Gevraagd: Probleem papegaai.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
vaaltje86
Kuikentje

Gevraagd: Probleem papegaai.  Reageer met quote  

Hallo papegaaien liefhebbers.

Ik heb een rare vraag:

Heeft iemand een papegaai met problemen?
Bv agressief of onhandelbaar?
Ik zou deze graag overnemen. Ik ben bezig met het opstarten van een mini opvang voor probleem papegaaien.

Dit om ervoor te zorgen dat de dieren niet aan hun lot overgelaten worden.
Ik wil ze graag een leuk leven bieden, en veel tijd steken in deze dieren.

Heeft iemand misschien een papegaai waar hij of zij vanaf wil, of weet iemand misschien een plek waar probleem gevallen naartoe gebracht worden? (Bv. een opvang) dan zou ik het graag horen.

Vriendelijke groetjes,

Valentijn Hoogwerf

valentijnhoogwerf.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.hotmail.com
0652061705
Bericht Zondag 27 Juli 2008 9:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Gevraagd: Probleem papegaai.  Reageer met quote  

Hoi Valentijn, welkom hier. Wat goed dat je een opvang wil beginnen. Besef wel goed dat sommige gaaien flink kunnen krijsen. Woon je vrijstaand? Anders krijg je wellicht last met je buren.. Wink Veel opvanggaaien zullen ook (dure) medische zorg nodig hebben.
Heb je zelf ervaring met probleemvogels? Het is namelijk niet gemakkelijk om probleemvogels weer op de rails te krijgen. Wink
Bericht Zondag 27 Juli 2008 9:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
vaaltje86
Kuikentje

Re: Gevraagd: Probleem papegaai.  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Hoi Valentijn, welkom hier. Wat goed dat je een opvang wil beginnen. Besef wel goed dat sommige gaaien flink kunnen krijsen. Woon je vrijstaand? Anders krijg je wellicht last met je buren.. Wink Veel opvanggaaien zullen ook (dure) medische zorg nodig hebben.
Heb je zelf ervaring met probleemvogels? Het is namelijk niet gemakkelijk om probleemvogels weer op de rails te krijgen. Wink

Bedankt voor de reactie.

Ik heb dit alles inderdaad meegenomen in mijn overwegingen.
En heb ook ervaring met de probleem gevallen.

Het lijkt me erg mooi om dit te kunnen doen.

Heb jij wellicht tips waar ik deze diertjes vinden kan?

Groetjes Very Happy
Bericht Zondag 27 Juli 2008 9:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Persoonlijk ben ik meer voor het helpen van de mensen om een oplossing te vinden en dat het diertje gewoon bij zijn baasje kan blijven. Veel van het probleemgedrag komt namelijk door de eigenaar en niet door de vogel.

Er zijn nameijk al veel stichtingen die aan opvangen en herplaatsing doen.
Je zou je zelf als opvangadres aan kunnen bieden bij zo een stichting.

1 zo een stichting is bv stichting de moderne papegaai. demodernepapegaai.nl
Bericht Zondag 27 Juli 2008 9:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
vaaltje86
Kuikentje

Reageer met quote  

Daar ben ik het voor de volle 100% mee eens. De problemen liggen zeer zeker niet bij het baasje. Helaas staan veel mensen niet open voor oplossingen, en zijn de dieren hier de dupe van.

Een goede en makkelijke oplossing lijkt ze vrij laten. Dit soort dingen wil ik graag zien te voorkomen.

Groetjes
Bericht Zondag 27 Juli 2008 10:06 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Daar had ik helemaal niet aan gedacht, Marieke.
Je kan je daar inderdaad aanbieden als gastgezin of adoptiegezin. (Welke van de twee bedoelde je, Marieke?)
Bericht Zondag 27 Juli 2008 10:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Als je echt probleemgaaien wilt helpen om "papegaai" te worden, zou ik kiezen voor opvanggezin (gastgezin)
Wil je gewoon een probleemgaai een goed tehuis bieden dan voor adoptiegezin.

Ik merk steeds meer, dat mensen er toch voor kiezen om hun best ervoor te gaan doen.
heb nu al een aantal eigenaren aardig opweg geholpen dmv adviezen.
Die gaaien zijn u allemaal vrije blije gaaien.
Bericht Maandag 28 Juli 2008 7:22 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Marieke, weet je toevallig waarop de de binnenkomende papegaaien screenen? (ik doel op ziekten) Want de meeste gastgezinnen zullen toch wel andere vogels hebben, denk ik zo?

Het is natuurlijk het mooiste als de gaaien mogen blijven op de plek waar ze zijn! Very Happy
Bericht Maandag 28 Juli 2008 9:52 am
vaaltje86
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MariekevC
Als je echt probleemgaaien wilt helpen om "papegaai" te worden, zou ik kiezen voor opvanggezin (gastgezin)
Wil je gewoon een probleemgaai een goed tehuis bieden dan voor adoptiegezin.

Ik merk steeds meer, dat mensen er toch voor kiezen om hun best ervoor te gaan doen.
heb nu al een aantal eigenaren aardig opweg geholpen dmv adviezen.
Die gaaien zijn u allemaal vrije blije gaaien.

Nou dat is inderdaad het mooist. Er is niets zo fijn voor de gaai, om lekker in z`n vertrouwde omgeving te blijven.

Weet jij misschien hoe ik me aanmeld als opvang/adoptie gezin?

Groetjes
Bericht Maandag 28 Juli 2008 10:02 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Vaaltje.. Hier kan je contact met ze opnemen: http://www.perfectmanage.nl/si.....amp;lang=1

Lees ook even de doelstellingen op hun site. Je moet bepaalde cursussen hebben gevolgd meen ik.
Bericht Maandag 28 Juli 2008 10:08 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

En die cursussen zijn niet voor niets verplicht, ik vind het goed dat ze dat doen. Zo ontstaat er een soort drempel en houd je alleen de mensen over die weten wat het inhoudt om een papegaai op te vangen en de juiste zorg kunnen bieden. Ook op de langere termijn...

Valentijn, welkom op de site! Ik ben benieuwd of je je gaat aanmelden als opvangadres bij de stichting. Heb je zelf vogels? We zijn hier dol op foto's! Wink
Bericht Maandag 28 Juli 2008 10:36 am
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

De gaaien worden zo ie zo getest op PBFD Chlamidia(papegaaienziekte) en Polyoma.
Ze krijgen allemaal een medische check-up

als je kijkt op de site van de moderne papegaai zie je waar je als adoptie gezin aan moet voldoen. een aardige lijst, maar wel terecht.
je kan ook contact opnemen met ze via de mail of per telefoon.

de cursus die je moet volgen heb ik ook gedaan en wat er ook gezegd wordt over de desbetreffende arts vind ik hem redelijk bekwaam als gedragstherapeut. Ik heb veel geleerd van de cursus en pas veel nog steeds toe.

ook kan je volgend weekend even een kijkje nemen in het Kralingse bos. daar hebben ze een Stuif in. Zo ie zo erg leuk.
staat op de planning om erheen te gaan met de gaaitjes
Bericht Maandag 28 Juli 2008 10:37 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ah oké. Fijn dat ze getest worden.. Very Happy Wel zo fijn voor de opvanggezinnen met gaaien.
Is de stuif in al volgende week? Ik dacht dat dat altijd in september was.
Bericht Maandag 28 Juli 2008 11:24 am
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dan is hij ook weer geloof ik.
Maar 3 augustus ook in het Kralingse bos.

Altijd leuk om iedereen weer te zien. Ken veel mensen via clubs
Bericht Maandag 28 Juli 2008 4:26 pm
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

mm ik was even op de site maar daar hebben ze het over 5 augustus
Bericht Maandag 28 Juli 2008 6:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 9:41 pm
  Berichten van afgelopen: