enorm verschil uitmaken en je op het juiste spoor brengen.

In ieder geval Daphne: HEEL VEEL SUCCES en of het nou wel of niet lukt (we gaan van het 1e uit natuurlijk, jou kennende!! Wink ) Vlinder zal er geen spat minder lief/ondeugend/gek/eigenwijs/dondersteen door zijn!!
Bericht Zondag 27 November 2005 11:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

wow wat een vertrouwen Jamy Embarassed Wink
maarrr..waarom verbaast jou dat niet? Laughing

Ach ja, of t nou wel of niet lukt, het maakt me uiteindelijk niet uit...Vlinder is idd gewoon toch heel leuk...het is gewoon zo dat ik altijd enorm genoten heb van mn kraaien en wilde vogel vriendschappen. Het allerliefst zou ik ook gewoon meer vriendschappen hebben met de dieren terwijl ze vrij zijn om te kiezen inplaats van ze in huis op te sluiten...maar ja dat gaat niet echt he? Laughing
Bericht Zondag 27 November 2005 11:56 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 9:23 pm
  Berichten van afgelopen: