Goede tips? (Binnenkort komt mijn pyrrhura thuis)

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Hidde
Kuikentje

Goede tips? (Binnenkort komt mijn pyrrhura thuis)  Reageer met quote  

Hallo
Ik krijg binnenkort een pyrrhura en mijn vraag aan jullie is of jullie nog tips voor mij hebben. Zoals: goed eten een lekkere hapje speelgoed en een goede kooi.

Erg bedankt
Hidde
Bericht Maandag 2 Maart 2009 7:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Goede tips? (Binnenkort komt mijn pyrrhura thuis)  Reageer met quote  

Speelgoed.. Er staan verschillende topics over speelgoed en wat je goedkoop zelf kan maken. Heb je al een klimboom? Very Happy

PS Wat voor pyrrhura krijg je? Heb je al een naam?
Bericht Maandag 2 Maart 2009 7:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Hidde
Kuikentje

quote:
Originally posted by Sue
Speelgoed.. Er staan verschillende topics over speelgoed en wat je goedkoop zelf kan maken. Heb je al een klimboom? Very Happy

PS Wat voor pyrrhura krijg je? Heb je al een naam?

ik ben vandaag met een klimboom bezig geweest.
en ik vind lucky en pelle leuke namen.
ik ga nu topics over speelgoed zoeken.
Bericht Maandag 2 Maart 2009 7:57 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh, wat leuk zeg.
Qua voer zou ik pellets doen, verder fruit en groente en af en toe een nootje, pijnboompitje etc

Voor een kooi zou ik kijken bij internetwinkels. Er zijn er verschillende, als je hier kijkt: http://www.fluffies.org/nl/beo.....-vf32.html
zie je welke winkels er o.a. zijn en de ervaringen die verschillende mensen van het forum er mee hebben
Ik zou voor een lekkere ruime kooi gaan. Pyrrhura's zijn beweeglijke vogeltjes en hebben een vrij lange staart. Wink

Wanneer komt ie?
Bericht Maandag 2 Maart 2009 8:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Hidde
Kuikentje

bedankt  Reageer met quote  

dankje
erg leuk ik ben nu bij topics aan het kijken.
heeeeel er bedankt

hidde
Bericht Dinsdag 3 Maart 2009 3:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Wat een leuke naam, Pelle. Very Happy (Vind ik persoonlijker leuker dan Lucky, maar smaken verschillen en weet ook niet wat er bij het vogeltje past)
Wanneer komt hij?
Bericht Dinsdag 3 Maart 2009 7:18 pm
Hidde
Kuikentje

Reageer met quote  

ik weet niet waneer mijn pyrrhura komt, wand ik moet zelf sparen en hem dan van mijn ijge geld kopen.
maar ik kan klusjes doen en daar geld mee verdienen.
ik weet nog niet wat voor pyrrhura ik koop(ik wist niet eens dat er meerdere soorten waren Embarassed ) maar ik verhuug me er wel op. en mijn klimboom (die ik zelf maak) is bijna af.

heel erg bedankt

Hidde
Bericht Dinsdag 3 Maart 2009 8:08 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey wat leuk dat je klimboom al bijna af is! Very Happy Heb je er foto's van?
Koop je vogeltje liever bij een kweker. Bij een winkel zijn ze vaak duurder plus de kans op ziekten is vaak groter. (Goede winkels daargelaten!)
Bericht Woensdag 4 Maart 2009 7:12 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hoi kijk naar een goede hobbykweker want ze zijn in winkels 3 keer zo duur. De advertenties op MP ui rotterdam zou ik ook niet op reageren je betaald je scheel voor een vogeltje. succes:D
Bericht Woensdag 4 Maart 2009 8:28 am
Hidde
Kuikentje

Reageer met quote  

ik heb al een keer bij een kweeke langs geweest.
die deed handopvok met pyrrhuras.
het was daar erg leuk hij hat ook een hele tamme amazone(volgens mij een geelvoorhoofd) die kon ook stoeien.
bij ons is de camara kapot Confused dus ik kangeev foto maken.
vinden pyrrhura's valkparkieten voer ook lekker??

Gr. hidde
Bericht Donderdag 5 Maart 2009 5:49 pm
Hidde
Kuikentje

nog een vraag  Reageer met quote  

hallo
ik heb een vraag over een andere papagaaien soort: scheid de amazone papagaai ook de stof af die slecht voor astma pasenten.
Bericht Donderdag 5 Maart 2009 7:12 pm
Suus
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

in rotterdam zijn ze idd wel wat duurder (heb er zelf ook 1 vandaan) maar ben er super blij mee en ook zeer te vreden dus wel wat duurder maar wel zeer tam dus kijk wat je er voor over hebt. Ik zou zo weer gaan Embarassed Very Happy
Bericht Vrijdag 6 Maart 2009 8:44 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Amazones zijn wel veel stoffiger dan pyrrhura's en bijvoorbeeld BB-tjes. Bonte Boertjes hebben ook weinig tot geen stof en maakt ze meer geschikt voor mensen met een allergie Wink
Bericht Vrijdag 6 Maart 2009 9:50 am
Hidde
Kuikentje

Reageer met quote  

als je een phyrrhura die met de hand is opgevoed is weg haalt bij de kweker
kan hij zich dan ook kaal plukken?
Bericht Zondag 8 Maart 2009 8:03 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Pyrrhura's is een soort waar plukken niet zo heel veel voorkomt. Met een handopfok vogel is er kans op meer problemen. Dat hoeft niet maar kan wel. Maar ook bij een natuurbroed vogel kun je problemen krijgen
Bij natuurbroed, heb je de vogel niet tam thuis, maar heeft wel alles kunnen leren van zijn ouders en nestgenootjes.
Het ligt er ook wel een beetje aan met welke leeftijd de vogel uit het nest wordt gehaald en of hij dan alleen zit of met andere jonge vogels.

Maar plukgedrag is lang niet altijd psychisch, het kan ook een lichamelijke oorzaak hebben.
Bericht Zondag 8 Maart 2009 8:16 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 9:51 pm
  Berichten van afgelopen: